Bruggen doorgesneden, CPU dood?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik was aan het overclocken met me nieuwe Athlon 1800 Thoroughbred en dat ging heel lekker. Ik zat al op 12,5 x 150 = 1875 MHz. Maar mijn moederbord wil ni echt hoger dan 150 en ook hoger dan 12,5 kan ik ni selecteren en daarom ben ik maar eens wat bruggen gaan doorsnijden. Ik heb het met een speld gedaan en best wel diep. Nu doet ie het ni meer, is ie dood?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Zou best kunnen, welke bruggen heb je doorgesneden? Als je de foute doet gaat hij wel kapot ja :X

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

Eleison667

from other space

kan best kapot zijn, misschien dat je onderliggende bruggen hebt geraakt ofzo???

kun je misschien met potlood proberen te reparen

als je veel geluk hebt werkt het ander is ie waarschijnlijk kapot

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

• MightyMauz
Ik heb in de L3-bruggen liggen snijen

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

Eleison667

from other space

als dat het probleem veroorzaakt, en niet voor iets heeft gezorgd dat ie is doorgefikt moet het te herstellen zijn

good luck!

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

• MightyMauz
kheb wel iets zien glinsteren in de gaatjes, dus denk wel da ik dan de bruggen eronder wel heb geraakt

Verwijderd

Waarom vraag je dit? Wij kunnen niet weten wanneer een CPU dood is, we kunnen het niet ruiken. Stop em in een mobo, controleer alles 100x, laat em een paar dagen liggen, probeer het nog eens. Als je em niet aan de praat krijgt is ie dood...

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

mr_petit

opperprutser

laat em een paar dagen liggen
:? :? :?

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

't lijk me moeder wel: "laat em een paar dagen liggen, probeer het nog eens. Als je em niet aan de praat krijgt is ie dood"
'Is'tie DooD?'

Man, bruggen doorgesneden en nou is'tie kassie-wijle.
Zou er nog garantie op zitten?
Ik weet het niet hoor, toen de Engelsen bij de slag om Arnhem aan de verkeerde kant van de brug landden vielen er ook heel wat doden. Ik weet het niet. 'Paar dagen laten liggen. Praat 'ie niet, dan is'tie dood'.

Lekker gevoel lijkt me dat, als je daar als lijkenprikker rond moet lopen..

>:)

Sorry hoor, ik lig hier helemaal in de kreukels van het lachen, spijt me.. :Y)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 17:44 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

moeders wijsheid....
"Time heals all wounds..." :+

• Shunt
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

wrom wil jij de bruggen door halen
een THB is al geunlockt |:( alleen moet je mobo wel een 5 bits mp ondersteunen als de KT400 chipset ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

btw...
Er bestaat zoiets als statische elektriciteit. Het wil wel eens gebeuren dat bepaalde apparaten weer gaan werken na een bepaalde periode, maar, mijns inziens, gaat dit meestal om modems, netwerkkaarten etc.

Misschien kun je de bruggen weer herstellen met een geleidend middeltje en doet alles het weer gewoon, anders is'Tie Stukkende ;(

JayGTeam (213177)

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Idd beetje lomp om bruggen door te snijden, terwijl de Tbred al unlocked is.. zoals shunt hierboven zei, moet je mb idd 5 bits mp ondersteunen.. maarja je kan het proberen te maken met potloodje.

Verwijderd

Met ff laten liggen bedoel ik dat je em ff weg moet leggen, en dan kijk je er een paar dagen later nog een keer naar en dan zie je misschien dingen die je eerder niet zag...

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

een momentje van bezinning dus O-)

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Aaah arme jij

een oude klasgenoot

你还记得吗 记忆的炎夏

Verwijderd

Slimmerd

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 19:40
Lord_Asswipe schreef op 29 December 2002 @ 15:15:
Nu doet ie het ni meer, is ie dood?
:X :o

Sorry hoor, maar dit vind ik wel grappig.

Zonde van je cpu.
_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 29-12-2002 19:24 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klinkt als een nieuwe sleutelhanger :/

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 01-01-2003 02:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:52

Flapmo

and back is gigi!

whehe het klinkt altijd zo leuk he, over dingen praten alsof ze leven. Dood :P CPU dood.. :P

maarja hij is wel R.I.P ja :)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

"snijden met een speld in je nieuwe Athlon 1800". Ik ben niet zo'n onwijze knutselaar, misschien dat je eerste post daarom wel zo'n onwijze glimlach op mijn gezicht tovert... Een potloodstreepje is tot daaraan toe maar erin snijden met een speld... Mega DOC man!
Beterschap gewenst iig, hoop dat ie weer tot leven komt.

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

auw, ik zou huilen denk ik

Verwijderd

ai , das nie slim he
misschien hebbie nog kans met die potlood
meer zou ik ook niet weten
beterschap in iedergeval

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Waarom ben je er in vredesnaam in gaan snijden?
Die cpu kun je toch niet een hogere multiplier laten toveren.

Ow wacht tis een thouroughbred :D
Die bruggen moet je opblazen met een 9 volt batterij man |:(

[ Voor 32% gewijzigd door bobo1on1 op 30-12-2002 19:36 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

PICS!!!

Verwijderd

maar lazarus stond ook weer op naar 3 dagen dus er is nog hoop 8)7

Verwijderd

150Mhz op een KX7 is de max?? Nou daar heb ik nog NOOIT van gehoord!!!

Verwijderd

wou je zeggen dat JIJ met een gelockte proc wel veel hoger dan fsb150 komt? luchtgekoelt?
Nou daar heb ik dan nog NOOIT van gehoord!!! ;)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
volgende keer een 9volt adapter pakken...

dikzak

Verwijderd

moeten ze ook op zetten.

don't try this at home.

