Mijn dochtertje heeft een pc met win.98se erop.Deze loopt geregeld vast zodat je met de muisaanwijzer niets meer kunt doen.(het is een schone installatie)Ik moet dan de pc telkens met de knop uitschakelen en terug opstarten.Weet iemand hier een oplossing voor om dit probleem op te lossen.Dank u.
Verwijderd
Dat zijn helaas problemen die wel vaker voorkomen bij Windows 98, en het kan te maken hebben met slechte hardware. Controleer het geheugen eens met Memtest.
Op welke momenten loopt hij vast?
Op welke momenten loopt hij vast?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 14:14 ]
Lijkt idd verdacht veel op brakke hardware
Zeker omdat het een schone installatie betreft. Het kan ook zijn dat je wellicht nog video / mobo drivers moet installeren.
Ik heb al bij hardware gekeken,en hij geeft geen problemen aan.Daarstraks liep hij gewoon vast toen ze paint geopend had.
Probeer dan eens die test die Silverstar geeft? 
als er problemen zijn in het geheugen / hdd geeft hij dit meestal niet aan namelijk.
als er problemen zijn in het geheugen / hdd geeft hij dit meestal niet aan namelijk.
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 14:17:
Ik heb al bij hardware gekeken,en hij geeft geen problemen aan.Daarstraks liep hij gewoon vast toen ze paint geopend had.
Geen problemen aangeven wil nog niet zeggen dat er geen problemen zijn.
Doe dus eens een memtest met memtest86.
Als je een VIA chipset hebt moet je nog 4in1 dirvers halen.
Nieuwe drivers voor je videokaart willen ook nog wel eens helpen
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 14:21:
Video drivers zijn ook al vervangen.
En de rest van de suggesties? Doe je daar nog wat mee?
Verwijderd
Hoe zit je nu op GoT dan? Via een andere PC dus? Dan downloadt je het op de PC waar je nu achter zit, en via een flop zet je het dan op de PC van je dochter, lijkt meVerwijderd schreef op 29 december 2002 @ 14:26:
Het probleem is dat ik met die pc niet op het net kan.Er zit geen modem of netwerkkaart in.
Het zou ook een IRQ conflict kunnen zijn (edit: hoewel brak geheugen of misschien te weinig koeling voor de processor waarschijnlijker zijn).
Kun je in de BIOS instellen: plug & play OS yes/no? Dat zou je even kunnen omzetten.
(Meestal kom je in de BIOS door tijdens het opstarten op DEL of F2 te drukken.)
Om je verder te helpen moeten 'we' wel weten wat voor computer het precies is. En dan niet het merk (hoewel dat ook belangrijk kan zijn), maar vooral de processor, de chipset en het geheugen. Als je bij start ---> uitvoeren "dxdiag" intoetst (zonder aanhalingstekens) dan krijg je al heel wat informatie. Meestal meer dan wanneer je rechts-klikt op "Deze computer" en dan bij eigenschappen kijkt.
Succes!
Kun je in de BIOS instellen: plug & play OS yes/no? Dat zou je even kunnen omzetten.
(Meestal kom je in de BIOS door tijdens het opstarten op DEL of F2 te drukken.)
Om je verder te helpen moeten 'we' wel weten wat voor computer het precies is. En dan niet het merk (hoewel dat ook belangrijk kan zijn), maar vooral de processor, de chipset en het geheugen. Als je bij start ---> uitvoeren "dxdiag" intoetst (zonder aanhalingstekens) dan krijg je al heel wat informatie. Meestal meer dan wanneer je rechts-klikt op "Deze computer" en dan bij eigenschappen kijkt.
Succes!
[ Voor 12% gewijzigd door pinockio op 29-12-2002 14:39 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Pagina: 1