Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik heb onlangs een Gigabyte ATI Radeon 8500 gekocht, en het ding draait leuk, maar games, ho maar. Elk spel loopt na een paar minuten vast, BIj reboot geeft XP aandat de driver ATI2dvag. dll (of iets in die richting) niet deugt. Ik heb inmiddels clean XP installs gedaan met de oorspronkelijke Gigabyte drivers, de nieuwste Gigabyte drivers van hun site, en met catalyst 2.5, maar het is steeds hetzelfde liedje |:( |:( .

Iemand nog tips, behalve de kaart terugbrengen? (doe ik liever niet, ik zie niet vergelijkbaars voor die prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 19:26
Heb je ook al catalist-drivers van ATI zelf geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet bij winxp eens uit dat hij moet rebooten bij het vinden van een fout, ga in de eigenschappen van deze computer > Geavanceerd > opstart instellingen > hier uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de catalyst 2.5 voor powered by ATI geprobeerd. niet voor BBA, want het is een gigabyte kaart. Of doet ei het daar wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:29:
Ik heb de catalyst 2.5 voor powered by ATI geprobeerd. niet voor BBA, want het is een gigabyte kaart. Of doet ei het daar wel mee?

Ik heb een gigabyte AP128DG-H (275/275 radeon met 128MB dus) en die doet het prima met de BBA catalyst drivers.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat is precies de kaart die ik heb. Draai je XP? De rebooten bij fout optie uitzetten heeft helaas ook niet gehlolpen. Misschien toch nog eens proberen met de BBA-drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:39:
Kijk, dat is precies de kaart die ik heb. Draai je XP? De rebooten bij fout optie uitzetten heeft helaas ook niet gehlolpen. Misschien toch nog eens proberen met de BBA-drivers.
Wat zijn de rest van je specs? Je hebt toch geen VIA chipset he? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euh, nee, ik heb een Asus a7m266 Mobo met een AMD 761 chipset. Heb daar alle meest recente drivers voor. Verder een AMd Thunderbird 1 ghz, Maxtor 40 gig schijf, sblive 5,1, plextor brandertje, dvd-player, 512MB DDR, en nooit gezeik gehad met m'n andere hardware.

Wat gaat er mis met VIA chipsets dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Heb je al de Omega Plutonium drivers al geprobeerd ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

En Directx 9 incl. de Cat. 3.0 drivers :?

Is dat niet eens te proberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Jongens...
dit is gewoon duidelijk een geval van vastnaaiers door te hoge snelheid van core/memory of oververhitting, aangezien de kaart niet overgeclockt is :? zal het dus wel een fout exemplaartje wezen :) RMA dus.

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

AaroN schreef op 29 December 2002 @ 17:15:
Jongens...
dit is gewoon duidelijk een geval van vastnaaiers door te hoge snelheid van core/memory of oververhitting, aangezien de kaart niet overgeclockt is :? zal het dus wel een fout exemplaartje wezen :) RMA dus.
Onzin. Er zijn veel mensen die stabiliteitsproblemen hebben met de Radeon 8500. Ikzelf had ze ook. Geen enkele driver leek stabiel. Heb hem met de laatste driver eindelijk stabiel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
heb je het zowel met openGL als met D3D spellen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tampie schreef op 29 December 2002 @ 19:18:
heb je het zowel met openGL als met D3D spellen?
Zie anders dit bijv.

[rml][ Directplay] PC slaat bijna vast[/rml]/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha, om nog even extra info te geven. ik weet niet precies of het met zowel open GL als 3D games zo is. Het enige spel wat een beetje blijft draaien in Colin Mccrae rally 1, maar je snapt ongetwijfeld dat ik ook wel wat anders wil kunnen spelen. Crashen doen oa. Crazi Taxi, Shadow Company, pro rally 2001, enzenz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, UT2003 (de demo), werkt wer wel gewoon. Ik word er gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slamfm schreef op 29 december 2002 @ 16:49

Off Topic, maar wel aktueel? :> Ik wilde ook een Gigabyte 8500 aanschaffen. Is dit af te raden voor een Soltek 75RV2 met Via KT266+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 17:35:
[...]

