WinXP start niet op/niet te installen

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

ik zit hier met een heel vaag probleem: WinXP blijft hangen tijdens het booten. Ik ziet het WinXP scherm met zo'n balkje eronder. In dit balkje gaat constant een ander balkje heen en weer(net alsof ie windows gewoon opstart). Dit balkje blijft gewoon bewegen, maar windows start dan gewoon niet op. Hij blijft in dit scherm.

Ik probeerde toen in veilige modus op te starten. Hier bleef hij ook ergens in het opstartproces hangen. Laatst werkende config werkt ook niet. Zelfs bij de DOS modus blijft iet ergens hangen.

Tenslotte heb ik via de pc geprobeerd te booten(nieuwe install of repair functie). Ook tijdens het opstarten van een van deze stopte ie in het opstartproces.

Ik heb nu de volgende dingen geprobeerd:
-alle kaarten eruit(beh vid kaart)
-andere vid kaart
-ander geheugen
-ander toetsenbord
-cmos gecleared

De computer bezit 2 hd's en 1 cd-rom. Deze heb ik stuk voor stuk ontkoppeld. Elke keer probeerde in dan of WinXP op te starten of via de cd-rom winxp te booten. Overal bleef ie ergens hangen.

WinXP was reeds een maand of zes geinstalleerd, de bios updaten hoeft lijkt me dan niet.

Weet iemand waaraan het kan liggen? Bij voorbaat dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat zijn de specs ?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• wcduck
  • Niet online
Mobo: ECSK7s5a
CPU: Duron 1000
Geheugen: 256 DDR
Maxtor 40 gig Liquid
Quantum 2.1GB
Lite-on 40x

Verwijderd

probeer winXP opnieuw te installeren. Als je belangrijke/onmisbare zaken hebt staan op je HD, probeer dan eerst of je winxp kunt installeren naast de huidige zodat je daarnaa al je belangrijke zaken kunt backuppen op bijv. je 2de HD. En installeer daarna een schone versie van XP door je huidige C partitie te verwijderen

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 22:31
Mischien ligt het aan je IOAPIC instelling, probeer deze instelling eens te veranderen in je bios :)

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 15:30:
probeer winXP opnieuw te installeren. Als je belangrijke/onmisbare zaken hebt staan op je HD, probeer dan eerst of je winxp kunt installeren naast de huidige zodat je daarnaa al je belangrijke zaken kunt backuppen op bijv. je 2de HD. En installeer daarna een schone versie van XP door je huidige C partitie te verwijderen
Dat is dus het probleem: opnieuw installen werkt niet. Hij stopt dan gewoon ergens tijdens het proces(beginfase). Dit is dus het rare eraan. WinXP is gewoon niet meer te installen.

• wcduck
  • Niet online
Ik heb nu de HD waar winxp op staat in een andere pc gezet. Nu start ie wel gewoon op. Zou het het mobo kunnen zijn dat ineens brak wordt?

Frash: ik ga er na kijken. Bedankt voor de tip.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00

PCR

Volgens mij is het echt een stukje brakke hardware :?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

charrel

Cortisol4life..

das wsl je mobo ja, ik had hem in eerste instantie met een geluidskaart die niet was te installeren. format en toen verse install. Toen vervolgens wou windows niet installeren. Achteraf bleek dus dat het mobo brak was.(zelfde mobo was het, tis niet voor niets zo goedkoop,of het loopt als een speer of het is niet vooruit te branden met allerlei vage klachten.)
[rml][ ECS K7S5A] Hoeveel mensen hebben er probs mee?[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 29-12-2002 22:54 ]

• wcduck
  • Niet online
Ik heb alleen al 3 van deze mobo's gebruikt(voor anderen en mijzelf), en eigenlijk nooit problemen gehad. Ik kan wel Win2k installeren. Dit heb ik dan ook maar gedaan. Ik weet nu niet of ik een upgrade van WinXP moet doen. Wie weet kan ik dan weer overnieuw beginnen.

Verwijderd

de kans dat win2k straks het ook niet meer doet is best groot lijkt me.
weet je zeker dat je niet zou proberen een cheap vervangend mobotje te regelen?
in V&A vind je vast wel een goedkoop 2e hands plankje.
Pagina: 1