[Radeon 9000LE] Probleem met SVHS tv-out?!

Pagina: 1
Acties:

• Syb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 12:42
Ik heb een ATI Radeon 9000 LE videokaart met 64MB DDR-ram. Behalve een gewone monitor uitgang heeft ie ook SVHS en composiet tv-out aan de achterkant. Aan de voorkant zit video-in (ook SVHS en composiet).

De ingangen en de composiet tv-out werken perfect: als ik de computer opnieuw opstart kan ik het bureaublad klonen op de tv, en dus tegelijk ook op de monitor.

Als ik de SVHS tv-out aansluit en ik start de computer op, werkt hij tijdens het opstarten ook goed. Maar zodra het blauwe XP schermpje met "Welkom" verschijnt en het bureaublad, dan verdwijnt het beeld op de TV opeens!!!

Ik heb het heel vaak geprobeerd, en soms geeft hij ook bij het opstarten geen SVHS beeld. Maar composiet tv-out doet het altijd.
Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen, kan iemand me helpen??? :?

Specs:
Intel Pentium4 2,53GHz; 256MB DDR-Ram; ATI Radeon 9000 LE 64MB DDR-Ram (tv-out/video-in); 80GB; CD-RW 40x20x48; 16x DVD; 10/100 NIC; 56k V90 modem; IEEE 1394 FireWire 3x; 6 Channel Audio on-board; Windows XP Home Edition SP1.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Heel simpel, je TV ondersteund de SVHS niet en de Composite wel. Is meestal een kwestie van proberen bij de meeste TV's.

• Syb
ProPHeT_Ewok schreef op 29 December 2002 @ 15:48:
Heel simpel, je TV ondersteund de SVHS niet en de Composite wel. Is meestal een kwestie van proberen bij de meeste TV's.
hm... dat dacht ik idd eerst ook, tis niet een van de allernieuwste tv's.

Maar wat ik dan niet snap... kheb de tv aangesloten gewoon met een svhs-svhs kabel, en bij het opstarten is er WEL gewoon beeld via SVHS!
Ook als ik de TV op de tv-out (ook SVHS!) van een andere computer aansluit, werkt hij wel gewoon.

Dus volgens mij ligt het toch niet aan de televisie...

• Syb
Dit jaar nog iemand een oplossing??
:)

• Syb
Is er dan helemaal NIEMAND die een oplossing weet?? :'( :?

Verwijderd

Niet een resolutie probleempje? Dat je videokaart een te hoge resolutie doorgeeft aan je TV waardoor hij geen beeld geeft?
Lijkt me onwaarschijnlijk.... maar toch?
Pagina: 1