Toon posts:

[ASP] 3DES

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet gebruik maken van 3DES encyptie echter dit is niet standaard mogelijk via ASP. Hiervoor moet een module geinstalleerd (ofwel geregistreerd) worden en aangezien ik geen dedicated hosting heb is dit niet mogelijk.

Wie weet er een manier om toch gebruik te kunnen maken van 3DES encryptie? (java is helaas ook geen optie)

Of wie kent een hostende partij (Windows of Linux platform, maakt niet uit) die 3DES encryptie standaard ondersteunt of die niet moeilijk doen over het installeren van modules? (puur alleen voor het aanroepen van een 3DES encryptie functie)

Ik heb al gekeken naar de JavaScript variant op http://www.shopable.co.uk/des.html echter daarmee is het niet mogelijk om CBC-mode met standaard padding (type PKCS#5) te gebruiken (of zie ik wat over het hoofd?).

Alle info is welkom.

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt 3DES toch ook zelf in ASP coden? Is wel veel werk, maar moet niet zo moeilijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
SWfreak schreef op 29 December 2002 @ 16:44:
Je kunt 3DES toch ook zelf in ASP coden? Is wel veel werk, maar moet niet zo moeilijk zijn.
Het probleem is dat dat inderdaad veel werk is (met name als er ergens een foutje in blijkt te zitten). Helaas heb ik op dit moment niet de tijd om het in ASP te herschrijven. Het lijkt mij dat dit al eens gedaan (en getest) is en dat de source vast wel ergens beschikbaar (eventueel tegen betaling) zou moeten zijn. Maar waar?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 16:52 ]

Verwijderd

euh pak gewoon de capicom?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

CAPICOM is toch een ActiveX?
En die moet dus ook op de server geïnstalleerd worden.
En dat is geen mogelijkheid voor de topicstarter.

Verwijderd

robjanssen schreef op 29 December 2002 @ 23:31:
CAPICOM is toch een ActiveX?
En die moet dus ook op de server geïnstalleerd worden.
En dat is geen mogelijkheid voor de topicstarter.
Ja maar als ik me niet vergis (dat gebeurd nog wel es though) zit ie er tegenwordig standaard bij vanaf w2k? (i'm guessing here though)

Verwijderd

Topicstarter
CAPICOM schijnt er inderdaad standaard bij te zitten. Morgen maar eens kijken of ik daar wat testjes mee kan doen.

In de tussentijd, andere opties blijven welkom :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:51:
Het probleem is dat dat inderdaad veel werk is (met name als er ergens een foutje in blijkt te zitten). Helaas heb ik op dit moment niet de tijd om het in ASP te herschrijven. Het lijkt mij dat dit al eens gedaan (en getest) is en dat de source vast wel ergens beschikbaar (eventueel tegen betaling) zou moeten zijn. Maar waar?

Even heel kort tussendoor, wil ik je attent maken op enkele huisregels hier.
Het is niet de bedoeling dat we hier om scripts gaan vragen. Daaronder vallen vragen als 'waar staat X' en 'wie wil Y voor me maken?' Reden hiervoor is dat we mensen willen dwingen/stimuleren zelf initiatief te tonen en meestal leert men niet van een script van een ander :)

Nou snap ik je wel (zelf een 3DES module maken is link qua security) maar probeer dit topic niet verder die kant op te laten gaan. :)
-End of message-
Pagina: 1