Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm][wc] Alu Aopen H600 watergekoelde casemod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben vorig jaar rond deze tijd na een aantal leuke mod's begonnen aan deze Aopen h600 met heel veel wilde plannen in me hoofd, omdat ik eigenlijk halverwege met me auto ben begonnen is me computer een hele tijd stil komen te liggen en ik heb nu niet erg veel motoivatie meer om hem helemaal af te maken, maar ik wilde hem graag toch eens aan jullie laten zien. Dus hier de foto's en een kort verslagje van mijn Case.

zo was hij dus toen hij net de winkel uit kwam

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Img_0735.jpg

Ben toen eigenlijk gelijk aan het zagen passen en meten gegaan, alles eruit gesloopt wat niet nodig was (dan hou je niet veel over) en toen de gaten gaan zagen voor de fan's en waterbak ... na een bezoekje aan de plexie glas boer ben ik de waterbak gaan maken en geloof me dat is een kote werk om hem waterdicht te krijgen. Zo stond hij er dus bij na al een aardig wat dagen/weken werk.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/rad+kast+res.jpg

Daarna is het echt nog heeel veel werk geweest om alles goed werkend en passend te krijgen, ik ben toen ook begonnen met de stalen ombouw vervangen voor een aluminium, en nee hij is dus niet zilver gespoten maar echt alu. om nou alle foto's van het hele ombouwen te plaatsen is een beetje veel, dus hier onder staan de foto's van het voorlopige eind resultaat, er zit inderdaad nog steeds geen ccfl in en de schakelaars, reset en power knop moet er ook nog in gemaakt worden, er zit een kachelradiateur in van een suzuki alto die gekoeld wordt door een 120mm fan, verder zit er alleen nog 1 80 mm casefan in en draaid gemiddeld zo'n 38 graden.

Let me know what you think !!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/case21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/case14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/case19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/kast+raam2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/raam22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/kastwcaan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/aansluitingen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/120mmfan.jpg

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Maximus

There is no substitute

grapzig.. en mooie mod :)

PhD i.o.

Verwijderd

die molding rond de koeler van de onderst foto is echt wel af, met welk materiaal heb je dat gedaan ?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:58
Dat aluminium is mooi gedaan :Y) en dat reservoir is :D

[ Voor 2% gewijzigd door Robino op 29-12-2002 16:06 . Reden: damn typ0 :D ]

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
beetje oversized radiator, ziet er verder netjes uit, zeker mooi

alleen heb je de plexie case helemaal vastgezet aan je normale kast ? zonder is het een beetje lastig naar lan partys gaan

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
Erg netjes gedaan, hoe heb je je aluminium zo mooi gebogen???

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hé die H600A heb ik ook!!! :P De originele dan hé ;)

Strak om een casemod hiervan te zien. Persoonlijk niet mijn smaak maar dat boeit je niet.

Verwijderd

Topicstarter
Me waterbak is gewoon los van me kast, en naar lan party's gaan doe ik nooit dus dat is makkelijk :), dat rubber om die fan is gewoon een rubberen strip bij een auto ruiten boer te verkrijgen .... en dat alu heb ik op de wals (werk in de metaal) gebogen ..

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

(ssssst... deze mod is afgekeken :P )
die is hetzelfde als de mod die bij de OC-Shop stond.. het alu is dan wel heel mooi gelukt :9~ :9~ waar heb je het laten doen?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Psst ... deze mod is een klein beetje afgekeken ja :) ... maar deze was al lang zo voordat die kast bij de OC-shop stond hoor.... heb alleen de waterbak ervan afgekeken omdat ik die zo mooi vond ;) ...

Maar ik heb helemaal nix laten doen heb alles zelf gedaan (op het unlocken van me proc na)

Verwijderd

Erg stoer man. Maar zou je dat aluminium niet kunnen polijsten zodat hij wat minder vlekkerig is? (of misschien zover doorgaan dat het een spiegel wordt)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mooi, ook leuk die metale plaat eromheen. aleen lastig als je later wilt uitbreiden met je bay's
wat zijn de spec's eigenlijk?
-epox 8kha+
-athlon??
-xxx

