Nederland 1 stoort op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op TV stoort Nederland 1. De instelling van N1 op de TV is goed. Als ik N1 via de video kijk is het beeld ook goed. Hoe kan dat komen? Kabels verwisselen en TV aansluiten zonder de video ertussen heeft beide geen effect.

Verwijderd

heb je een kabel aansluiting of gewoon een antenne?
antenne->slecht signaal
kabel->de meest bekeken tv zenders worden vaak op een paar frequenties doorgegeven, probeer eens een andere. de frequentie die in jou gemeente doorgaans het beste signaal geeft kun je opvragen bij je kabelmaatschappij (of teletekst van een servicekanaal oid)

• compie
  • Niet online
ik heb gewoon kabel. Ned 1 staat maar op een frequentie dacht ik, en diezelfde frequentie heb ik in de video ook ingesteld. En met de video doet ie het wel goed.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Ned 1 zit heeft ook een spiegel frequentie. Tussen de 12 en 25 ongeveer. Zitten die spiegelfrequenties. Kijk even of je op je tv Ned 1 niet op een spiegelfrequentie hebt zitten en zet hem op de goeie freq. Ergens tussen 5 en 12.
Was het trouwens al lang zo? Of opeens van de een op de andere dag? Of heb je de apparaten verplaatst of iets anders ermee gedaan?

Verwijderd

Is er een stoorzender? Misschien heeft de decoder in de TV er wel last van, maar die in de VCR niet. Nieuwe apparatuur erbij gezet?

Geen flauw idee of er een decoder in een TV zit eik :X

• compie
  • Niet online
het is al een tijdje zo. verder staat er helemaal geen apparatuur in een straat van 3 meter ofzo.
en de decoder in een tv noemen ze de tuner :)

ik zal wel eens naar die spiegelfrequentie kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door compie op 29-12-2002 15:52 ]

Verwijderd

Wat is storing? Af en toe witte puntjes verspreid over het beeld? Dat hadden we al in 1980, en je ziet het nu nog wel eens. N1 N2 en N3 worden tegenwoordig ook via satelliet doorgegeven. Misschien helpt dat?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

heb je video via rf ingesteld staan? dan zit deze zeker perongeluk in de buurt van het kanaal van ned 1. kijk in de handleiding van je vid-rec om dat kanaal te veranderen.

Verwijderd

Juist! kun je meestal doen door het (met een schoevedraaier) een schoefje vorzichtig te draaien. Dan veranderd de frequentie van je videorecorder

• compie
  • Niet online
dat zou kunnen ja. ik zal het wel eens proberen en het resultaat laten weten hier.

• compie
  • Niet online
Het werkt! Ik heb het uitgangskanaal van de videorecorder op een andere kanaal gezet en nu stoor ned1 een stuk minder. Ik kon geen schroefje vinden aan de achterkant van de videorecorder maar heb het via het menu moeten doen. Bedankt!
Pagina: 1