[linux] Speedtouch usb + driver upgrade bij planet internet

Pagina: 1
Acties:

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

Topicstarter
planet internet heeft pas geleden zijn driver pakket voor dit modem geupgrade naar versie 2.0. aan hun kant van de lijn is vanalles verandert waardoor versie 1.1 en lager niet meer goed werkt, connecten duurt dan een eeuwigheid. nu zijn die drivers voor linux er uiteraard nog niet.
de verandering zit hem in de microcode van het modem, onder linux mgmt.o geheten, in windoos heet het bestand alcaudsl.sys. vroeger kon je in linux fijn dat .sys bestand gebruiken en renamen, nu lukt dat echter niet meer zo goed, je modem wordt traag als bagger onder linux, al werkt het wel moet ik zeggen (en met die ouwe mgmt.o dus zelfde probleem als alle 1.1 drivers). voor mijn gevoel ben ik toe aan een nieuwe microcode van het modem, die dus wel werkt onder linux. is iemand al zover? ik ben zelf wezen klooien met het driver pakket voor OS 10.2 door uit het .pax.gz bestand wat weg te knippen, dat bestand begint met de microcode, echter het is niet te zien waar het ophoudt. werken ho maar dus. wie helpt mij aan een platform-onafhanelijke microcode?

oja: planet internet bedankt he!!!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

kan je dat modem niet tweaken? dat werkt hier perfect, nooit meer problemen met linux. ik heb het nu zelfs zo ver voor elkaar, dat tweak gebeuren, dat ik alleen maar dhcp in hoeftestellen voor elke client en dat je verder niks meer hoeft te doen, geweldig toch?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

DAMAGE schreef op 29 december 2002 @ 15:30:
kan je dat modem niet tweaken? dat werkt hier perfect, nooit meer problemen met linux. ik heb het nu zelfs zo ver voor elkaar, dat tweak gebeuren, dat ik alleen maar dhcp in hoeftestellen voor elke client en dat je verder niks meer hoeft te doen, geweldig toch?
hij heeft een usb modem... tweaken is voor het ethernet modem |:(

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

Topicstarter
wie mijn usb modem tweakt krijgt een kratje bier van me
[/offtopic]

Verwijderd

Zallik even iedereen teleurstellen. Ik ben de trose eigenaar van EN een Redhat 8 server met een usb modem met linux ofcourse. Ik heb volegsn mij wel de oude driver maar datw eetik niet zeker.

Ik raad om de guide van:
http://www.xs4all.nl/~pschram/index.html

es te bekijken.

DIe werkte bij mij goed. Heb het op een 2e server ook al gestes binnen 4 uurtjes rh instleld ssh en up2dated apache enz duz het kan wel degelijk.

MvG

PowerEdge

seeyou@ircnet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:15:
[..]
MvG

PowerEdge

seeyou@ircnet

offtopic:
Ik heb je dat vaker in posts zien doen. Dat is volgens de FAQ niet de bedoeling :)
# Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

Topicstarter
helaas dat heb ik al vele malen gedaan en werkte altijd met de ouwe versie. echter de wijzigingen aan de andere kant van me lijn bij planet vereisen dat ik een nieuwe microcode gebruik, en alcatel levert nog steeds 1.3.4.

Verwijderd

Emh, maar heb jij nou de nieuwe usb modem? Geldt dit ook bij de oude speedtouch modem's dus niet de nieuwe 330?

Verwijderd

oeps, verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 10:27 ]

Verwijderd

el_salvador schreef op 29 December 2002 @ 15:28:
planet internet heeft pas geleden zijn driver pakket voor dit modem geupgrade naar versie 2.0. aan hun kant van de lijn is vanalles verandert waardoor versie 1.1 en lager niet meer goed werkt, connecten duurt dan een eeuwigheid. nu zijn die drivers voor linux er uiteraard nog niet.
de verandering zit hem in de microcode van het modem, onder linux mgmt.o geheten, in windoos heet het bestand alcaudsl.sys. vroeger kon je in linux fijn dat .sys bestand gebruiken en renamen, nu lukt dat echter niet meer zo goed, je modem wordt traag als bagger onder linux, al werkt het wel moet ik zeggen (en met die ouwe mgmt.o dus zelfde probleem als alle 1.1 drivers). voor mijn gevoel ben ik toe aan een nieuwe microcode van het modem, die dus wel werkt onder linux. is iemand al zover? ik ben zelf wezen klooien met het driver pakket voor OS 10.2 door uit het .pax.gz bestand wat weg te knippen, dat bestand begint met de microcode, echter het is niet te zien waar het ophoudt. werken ho maar dus. wie helpt mij aan een platform-onafhanelijke microcode?

oja: planet internet bedankt he!!!
Ik krijg opeens een ingeving? Gebruik gewoon de nieuwe .sys file van de alcatel drivers?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 22:42:
[...]

Ik krijg opeens een ingeving? Gebruik gewoon de nieuwe .sys file van de alcatel drivers?
waar staan dan eigenlijk die nieuwe drivers? Ik bedoel, waar staan de nieuwe windows drivers voor planet's geintje.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 22:54:
[...]

waar staan dan eigenlijk die nieuwe drivers? Ik bedoel, waar staan de nieuwe windows drivers voor planet's geintje.
Klik maar hier

[ Voor 16% gewijzigd door Master__R op 30-12-2002 23:00 ]

Verwijderd

Ik wil totaal geen valse hoop rondspreiden, maar ik gebruik nu de alca*.sys van alcatel.com maar inet valt hier nu niet uit tijdens een cvsup! Ik test verder.

Verwijderd

EMh, er is een verschil van grote tussen de de .sys file van alcatel en die van mxstream, inet erkt hier nu nog wel, maar ik ga denk ik toch na mn cvsup met die van mxstream werken! Misschien is dit wel de oplossing:)

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

Topicstarter
die nieuwe sys file van alcatel heb ik al gebruikt, dat werkt maar niet geweldig. die ouwe sysfile is hetzelfde als de mgmt.o uit de linux package, maar sinds planet z'n upgrade heb ik daar dus niks meer aan. die drivers heb ik van www.kpnadsl.nl

Verwijderd

el_salvador schreef op 01 January 2003 @ 16:18:
die nieuwe sys file van alcatel heb ik al gebruikt, dat werkt maar niet geweldig. die ouwe sysfile is hetzelfde als de mgmt.o uit de linux package, maar sinds planet z'n upgrade heb ik daar dus niks meer aan. die drivers heb ik van www.kpnadsl.nl
Me2, ik heb ze nu ook van mxstream die .sys file is ook een paar kb groter dan die van alcatel zelf. Internet blijft hier tot nu toe nog steeds werken.... :)

Verwijderd

Waar heb je die info eigenlijk vandaan???
Pagina: 1