Verwijderd

zow hey dat ziet er mooi uit echt klasse hoor :9

Verwijderd

Topicstarter
alu is ook niet niet klaar .... ga het nog helemaal borstelen en dan in de blanke lak spuiten ... maar het is idd een *kha+ met ahtlon 1700+ ... draaiend gehad op 2100+ :*) :*) ... draait nu weer gewoon standaard

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

zit er nou gewoon een open bak water onder in de kast :? is dat niet een beetje gevaarlijk??
maar ik nomineer dit tot een van de orgineelste/mooiste mods!

edit: zie het al zit plexi tussen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Burning_acid op 29-12-2002 16:29 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Maximus

There is no substitute

SmartDoDo schreef op 29 December 2002 @ 16:00:
Hé die H600A heb ik ook!!! :P De originele dan hé ;)

Strak om een casemod hiervan te zien. Persoonlijk niet mijn smaak maar dat boeit je niet.
hé die H600A heb ik ook :P..
relaxde kast is het wel

PhD i.o.

Verwijderd

ziet er leuk uit!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En hoe heb je nou die fan zo mooi gekregen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Netjes! :D :)

Verwijderd

vette bak
die fan is mooi afgewerkt!!!

kortom: proficiat

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 02:58

jaKKer

liev ;x She's on Fire

wow moooi vooral die kleur :)

Verwijderd

Het reservoir een beetje afgekeken van AP Versteeg, nu dus OC-Shop, voor de rest zeer strakke mod!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
heel vet... nu nog je chassis een paintjob

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

gaaf !!! , die kleur is ook :9~ , maar wat voor rad is dat?

• Syndicate
  • Laatst online: 29-11 23:43
suzuki alto rad :P

• Cybersijp
  • Laatst online: 30-11 13:57
Absoluut erg mooi gedaan hoor!!!

Vooral het "natuurlijke"verloop van de vorm van de kast aangepast in je Alu is echt ontzettend cool.En als je dat alu nou nog ff meer polijst, en blanke lak erover helemaal => :9~

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 21:57

EntonoX

Team leider

zeker netjes gedaan, eindelijk weer es een (bijna) zelfbouw kast.

hulde _/-\o_

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Thunderman_303
  • Laatst online: 30-11 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Nice MOD met mooi gestealthe drives en zo, maar misschien een rare vraag, waar zitten je aan/uit knop en/of reset button en dergelijke?

En je hebt het over polijsten en dan blanke? lak eroverheen.
Misschien een mooi idee om hem een metalic kleurtje te geven (wel donker dan uiteraard)

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Dit is zekerz een mooie case mod.
En laat die motivatie eens terug komen om m af te maken :)

Verwijderd

Eén woord voor jou: RESPECT _/-\o_

• De_Bastaard
  • Laatst online: 07:00
Hoe heb je die radiator aan je kast vast gemaakt?? nice mod btw :)

Verwijderd

Het front, dat alu heb je dat nu aan je plastic front geplakt?
Of is heel het plastic ding niet meer nodig?

• Jeanious
  • Laatst online: 02-01-2023
Netjes gedaan, kleine kast en toch WC, moet ik ook nog ff zien te fixen, waarschijnlijk met een uitbouw bovenop.

BTW, je bureau staat niet helemaal waterpas aan het water in je reservoir te zien :P

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Verwijderd

mooie mod, die bak daar onder komt me errug bekend voor van ene a.p. versteeg met een Aopen HQ08!

Maargoed: beter goed gejat dan slecht bedacht!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het alu front zit inderdaad gewoon op het plastick front geplakt anders zou het erg veel werk meer zijn en je ziet er toch nix van ....

Hoe ik nu al een jaar me comp aan zet en reset .. uhmm
[shame]
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/knopjes.jpg
[/shame]

en hoe me rad vast zit ... gewoon 4 langen bouten er dwars door heen geragt (wel ff uitkijken dat je hem niet lek maakt ) en die vast zetten op je fan ... dan de fan vast aan je kast en voila !!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/radvast.jpg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
erg mooie geslaagde mod :) en btw dat blokkie komt me bekend voor :P

Verwijderd

Hoe dik is dat aluminium? Ik ben zelf bezig met een kast bouwen van aluminium ik heb voor de voorkant 1 mm aluminium maar toen ik dat in zoiets boog ging dat echt zwaar mis ik probeer het nu in een licht boogje te buigen (zeg maar als een chieftec dragon of hoe ze dan ook heten). Heb je nog tips?

Verwijderd

plexi buigt een beetje door

• Turkish
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Coole case, ik heb dezelfde maar ik moet nog beginnen..... Nog ff wachten tot Ispierings z'n spullen opstuurd hè ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• t!mP
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

erg koell

Verwijderd

Topicstarter
Owja ?? denk het niet hoor ;)
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:42:
Hoe dik is dat aluminium? Ik ben zelf bezig met een kast bouwen van aluminium ik heb voor de voorkant 1 mm aluminium maar toen ik dat in zoiets boog ging dat echt zwaar mis ik probeer het nu in een licht boogje te buigen (zeg maar als een chieftec dragon of hoe ze dan ook heten). Heb je nog tips?
Alu is 1,5 mm dik en om het netjes te buigen heb je eigenlijk een wals nodig ... heb je die niet kan je proberen iets stevigs te vinden met dezelfde ronding, dan met de hand er omheen vouwen en zachtjes met een rubberenhamer de rek eruit tikken dat werkt ook wel aardig ..

SUC6

• LeonM
  • Laatst online: 29-10 14:18
Ik vind de paint job niet echt netjes afgewerkt, en de voorkant vind ik maar erg saai zo :/

Maar die waterbak is erg mooi :)

Verwijderd

Topicstarter
LeonM schreef op 31 december 2002 @ 13:37:
Ik vind de paint job niet echt netjes afgewerkt, en de voorkant vind ik maar erg saai zo :/

Maar die waterbak is erg mooi :)
Misschien als je voortaan niet alleen plaatjes kijkt maar ook nog leest kan iets slimmere reacties geven ... maar toch bedankt :)

Verwijderd

Super lelijk die kast man zou ik niet willen hebben. Geintje natuurlijk. Ik het het monster in het echt mogen zien :P was wel heel mooi gedaan allemaal. Hij heeft er meerdere gedaan. Die jongen heeft handen van goud

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
mooi gedaan!! :9
alleen zou ik een aluminium lijstje langs het reservoir maken
zodat je dat shuim/condens niet meer ziet. :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hij's mooi! Zeker die waterkoeling zo is heel mooi. Ben zelf ook met zoiets bezig alleen de plannen staan alleen nog maar op papier autocad...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Mooie kast, ik heb zelf de grotere versie(h700a)

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:39
Super toffe mod! Alleen wat _ferry_ al zei dat het me lastig lijkt om het uit te breiden met je bay's. En waar zit je aan en uit knop? Kan je anders wel doen hier op GoT van die inkoopactie met die knopjes met een lampie achter zit... Lijkt me wel gaaf voor jou kast.

B) Ik De Buurman

Verwijderd

Lijkt me niet zo heel slim om je reservoir open te houden, al dat vloeistof verdampt en moet je steeds bijvullen..of ga je dat nog dichten?

Verwijderd

mooi hoor, coolt zeker goed.

Verwijderd

Topicstarter
De kast is trouwens te koop ... staat bij vraag en aanbod, als je intresse heb dan doe je maar een bod .... kast heeft mij in totaal nu 335 euro gekost .... wordt verkocht incl fans , ccfl en de hele zooi ....

Verwijderd

Ik vind het een mooie a.p. versteeg kloon, alleen de verf had van mij nog wel een laagje gemogen vind het er zo oneglijk uitizne, maar verder topmod.

Verwijderd

1 smilie : :9~

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 21:17:
Ik vind het een mooie a.p. versteeg kloon, alleen de verf had van mij nog wel een laagje gemogen vind het er zo oneglijk uitizne, maar verder topmod.
Waar zie jij verf??

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 21:17:
Oke lijkt me niet dat het er zo onduidelijk staat maar voor de mensen die het verhaal niet lezen ...

ER ZIT GEEN VERF OP ! :P de kast is helemaal van aluminium....

maar thnx .... ;)

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 09:52
Errug mooi!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 22:26:
[...]

Oke lijkt me niet dat het er zo onduidelijk staat maar voor de mensen die het verhaal niet lezen ...

ER ZIT GEEN VERF OP ! :P de kast is helemaal van aluminium....

maar thnx .... ;)
dan neem ik het terug dan is het mooi werk ;)
Pagina: 1