Toon posts:

Nforce 2 bordjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-- Omdat ene operator zo grappig was gelijk m'n topic dicht te gooien, omdat het hem niet beviel nu nog maar een keer! Zei het wat aangepast! --

Ik kan mij herinneren dat het mooie van de NVidia chipsets was, dat alles geintegreerd zat in de chip en dat je met een moederbord, cpu, geheugen en hd een compleet systeem had.
Nu ben ik mij voor een kennis aan het oriënteren op een NForce2 moederbord, maar het valt mij op dat geen van de borden (Asus, MSI, Leadtek, Chaintec, Epox) onboard VGA hebben.

Heeft dit een reden dat deze, toch wel grootste, merken geen borden leveren met onboard VGA?

Daarnaast heb ik gezocht naar de goedkopere bordjes, zoals ECS, etc. Maar deze leveren helemaal geen borden met NForce2 chipset :?

Nu mijn vraag, is er iemand die wel een NForce2 bord heeft met onboard VGA en zo ja, welk merk + type is dit en werkt het allemaal stabiel?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:33:
-- Omdat ene operator zo grappig was gelijk m'n topic dicht te gooien, omdat het hem niet beviel nu nog maar een keer! Zei het wat aangepast! --

Ik kan mij herinneren dat het mooie van de NVidia chipsets was, dat alles geintegreerd zat in de chip en dat je met een moederbord, cpu, geheugen en hd een compleet systeem had.
Nu ben ik mij voor een kennis aan het oriënteren op een NForce2 moederbord, maar het valt mij op dat geen van de borden (Asus, MSI, Leadtek, Chaintec, Epox) onboard VGA hebben.

Heeft dit een reden dat deze, toch wel grootste, merken geen borden leveren met onboard VGA?

Daarnaast heb ik gezocht naar de goedkopere bordjes, zoals ECS, etc. Maar deze leveren helemaal geen borden met NForce2 chipset :?

Nu mijn vraag, is er iemand die wel een NForce2 bord heeft met onboard VGA en zo ja, welk merk + type is dit en werkt het allemaal stabiel?
Asus |:(

kijk de site eens af, en BalusC heeft het niet voor niets over zoeken ;)

Verwijderd

Jouw vraag + antwoord staat overal in dit topic hoor: Het nForce2 topic

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[google=onboard+vga+Asus+MSI+Leadtek+Chaintec+Epox]

p.s.: BalusC Gooit pas topics dicht als je niet goed hebt gezocht, ook een tip: de GOT-search (OmegaSearch)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Illegal_Alien schreef op 29 December 2002 @ 16:42:

Uw zoekbewerking - onboard+vga+Asus+MSI+Leadtek+Chaintec+Epox - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggesties:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
- Gebruik minder zoekwoorden.

:'(

Verwijderd

Topicstarter
Ben trouwens gaan neuzen op de ASUS website, maar kan daar dus echt no-way een NForce2 bord vinden met onboard VGA! Het enige dat ik daar aantref zijn SIS-bordjes en NForce1 borden...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Volgens mij zijn er ook nog niet veel nForce2 borden met IGP ('northbridge' met GF4 MX400) verkrijgbaar, het gros is voorzien van de SPP ('northbridge' zónder graphics). Hier iig eentje met IGP van Leadtek en eentje van Epox.

Oh, je topic was niet dichtgegooid omdat een mod grappig wou zijn o.i.d. maar met een beetje google werk kun je het wel achterhalen, althans, zo heb ik deze twee wel gevonden ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

IGP wordt expres nog niet veel geleverd door veel mobo-fabrikanten, of nVidia zelf. Simpelweg omdat nForce2 bordjes op dit moment als best presterend AMD platform mogen worden gezien (door de chipset dus ;)). Het gevolg hiervan is dan ook dat veel mensen een 'dik' systeem willen samenstellen, liefst met eigen vidkaart. Dan is een IGP chip dus overbodig... Over een maandje of 2 zullen er vast meer IGP oplossingen zijn, ook omdat de OEMs dan niet alle voorraden IGPchipsets opkopen ;).

LinkedIn
Instagram

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[quote]Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 17:11:
Illegal_Alien schreef op 29 December 2002 @ 16:42:

Uw zoekbewerking - onboard+vga+Asus+MSI+Leadtek+Chaintec+Epox - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggesties:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
- Gebruik minder zoekwoorden.

:'(
Vergeet je niet nforce2 :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Heeren, dank voor de reactie's! Ik heb uiteindelijk een Leadtek bordje gevonden (en de Epox via een posting in dit topic). Was er al achter gekomen dat die dingen moeilijk leverbaar zijn!!

Nog even 2 vraagjes:
- Is die onboard videokaart met shared-memory of heeft hij z'n eigen geheugen?
- Moet je perse 2 DIMM's plaatsen of werkt het ook gewoon met 1 DIMM?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:34
De IGP northbridge was uitgesteld door nVidia ivm enkel problemen (lees bugs) maar op dit moment zijn er samples van. Dus binnen een maand is het bordje in beperkte mate leverbaar.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
je kan 1 dimm plaatsen, maar dat werkt minder snel. beter dus als je er 2 plaatst.
Pagina: 1