Coolermaster koelblok

Pagina: 1
Acties:

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 17:07
Ik heb de onderstaande koeler en koelblok op mijn CPU zitten
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/pruducts/cooler/silentcooler/dp5-7jdib-0l.files/dp5-7jdib-ol.jpg

met de URL

Zou ik hier een Enermax 80*80*25 op krijgen zonder fanadapter en is het verstandig om deze fan erop te zetten. En wat voor fanadapter zou dan moeten nemen [gaarne bij xxlcases]

Ik heb een AMD Athlon 1800+ XP palomino als CPU met een stressed temp. van 59 graden celcius.

Verwijderd

Nee zonder iets van een adapter past t niet want er zit nu en 70x70x25 op zoals ook op die page staat

Verwijderd

Fanadapter + stille 92CM zou wel optimaal zijn....

• M@rijn
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 15:19:
Fanadapter + stille 92CM zou wel optimaal zijn....
Op de site van XXLcases staat dat de 80*80*25 enermax beter koelt dan de 92*92*25 en om nou 10 euro meer uit te geven voor een grotere fanadapter, nee.

Maar zal een fanadapter 60 naar 80 met die enermax 80*80*25 voor genoeg CFM/airflow kunnen zorgen?

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DTC_marijn schreef op 29 december 2002 @ 15:44:
[...]

Op de site van XXLcases staat dat de 80*80*25 enermax beter koelt dan de 92*92*25 en om nou 10 euro meer uit te geven voor een grotere fanadapter, nee.

Maar zal een fanadapter 60 naar 80 met die enermax 80*80*25 voor genoeg CFM/airflow kunnen zorgen?
De fanadapter zal een 70>80 moeten worden... :).
Ik heb bijna dezelfde koeler (de copper versie) en ook een XP1800 palomino en die houdt mn proc op 45 graden stressed (geen casefans)...beetje raar.

Hé...ben ff in je specs aan het kijken, en daar staat dat je een Coolermaster DP5-7H53F-0L (Socket A, upto XP2000+, Silent) hebt: ja, die koelt natuurlijk een stuk minder. 8)7 Welke is het nou :?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• M@rijn
diegene die ik hier laat zien, het is een foutje van me, ik zag gisteren pas in speedfan dat mijn fan rond de 2700 a 2800 rpm draait, dat doet diegene in mijn profiel niet ik zal hem wel wijzigen.

Bij XXLcases zag ik geen 70>80 staan maar zal een 60>80 ook volstaan voor koeling??

En ik denk dat als ik die enermax erop heb dat alles wel iets beter zal koelen (hoop ik eigenlijk) omdat het meer CFM is (dacht ik). Want zelf is de laagste stand zou die net iets beter moeten koelen.

[ Voor 9% gewijzigd door M@rijn op 29-12-2002 16:18 . Reden: t ]

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:27
Als jij graag wilt dat jouw temperaturen omlaag gaan, kun je beter meteen een nieuwe heatsink kopen.

BlaBlaBla

• M@rijn
dan kan ik ook WC nemen :) kijk gewoon even naar deze situatie svp :)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Deze YStech TMD is een hele mooie 70mm fan (heb je geen adapter nodig :D):
Afbeeldingslocatie: http://www.powerparts.nl/i/p/83_2.jpg
linkje naar pricewatch

Heeft icm Vantec Aeroflow VA4-C7040 heatsink bewezen dat ie voor een 70 mm fan heel goed presteert. Check ff dit topic als je interesse hebt in de vantec cooler in zijn geheel [animo] Vantec producten

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• M@rijn
Ik heb nu al een Enermax 80*80*25 besteld met een fanadapter erbij, ik zal eens kijken of hij ietsjes beter koelt onder stressed omstandigheden, coolermaster fan is namelijk 22.2CFM en die Enermax is maximaal 40CFM en minimaal 25CFM, zal dit trouwens veel schelen?

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 15:32
Tweeke schreef op 30 december 2002 @ 00:05:
Deze YStech TMD is een hele mooie 70mm fan (heb je geen adapter nodig :D):
[afbeelding]
linkje naar pricewatch
[/url]
Ik had eens iets gelezen dat deze niet echt goed waren, ik bedoel snel kapot gingen. Of is deze flaw verholpen?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

je hebt geen fan adaptor nodig want daar heben ze nog een uitvinding voor "ty-raps".

Verwijderd

Ik heb zelf een socket a coolermaster, ook met 70 mm fan. Ik heb dez vervangen door een 60 mm (!) akasa silver mountain. De stressed temperaturern zijn aardig gedaald... Als je durft te experimenteren, gewoon doen.

Verwijderd

Met een omgedraaide fingerguard kun je ook vrij eenvoudig grotere fans op je sink schroeven. Zo heb ik een 12mm fan op een 80mm sink gehad.

Ik kan je verder nog een tipje geven, je hebt nu al 20 euro aan nieuwe fan en adaptor uitgegeven? Daar had je een betere complete combie voor moeten nemen! Dan had je je oude setje ook nog voor een paar euro kunnen verkopen.

• M@rijn
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 11:03:
Ik heb zelf een socket a coolermaster, ook met 70 mm fan. Ik heb dez vervangen door een 60 mm (!) akasa silver mountain. De stressed temperaturern zijn aardig gedaald... Als je durft te experimenteren, gewoon doen.
Fout gaan zal niet echt denk ik, ik heb ASUS C.O.P op mijn mobo :)
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 11:29:
Met een omgedraaide fingerguard kun je ook vrij eenvoudig grotere fans op je sink schroeven. Zo heb ik een 12mm fan op een 80mm sink gehad.

Ik kan je verder nog een tipje geven, je hebt nu al 20 euro aan nieuwe fan en adaptor uitgegeven? Daar had je een betere complete combie voor moeten nemen! Dan had je je oude setje ook nog voor een paar euro kunnen verkopen.
Had gekunt ja, maar nu kan ik ook nog die coolermaster fan erop terug schroeven houd ik alsnog een casefan over :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:04

Epsilon

Je moest eens weten wat je met wat karton en eendtape al niet kan doen :)

Zo moeilijk is het niet om een fanadapter te maken. Ik zou dan btw ook voor een 80mm fan gaan als uitgaanspunt als grotere fan. 92mm is nou niet mega goed verkrijgbaar van de merken waarvan je ze wilt hebben (papst is aanrader, dik boven enermax).

Enermax fans zijn niet extreem stil ofzo. Op "silent" zijn ze wel stil idd, maar dat gaat grof ten koste van de koelprestatie. En ik weet zeker, dan een zware fan op lager voltage meer lawaai produceert dan een fan die speciaal voor die snelheid gemaakt is.

Als ik bijvoorbeeld een 12v 120mm fan (3200rpm, flinke dus) op 7v laat lopen, begint ie te "tikken". Als ik bijvoorbeeld een stille 12v fan neem (met zelfde rpm als de snelle fan @ 7v), en vergelijk die, dan blijkt dat de stille 12v fan minder irritante geluidjes maakt.
Pagina: 1