probleem met ATI en tv-weergave: monitor flikkert

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 10:08

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik heb zonet die tv-out es geprobeerd van de ati Rage fury Pro. In de help staat trouwens dat ik een aan/uit knop moet hebben bij de beeldschermeigenschappen (tabblad instellingen->geavanceerd->weergave (weergave bestaat daar dus niet bij mij)), maar dit es effe niet het probleem.

Als ik de pc opnieuw opstart, dan krijg ik beeld op m'n TV, maar de monitor begint te 'flikkeren'. Het beeldscherm gaat 'op en neer'. Het is moeilijk uit te leggen hoe het uitziet, maar het beweegt dus erg.

De pc is een k6-2 300, de videokaart heeft (volgens vorige eigenaar 8 mb, maar ik vertrouw erop dat ie het mis kan hebben :) ) volgens de pc 16 mb. Geheugen op de pc is 256 mb.

Het beeldscherm begint al raar te bewegen vanaf het begin, dus niet pas in windows.

iemand een oplossing hiervoor?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Zet in ieder geval van je monitor je V-sync aan, en stel de aantal Hz. in onder Windows.
Het beeldscherm begint al raar te bewegen vanaf het begin, dus niet pas in windows.
In dat geval: neem eens een andere kabel, of modificieer de eindfilters.
Is het beeld op de monitor ook slecht als je de TVkabel ontkoppelt?
Indien nee: groundloop, je CAI kabel aarde stoort op de PC.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 10:08

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 15:10:
Zet in ieder geval van je monitor je V-sync aan, en stel de aantal Hz. in onder Windows.

[...]
In dat geval: neem eens een andere kabel, of modificieer de eindfilters.
Is het beeld op de monitor ook slecht als je de TVkabel ontkoppelt?
Indien nee: groundloop, je CAI kabel aarde stoort op de PC.
1. wat is de V-sync en waar zit die? aantal hertz heb ik momenteel op 85 bij een resolutie 800x600.

2. Wat bedoel je met modificeer de eindfilters..wat zijn dat?

3. Het beeld blijft zo raar doen als ik de kabel tussentijds ertussenuit haal ja.

4. wat is de CAI kabel, hoe stoort ie de pc en hoe kan ik dit behelpen?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat V-Sync is kennie men opzoeken via de omega search, zie ook dit, ik wist het namelijk ook nie :)

Hoe zit het nou met Hz/fps EN v-sync?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc