[Win95]instaleren op lap-top

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik heb een oude bagger lap-top gekregen om word op te doen en wat c++ op school.
Maar nu wil ik er win 95 op zetten maar kan hij geen setup draaien vanaf cd hij zegt dat het geen opstart diskette is :S duh is cd-rom...
In de boot staat nu first from a: then c: (A: is een verwisselbare geval of flop of cd-rom) ik heb ook al geprobeerd om eerst met de floppy op te starten en dan gewoon de cd speler er in pleuren. werkt ook niet :((ook nieterg subtiel ik weet het ;))

Iemand een idee hoe ik het erop krijg, ik wil het graag vandaag gedaan hebben want ik ga morgen op vakantie en dan wil ik hem meenemen om een opdracht voor c++ te maken.

Alvast bedankt

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Verwijderd

Kopiëer de directory Win95 van de CD naar de harddisk, en probeer hem dan eens te installeren (vanaf de harddisk dan natuurlijk) :)

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb wel eens een dos 6.22 boot CD-rom gemaakt. Misschien werkt dat ook wel voor jou?
Gemaakt met Nero.

• Mirwits
hoe kan ik nou kopieeren van de cd-rom naar mijn hd als ik mijn cd-rom speler nieteens aan de praat krijg.....Tis of flop of cd-rom en alleen met flop kan ik booten en heb maar 800 mb hd :(

Maar hoe bedoel je een dos 6.22 boot cd-rom..... gewoon de files van de opstart diskette naar cd-rom pleuren???

[ Voor 4% gewijzigd door Mirwits op 29-12-2002 15:00 ]

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Booten van DOS-flop, hdd formateren met systeemfiles, CDROM driver installeren, uitzetten, cdspeler plaatsen, opstarten vanaf hdd, setup opstarten vanaf de CD.....

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

LOL... 800MB
Ik heb Win95 draaien op een 486 25Mhz laptop met 4MB ram en 210MB harde schijf.
Het leuke is dat ie tegen een aanvaardbare snelheid draait ;)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

Frostbite

🤦🏻‍♂️

wat zer0 zegt : Format c: (;)) dan diskette kopieren naar c ( of booten van diskette en dan sys a: c:) Let op CD ondersteuning mscdex.exe en dan swappen van drives zodat de cd-rom erin zit. Dan booten van hd en dan intypen
d:\setup.exe

:Y)

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Hehe... Win95 is een leuk OSje om in te snijden... heb er ooit een leuke goed werkende install van iets over de 70 MB gemaakt, was ook voor een oude braktop met maar 500 MB
Windows heeft zo z'n nadelen, maar je kan er wel leuk mee spelen ;-)

• Mirwits
THANX :D tot nu toe nog altijd uit mijn problemen gekomen op GoT hij doet het nu nog kijken of ik visual studio 6.0 er op kan krijgen dan kan op mijn vakantie aan de slag met c++ :( ach het leven is niet altijd vakantie (soms is dat wel bout )

maar hij doet het.

specs mijn kloot lap-top:

tulip m15

pentium 100
16 mb ram
800 mb hd

(echt een klo(o)t(e) bak dus :P

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:27

MBV

Met linux kan je op 1 floppy een werkende versie zetten :) Weer terug naar 1981, 2 floppy's, geen hdd ;)

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik zou er W98 opzetten en voor het bootprobleem een bootdisk downloaden van http://www.bootdisk.com/

Succes O-)

• Mirwits
eeeh win 98 met 16 mb ram :( ik wou dat het kon :*)

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:42
W98 min specs 486 DX 66Mhz
16 MB ram
225 MB vrij op je HD 8)7

• Mirwits
humm waarom wou ie dan niet op de bak van mijn oma ook 16 mb ran en pentium 66??
Vaag... maar hij is nu al 95 aan het installeren dus ik ga niet meer moeilijk doen :Y)

Verwijderd

OK, genoeg offtopic... nu weer ontopic graag, voor zover dat nog kan, het probleem is immers opgelost :)
Mirwits schreef op 29 December 2002 @ 15:52:
humm waarom wou ie dan niet op de bak van mijn oma ook 16 mb ran en pentium 66??
Open daar maar een topic over als je wilt, maar doe het niet in dit topic.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 15:55 ]

Verwijderd

Toevallig heb ik vandaag ook een laptop gekregen van de buren, het is een oud ding: compaq armada 1590DT. Ik heb hem geformateerd want hij was klote. er zit een aparte floppy- en cd-rom drive in, dus dat is mooi. Maar ik heb nu een opstartdiskette gemaakt, dan doe ik die erin en dan klooit hij wat en dan opeens zegt hij a:/> en dan is het klaar. Wie weet hoe ik nu verder moet? Ik wil er win95 opzetten, voor de rest heefthij 16 mb ram en 2.1 gb.

Iemand suggesties?

-J

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:01:
Toevallig heb ik vandaag ook een laptop gekregen van de buren, het is een oud ding: compaq armada 1590DT. Ik heb hem geformateerd want hij was klote. er zit een aparte floppy- en cd-rom drive in, dus dat is mooi. Maar ik heb nu een opstartdiskette gemaakt, dan doe ik die erin en dan klooit hij wat en dan opeens zegt hij a:/> en dan is het klaar. Wie weet hoe ik nu verder moet? Ik wil er win95 opzetten, voor de rest heefthij 16 mb ram en 2.1 gb.

Iemand suggesties?

-J
Zer0 schreef op 29 december 2002 @ 15:05:
Booten van DOS-flop, hdd formateren met systeemfiles, CDROM driver installeren, uitzetten, cdspeler plaatsen, opstarten vanaf hdd, setup opstarten vanaf de CD.....

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

ja maar het probleem is dat ik niet in de bios kan komen op de first boot ding op cd-rom te zetten bijvoorbeeld. en hij heeft nu een irritante instelling, als ik op de :-knop druk dan krijg ik een O met een umlaut erop:S

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:01:
Maar ik heb nu een opstartdiskette gemaakt, dan doe ik die erin en dan klooit hij wat en dan opeens zegt hij a:/> en dan is het klaar.
:) Da's dus DOS....

type: FORMAT C: (maakt de hele HD leeg)
type daarna: D:\SETUP.EXE (ik neem aan dat je CD-drive D: is)

Dan gaat Win95 geinstalleerd worden (mits je een echte Win95 bootflop hebt gemaakt en de Win95 CD in de CD-drive zit....)

Verwijderd

beetje offtopic maar:
Wat voor een laptop (merk, modelnummer etc.) ? misschien kan ik je ramprobleem iets verlichten ;-)
-----

sorry, gaat niet lukken voor een compaq :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 18:22 ]

Verwijderd

compaq armada 1590DT
166 mhz, 2.1 gb, 16 mb.

Het lukt dus niet als ik mijn floppy erin gooi, wnat dan stopt hij na een ggegeven moment. en cd-rom speler moet worden geinstalled gok ik.

Verwijderd

hij herkent de cd-rom drive niert meer, en die is E: normaal.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 18:10:
compaq armada 1590DT
166 mhz, 2.1 gb, 16 mb.

Het lukt dus niet als ik mijn floppy erin gooi, wnat dan stopt hij na een ggegeven moment. en cd-rom speler moet worden geinstalled gok ik.
De standaard bootflop van Win95 heeft CD-ROM ondersteuning, maar misschien werkt dat niet op je laptop.... probeer voor de gein anders eens een Win98 bootflop, misschien dat het dan wel lukt...

Als je die niet hebt: http://www.bootdisk.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 29-12-2002 18:17 ]

Pagina: 1