[DECT] Handset merkgebonden of niet ???

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik hem momenteel een basistation van Erricson (BS120) en wil hierop een extra handset aansluiten.

Ben ik hiervoor gebonden aan een handset van Erricson of kan ik een willekeurige DECT handset van een ander merk ook gebruiken???

Het liefst neem ik een DECT handset van een ander merk, bv Siemens oid. Maar dit moet dan wel mogelijk zijn.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Officieel is dect een open standaard, maar fabrikanten hebben allerlei merkeigen zaken aan het protocol toegevoegd zodat je meestal aan een fabrikant bent geboenden. Dus volgens mij is het niet mogelijk met "andere" dects te communiceren, ben benieuwd of iemand andere ervaringen heeft.

Verwijderd

Ik denk dat elke fabrikant een andere frequentie gebruikt.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 00:38
Je kunt in principe elke willekeurige DECT-handset aanmelden, alleen zullen product-specifieke functies niet meer werken (denk aan een in het basisstation ingebouwd antwoordapparaat, bijvoorbeeld, of het overzetten van het telefoonboek van de ene handset naar de andere).

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Bij mijn weten kan dit dus niet. Die korte keren dat ik zelf met DECT toestellen heb gewerkt is mij altijd verteld dat je dus niet een handset van een ander merk erop kunt aanmelden. Maar ja, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Let er dan wel even op dat behalve DECT, zowel de handset als het basestation ook GAP moeten ondersteunen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 00:38
_nethack schreef op 29 december 2002 @ 14:46:
Let er dan wel even op dat behalve DECT, zowel de handset als het basestation ook GAP moeten ondersteunen.
Klopt ja, maar het overgrote deel van de DECT-handsets/basisstations heeft GAP-protocol ondersteuning.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 14:42:
Ik denk dat elke fabrikant een andere frequentie gebruikt.
Nee dat is onderdeel van de DECT specificatie. Volgens mij kun je elke DECT handset gewoon aanmelden. Alleen specifieke zaken werken niet, zoals al eerder is gezegd.

Verwijderd

ik heb het ook geprobeerd, we hebben hier een seatle 100 van de kpn en daar wou ik een extra handset bij aanmelden, eenje van philips. Het lukte niet, de philips melde wel aan, ik kon de hoorn wel van de haak nemen, maar niet een nummer intoetsen, en de originele handset wou ook niks meer. Het eindigde bij mij aan de primafoonbalie om van de garantie gebruik te maken. (heb overigens wel een nieuwe handset gekregen)

De moraal van het verhaal, ook al ondersteund het bestaande setje GAP dan hoeft het nog niet te werken, en proberen kan resulteren in een niet werkende set

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 16:44 ]

Pagina: 1