[XP] Niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 21:41

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik moet voor een kennis een pc repareren en hij wil graag 98se & XP naast mekaar draaien. Nuja, geen probleem zou ik wel ffe fixen maar nu staat de pc dus bij mij thuis en 't wil niet lukken :(

98se installeren gaat prima natuurlijk, XP daarentegen heb ik al op tig manieren proberen te installeren op een 2e schijf. Als ik op een doornormale manier XP vanuit 98 ga installeren start de computer bij de volgende boot gewoon niet meer op. Geen foutmeldingen, loopt gewoon dood :/

Naja, misschien dan met fixboot/fixmbr ofzo ? nope. Vanuit dos XP ernaast installeren ? nope. Boot.ini editten ? Mja leuk maar het staat allemaal prima. Dacht dat het misschien aan het enigzins verouderde bios lag(60gb) ofzo maar schijf wordt vrij aardig herkend na een biosupdate.
Naja dan eerst gewoon eens XP installeren op een kale schijf zonder 98. Helaas pindakaas, zelfde troubles werkt ook niet :(

btw zelf een fucking update van 98se naar XP werkt niet :(

Ben er al een paar uur mee bezig, maar na 4 installaties is het "ffe checken of het zo of zó werkt" er wel af 8)7

Iemand die een waterdichte manier heeft om XP er nu goed op te zetten ? :)

btw: Ben geen n00b en heb uiteraard search gebruikt

[ Voor 4% gewijzigd door Robert op 29-12-2002 14:35 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Je moet XP ook niet vanuit 98 installeren. Je moet eerst 98 installeren op de C, en dan XP op de D partitie. Vervolgens krijg je een mooi bootmenutje en van daaruit kun je het gewenste OS starten :)

Edit: ik lees net dat je dit al gedaan had, maar je zei dat het niet werkte, mag ik vragen waarom niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 14:26 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 14:25:
Je moet XP ook niet vanuit 98 installeren. Je moet eerst 98 installeren op de C, en dan XP op de D partitie. Vervolgens krijg je een mooi bootmenutje en van daaruit kun je het gewenste OS starten :)

Edit: ik lees net dat je dit al gedaan had, maar je zei dat het niet werkte, mag ik vragen waarom niet?
waarom niet vanuit w98 installeren, heb ik al zo vaak gedaan is geen enkel probleem, je krijgt ook dan wel een bootmenu,

maar inderdaad ik denk wel dat je moet gaan partitioneren (anders heb je een conflicterende program files directory), XP dan op de D schijf

A wise man's life is based around fuck you

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik volg je probleem niet echt helemaal...
de commandos fixboot/fixmbr ken ik niet en je hebt een BIOS van 60 gieg? :?

Probeer alle tekst te lezen tijdens de install en kijk dan of je niet iets fout doet.

Sorry als ik er helemaal naast, en je wel weet wat je aan het doen bent

Lekker op de bank

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 14:25:

Wist ik maar waarom...

Als ik het dus op die manier doe krijg je gewoon bij het opnieuw starten van de PC niks..op het moment dat hij gaat booten van de schijf gebeurt er gewoon helemaal niks noppes nada.
ZaZ schreef op 29 december 2002 @ 14:28:
Probeer alle tekst te lezen tijdens de install en kijk dan of je niet iets fout doet.
Mja de schijf is 60gig en werd niet helemaal goed herkend nu dus wel dat is dus geen probleem meer denk ik. fixboot probeerde ik vanaf de XP recovery console

[ Voor 31% gewijzigd door Robert op 29-12-2002 14:30 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

zwelgje schreef op 29 December 2002 @ 14:27:
waarom niet vanuit w98 installeren, heb ik al zo vaak gedaan is geen enkel probleem, je krijgt ook dan wel een bootmenu,
Wist ik niet, nog nooit gedaan. Installeert hij dan het OS op dezelfde partitie als het OS waar je hem vanuit installeert?
maar inderdaad ik denk wel dat je moet gaan partitioneren (anders heb je een conflicterende program files directory), XP dan op de D schijf
Dat lijkt mij idd ook de beste oplossing.
Robert schreef op 29 December 2002 @ 14:29:
Wist ik maar waarom...

Als ik het dus op die manier doe krijg je gewoon bij het opnieuw starten van de PC niks..op het moment dat hij gaat booten van de schijf gebeurt er gewoon helemaal niks noppes nada.
Welk bestandstype gebruik je?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 14:31 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
ZaZ schreef op 29 December 2002 @ 14:28:

Hij heeft een bios die zijn 60gig schijf wel ondersteund en fixmbr fixboot zijn om je boot record te updaten :)

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 14:29:
[...]

Wist ik niet, nog nooit gedaan. Installeert hij dan het OS op dezelfde partitie als het OS waar je hem vanuit installeert?

[...]

Dat lijkt mij idd ook de beste oplossing.

[...]

Welk bestandstype gebruik je?
fat32, NTFS leek me geen goed plan omdat je dan weer niet kan lezen vanuit dos/98 enzow

[ Voor 11% gewijzigd door Robert op 29-12-2002 14:32 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

zmn schreef op 29 december 2002 @ 14:29:
[...]

Hij heeft een bios die zijn 60gig schijf wel ondersteund en fixmbr fixboot zijn om je boot record te updaten :)
Oh ok, en werken die commando's in dos? want als ik mn mbr ga fixen dan loop ik altijd met fdisk enzo te klooien :)

Lekker op de bank

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ZaZ schreef op 29 december 2002 @ 14:32:
[...]

Oh ok, en werken die commando's in dos? want als ik mn mbr ga fixen dan loop ik altijd met fdisk enzo te klooien :)
neej niet in dos, in XP console

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja sorry hij had al antwoord gegeven, maar ik had het niet goed gelezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ZaZ op 29-12-2002 14:35 ]

Lekker op de bank

Pagina: 1