Off Topic, maar wel aktueel? :> Ik wilde ook een Gigabyte 8500 aanschaffen. Is dit af te raden voor een Soltek 75RV2 met Via KT266+?
Ja hoor.. Ik heb hem ook op 3 via chipsets gehad draaien

KT133A, KT333A en KT400 nu

No probs...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 15:24:
Trouwens, UT2003 (de demo), werkt wer wel gewoon. Ik word er gek van!
Had je catalyst 3 al geprobeert? Die info haal ik niet uit je bovenste posts. En de nieuwste direct x gedownd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:39:

Ik gebruik voor 95% win2k maar hier staat ook een winXP op.
Deze gebruik ik zelf om mijn nieuwe catalyst drivers te testen.
Ik heb daar al de standaard gigabyte drivers op gehad, een paar catalysts BBA's (tot en met 2,4) en DX9 + catalyst 3.0
Nooit problemen gehad.
Nou ja, ik heb wel es nieuwe drivers moeten gebruiken voor motoGP maar dat leek me meer aan motoGP te liggen (van xbox geport) dan aan m'n radeon.

Je zou anders eens een schone install kunnen proberen.
Misschien dat er toch ergens een stuk van 1 of andere oudere driver blijven plakken is ?

PS: zelf gebruik ik nog steeds in win2k catalyst 2.4 + DX8.1
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:42:
[...]

Ik wel, en daar is niets mis mee ...

[ Voor 11% gewijzigd door Predator op 02-01-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

Ik kan je ook zeker de site www.rage3d.com aanbevelen bij driverproblemen.
Zeker het forum daar. Hoewel soms wat traag, is er ontzettend veel info te vinden.

Zo blijkt het goed unistallen van oude drivers soms wat problematisch. Vaak blijft er wat oud spul staan, die vervolgens weer voor problemen zorgen.
Deze link vertelt precies hoe je dit aan moet pakken: http://www.rage3d.com/boa...ba0969a&threadid=33606840

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb catalyst 3.0 nog niet geprobeerd, omdat ik dan meteen direct 9 moet installen, en dat schijnt niet echt meer te uninstallen te zijn. Gezeik, dus. Elke keer als ik nieuwe drivers probeer, doe ik dat overigens in een clean install, of uninstall ik eerst alle driverzooi via die rage3d uninstallguide.Daar zou het niet aan mogen liggen.

Aangezien UT2003 (demo) wel draait, heb ik zolangzamerhan het idee dat het of een opengl of een 3D foutje is ergens. Weet iemand of ut2003 openGL of 3D is, en welke andere bekende games tot welke categorie behoren? En zijn er bepaalde instellingen bekend die dit soort problemen kunnen veroorzaken? Ik heb al wel getest met AGp fastwrite aan of uit, dat maakte niets uit. Ook de AGp aperture size maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

UT 2k3 is standaard Directx, je kan hem wel op openGL zetten:

Homedisc in "UT2003 + OPENGL = OWNAGE"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:12:
Ha,

Ik heb onlangs een Gigabyte ATI Radeon 8500 gekocht, en het ding draait leuk, maar games, ho maar. Elk spel loopt na een paar minuten vast, BIj reboot geeft XP aandat de driver ATI2dvag. dll (of iets in die richting) niet deugt. Ik heb inmiddels clean XP installs gedaan met de oorspronkelijke Gigabyte drivers, de nieuwste Gigabyte drivers van hun site, en met catalyst 2.5, maar het is steeds hetzelfde liedje |:( |:( .

Iemand nog tips, behalve de kaart terugbrengen? (doe ik liever niet, ik zie niet vergelijkbaars voor die prijs)
Ik heb toevallig exact de zelfde kaart! en het zelfde probleem gehad(all games bij mij dan). Solution? GEEN GigaByte drivers. Ik haal de drivers van www.ati.com, gewoon hun nieuwste drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enuhhh.. Directx 9 is niks mis mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik ben nu het spoor echt bijster. Ik kijk net in sisandra, en dar staat bij video-information dat mijn radeon 8500 niet VGA compatible is. Ik ben niet echt een Noob, mar ik weet hier echt even niets meer op. Ik heb echt de neiging om een cleane install te doen met win2000, kijken of hij daar zin in heeft, maar ik blijf installen eninstallen, terwijl ik het idee heb dat het een instelling moet zijn ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 14:03:
Hee, ik ben nu het spoor echt bijster. Ik kijk net in sisandra, en dar staat bij video-information dat mijn radeon 8500 niet VGA compatible is.

Dat staat bij mij ook hoor ;)
Dat slaat waarschijnlijk op het feit dat 320x240 e.d. niet volledig juist weergegeven kunnen worden.

Pagina: 1