Toon posts:

k7s5a met 2 x maxtor d740 60 GB werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ecs k7s5a met 2 maxtor hd's
Deze hd's zitten op de zelfde ide kabel.
Hij loopt nu om de haverklap vast en geheel random.
de ene keer als hij moet booten en dan als ik bijv IE in wil.

Ik heb nu de slave hd losgetrokken en de problemen zijn verdwenen.

Ik heb al op got gezocht en in het:
"[ECS K7S5A] Hoeveel mensen hebben er probs mee?" topic

daar kwam het probleem ook ter sprake maar zonder reacties

Is er nog iemand die problemen heeft met 2 hd's op dit bord en mischien oplossingen heeft gevonden.

Verwijderd

even spelen met IDE port en master/slave settings helpt niet?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al gedacht dat de HDD gewoon gaar kan zijn? Via de OM FAQ kun je testprogseltjes vinden :) Een tekortschietend/brak voeding kan natuurlijk ook rol spelen.

Maar dit hoort eigenlijk in Opslagmedia & I/O Controllers B)

[PMG] > [OM]

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 29-12-2002 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gespeeld met master slave settings
maar helpt niet.

hd's werken gewoon goed

dus mijn conclusie was dat dit probleem bij het moederbord hoorde en niet bij de hd's dus gaarne weer terugplaatsen [OM] -> [PMG]

Verwijderd

Topicstarter
oh en voeding heb ik ook aan gedacht.
Maar de problemen zijn verdwenen nu ik nog maar een hd aan de ide kabel heb hangen.

en nog wat hij hangt eigenlijk meteen als ik iets van de ene naar de andere schijf probeer te kopieren

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een k7s6a (met sis 745 ipv 735) en daarop zit een optie in het bios waarbij je kan kiezen om de ide kanalen via de pci bus aan te spreken of via sis' eigen interne bus. misschien zit dat ook op de 5a en kan je daar wat mee pielen?

Verwijderd

Topicstarter
weet je hoe die optie bij jou in het bios staat?
Ik zal zelf ook even kijken of ik kan vinden wat je bedoelt.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb er 3 schijven aan hangen, een tijdje zelfs 4. Een Seagate Barracuda 2 30 Gb, 2X IBM GXP120 80 Gb (en een Seagate barracuda 3 30 Gb) de IBM hangen 1Master en slave, de seagate's 2e master slave. Op 2 Slave hangt nu mijn brander. Wat ik wel heb is dat het hele systeem volledig plat ligt als ik van één harddisk naar de ander schrijf, of zelfs op één harddisk vol bezig ben. DMA staat aan, benchmarken werken goed, maar de processor ligt plat. Zelfs zo erg, dat icm Kazaa via de onboard netwerkkaart er niet meer mee te werken viel. Timeouts op tweakers enzo. Nu heb ik er een compaq netwerkkaart in hangen, dat werkt al een stuk beter, dan de softwarematige netwerkkaart die er in zit.

Ik heb er een Raid-controller in gehangen, een DC-133 RAID. Dat ding heb ik daarin nog niet aan de praat gekregen. Hij blijft er gewoon op hangen, terwijl hij in een ander systeem wel de schijven op de 2e IDE poort zag.
Ik geloof niet dat die optie om je ide-kanalen via de bus of via de sis eigen bus in de bios van de K7S5A staat.

Verwijderd

Check ff je kabel door deze te vervangen. Heb je zowel master/slave als cable select jumperen al geprobeerd?
Pagina: 1