Verwijderd

yup dies R.I.P wel eens leuk zon thread als deze, ga je toch over het 'leven' van je CPU nadenken :)

Verwijderd

[semi offtopic]

Mijn xp1800 (palomino) lijkt ook dood te zijn, mijn MSI mobo heeft namelijk de geest gegeven, (op RMA formulier staat bij probleemomschrijving: dood :P) dus ik een nieuw mobo halen (Epox 8RDA) wil die nog niet :( Duron 750 die ik nog had liggen zit er nu dus maar in :( Suggestie?

[/semiofftopic]

Sterkte met jou xp dan maar he :Y)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:57:
Waarom vraag je dit? Wij kunnen niet weten wanneer een CPU dood is, we kunnen het niet ruiken. Stop em in een mobo, controleer alles 100x, laat em een paar dagen liggen, probeer het nog eens. Als je em niet aan de praat krijgt is ie dood...
hem een paar dagen laten liggen? man hoe kom jij aan 1441 postings? moet die processor rijpen ofzow?

maarre topicstarter:
je zou heel misschien kunnen proberen om iets geleidends in die gaten te doen, maar pas op, als daar meer dan 1 brug zitten dan maak je kortsluiting. Ik heb zelf ook een AMD proc en ik weet hoe tiefus klein die gaatjes zijn, daar zou je eigenlijk eens met een microscoop ofzow in moeten kunnen kijken. als je alleen bruggen die bovenop liggen door hebt gesneden dan kun je dat natuurlijk gewoon op de standaard opvul zilverstift methode doen

• Shunt
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

AtomicShockwave schreef op 01 January 2003 @ 11:34:
[...]

hem een paar dagen laten liggen? man hoe kom jij aan 1441 postings? moet die processor rijpen ofzow?

maarre topicstarter:
je zou heel misschien kunnen proberen om iets geleidends in die gaten te doen, maar pas op, als daar meer dan 1 brug zitten dan maak je kortsluiting. Ik heb zelf ook een AMD proc en ik weet hoe tiefus klein die gaatjes zijn, daar zou je eigenlijk eens met een microscoop ofzow in moeten kunnen kijken. als je alleen bruggen die bovenop liggen door hebt gesneden dan kun je dat natuurlijk gewoon op de standaard opvul zilverstift methode doen
dam zeg lees de draad voor je blaat |:(
hij bedoelt dus dat als je hem een paar dagen heb laten liggen je er met een verse geest tegen aan kan
dan zie je soms dingen die je eerder over het hoofd zag ;) werkt bij mij ook wel eens :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MightyMauz
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 21:47:
wou je zeggen dat JIJ met een gelockte proc wel veel hoger dan fsb150 komt? luchtgekoelt?
Nou daar heb ik dan nog NOOIT van gehoord!!! ;)
Ik bedoel dus: ik zat al op 150x12,5 en da ging heel makkelijk met goeie temps. Maar omdat ik op mijn mobo ni hoger dan 12,5 kan instellen en de fsb ni hoger wil dan 150 (da wilde die ook al ni op me vorige cpu), wilde ik kijken of ik 'm kon locken op een multi van 14,5 ofzo

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07
1441 domme postings zijn ook postings...

typisch een geval van "a bridge too far"....

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
en daarom ben ik maar eens wat bruggen gaan doorsnijden.
typisch gevalletje van user-error... zomaar ergens aan beginnen en niet weten wat je doet. Sommige dingen moet je nou eenmaal voorzichtig mee zijn, en zo'n cpu is niet zo stevig als de gemiddelde grasmaaier, het is een verfijnd stukje state-of-the-art technology.

Vroeger waren de OCers mensen die kennis hadden en dat toepasten op hun hardware, nu lijken OCers steeds meer op mensen die groepsgedrag vertonen en bij de rest willen horen, en niet meer OCen voor de kick...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Bijdehand, wie gaat er nou een paar bruggen opensnijden zonder te weten waar die voor dienen.... :+

Probeer ze weer eens te verbinden d.m.v. een potloodstreepje, doet het dan weer? Nee? Dan mag ik je feliciteren met je nieuwe en duurste sleutelhanger van Nederland! :D :D :D

Use the Search Luke...

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57
Silentpuma schreef op 02 January 2003 @ 22:19:
Bijdehand, wie gaat er nou een paar bruggen opensnijden zonder te weten waar die voor dienen.... :+

Probeer ze weer eens te verbinden d.m.v. een potloodstreepje, doet het dan weer? Nee? Dan mag ik je feliciteren met je nieuwe en duurste sleutelhanger van Nederland! :D :D :D
Daarbij heeft ie ook de lelijkste casemod van nederland zie: [rml][ pics]Mijn eerste casemod[/rml] :+

Ik ga me afvragen of je wel nuchter bent als je aan het tweaken bent..... Wie kan je eigenlijk nu nog serieus nemen :? Je gaat toch geen L3 bruggen doorsnijden als er geen enkele site in de hele wereld dit heeft geprobeerd. Ja met de nieuwste amd 2700+ had een fransoos met de L3 bruggen gerommeld maar die had dus geen 1800+ proc.

Hey kop op, het jaar begint nu net, ik neem aan dat je niet slechter kun eindigen _/-\o_

Verwijderd

Niks aan de hand, streep alle bruggen die je met die naald hebt aangeraakt weer door met een potlood, moet lukken

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Ga je nog een condoleance-register openen?

Burp

Pagina: 1