Toon posts:

Edimax Router troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus de "gelukkige" bezitter van een Edimax BR 6104 router. Heb hem volledig volgens de manual ingesteld. Er resteert alleen een probleem: dat takkeding doet geen fuck! 8)7

Het probleem zit in het contact met het internet. Als ik de WAN stekker er in plug, gaat het lampje LNK/ACT wel branden, maar het lampje 10/100M niet. Die laatste zou volgens mij aan moeten gaan, of niet??

Bij het instellen van de router kreeg ik ook de melding dat een van de netwekkabels niet is aangesloten. Maar dit was toch echt wel het geval!

Ik gebruik de router in combinatie met Wanadoo Broadband Basic. Mijn PC: AMD 1800+, 512 MB, XP

Weet iemand hier raad mee?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Als ik de WAN stekker er in plug, gaat het lampje LNK/ACT wel branden, maar het lampje 10/100M niet
Dat ledje zal maar branden bij 100mbit en jouw WAN is 10mbit.
Als je link lampje brand zou ik me daar niet veel zorgen over maken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Dat is op zich al geruststellend nieuws.

Maar hoe zit het dan met de foutmelding ("een van de netwerkkabels is niet aangesloten")?

In principe zou die router toch uit zichzelf contact moeten gaan maken met het internet en dat doet hij helaas niet. Of moet ik na het instellen van de router nog andere handelingen verrichten om contact te krijgen?

Verwijderd

ik heb dezelfde router...
Ik heb de router ingesteld voor internet toegang, en mijn pc's zelf een ip toegewezen (je kunt het ook automatisch laten doen door de dhcp van de router), staat in de manual.
Gateway van je pc's moet het adres van je router zijn.