Toon posts:

Nieuwe hdd met lage smart fitness...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Seagate 40GB (Barracuda IV, 7200rpm) gekocht. De schijf doet het op zich perfect en is lekker stil. Maar als ik de smart status in het programma speedfan bekijk dan zie ik hij maar voor de helft "fit" is. Dit vind ik een
beetje raar voor een nieuwe schijf, ik had gedacht dat hij wel 100% "fit" zou zijn...
Overal staat wel een "OK", maar de progress bar onderin is maar voor de helft gevuld.... :?

Iemand een idee?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Probeer eens je hd een nachtje laten benchmarken ofzo. Als het kapot gaat dan kan je er gelijk mee terug, zo niet dan weet je dat een goed werkende hd hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Trial and error dus... mmm
Kan iemand met dezelfde hdd mij misschien
zijn smart info geven?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Pleur speedfan weg (imho een k..... programma) en haal een testtooltje bij seagate , als dat niks bijzonders te melden heeft zit je goed.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SMART en Seagates gaat meestal niet goed. Heb hier een 5 tal Barracuda IVs en ze zijn volgens SMART allemaal brak, maar ze draaien nog als de beste (ja, heb die dingen getroubleshoot en er waren nergens probs mee)

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 22:37

Koelkasten

har har koelkast op je knar

op mijn oude seagate baracuda zijn al mijn schijven nog 0.0 waard volgens dat speedfan echter ze draaien nog steeds als een zon in de server

Sommige mensen....

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

speedfan en fitness klopt meestal voor geen meter. Mijn schijven zijn redelijk nieuw allemaal, en stonden toen ik ze kocht nog maar op 2/3. Geen probleem dus.

ennuh.....staat veel over in de search hoor ;)
zoek maar eens op speedfan en fitness
Pagina: 1