The_Dart schreef op 02 januari 2003 @ 18:40:
Ik bedoel het ook helemaal niet stoer ofzo, dat mijn systeempie sneller is als die P100.
Maar kom op, een duron processortje kost tegenwoordig nix meer met een goedkoop mobotje kan je al zeker 100 keer zoveel als een P100 die je gaat overclocken omdat je zal en moet een mpeg1 file kunnen afspelen.
Nu doet ie er nog wel iets leuks mee zoals dat openMosix maarja ook als je dat een beetje degelijk wil laten draaien heb je aan zon P100 ook vrij weinig

Maar idd voor mensen die neit veel willen en geen cent te makken hebben, maar ik denk dat voor een duron sparen wel kan, ook als je geen werk hebt oid.
Ik citeer uit de pricewatch: AMD Duron 1000 € 40,-
Gooi er 70 euro tegenaan voor moederbordje en klaar

Is zeker 100 keer zo snel als die p100 en toch maar 40 euro

Ik ben blij dat m'n C6 225Mhz hier nog staat... Goed betrouwbaar enzo.
Maar weet je wat, ik heb echt niet zoveel geld, dus we maken een deal. Jij stort die €110,- op mijn rekening en ik ga C6 upgraden

.
Ik hou normaal €7 per week over... Dan ben je dus heus wel een tijd aan het sparen (en dan koop ik verder eigenlijk niks).
Maar ok, serieus, als het je enige computer is zou ik ook wel kijken of zo'n Duron echt niet te doen is, maar waarom niet als extra machine?
Ik zou zo geen geld hebben om m'n C6 naar een duron te upgraden.. Je mag gerust weten dat de grootste HD die ik hier heb 20GB is... Had ik maar een geldboompje in de tuin. En als je dan toch (vaak gratis) ergens een P100 kunt krijgen is het toch leuk om die te OCen zodat er nét wat meer toepassingen op te draaien zijn
Ze werken nog prima en kunnen nog voor genoeg taken ingezet worden, dus waarom weggooien
Mijn broertje heeft trouwens een P133. Ook heel luxe, waar zou het geld volgens jou vandaan moeten komen om daar een Duron van te maken? Dat kost behalve mamplank+cpu ook nog een andere kast, voeding, geheugen en videokaart (als ik niks vergeet want dit bedenk ik me zo ff snel...). En dan zou ie nog met 600MB hd zitten.
Wat zou er mis mee zijn m'n broertje aan wat extra snelheid te helpen als die P1 te OCen was? Niet doen en maar een Duron neerzetten? Ik zou niet weten waar ie 'm van zou moeten betalen. Zoveel geld heeft die 10jarige niet
Misschien leuk om over na te denken als je weer een P100 in de bak gooit...
Btw, 100x zo snel voor 40Eur is wel leuk, maar bedenk je wel dat ie waarschijnlijk het grootste deel van de tijd staat te niksen en je er echt niet 100x zoveel op kunt doen. Denk maar aan al die mensen die 2Ghz kopen om een beetje in Word te kunnen tikken... Hoezo overkill?
Sorry voor offtopic

[
Voor 6% gewijzigd door
Mentalist op 02-01-2003 19:38
]