Toon posts:

verwijderde geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had laatst een nieuwe geluidskaart gekocht en toen ik dacht dat hij werkte, had ik de andere uit apparaatbeheer weggegooid. Bij de eerst volgende kereen opstarten zei mijn pc nieuwe hardware gevonden, maar toen drukte ik op annuleren. Mijn nieuwe geluidskaart blijk echter niet goed te werken, dus heb ik hem geretourd. In de tussentijd heb ik dus geen geluid.
Dus wil ik mijn oude geluidskaart weer installeren.
Het is een onboard ding, dus is het niet mogelijk om hem in een ander pci slot te gooien of zo.
Als ik zeg nieuwe hardware detecteren vind hij niks.
Als ik kijk bij apparatenbeheer, vind hij hem niet

HELP!

ps. mijn geluidskaart is een onboard creativeje ( weet niet precies welke maar het nummer is ct5880
ps2. mijn os is win2k

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 14:05 ]

Verwijderd

Vaak kun je in het BIOS je onboard sound en- en disablen, misschien kun je daar eens naar kijken

Verwijderd

heb je nog een driver cd bij je mobo gehad, dan kun je daarvan af de setup/instal voor je onboard geluidskaart uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de drivers van internet gedownload, maar dat is alleen maar een ini file. Rechtermuisknop->installeren en er gebeurt niks
ik kijk nu ff in mijn bios...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Die geluidskaart staat nu misschien bij het vraagtekentje (bij hardware, onbekende apparaten). Delete hem daar en doe weer een hardware detectie.

Alles kan stuk.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Probeer eens alle geluidsapparaten weg te gooien, en niet alleen 'die ene die van dat apparaat _zou moeten zijn_'. Dan je pc uitzetten, in je bios alle settings even checken, en dan de pc weer aanzetten.

Enkele settings die verschil uit mogen maken:
- Geluid aan/uit
- Geluid aan/uit (ongeveer dezelfde optie, maar dan net in een ander submenutje)
- Sound using IRQ? ...
- sound using DMA? ...

Dan doorstarten, en alles zou weer gevonden moeten worden. Als de drivers niet werken, in de windows/inf map moeten de oude nog staan als het goed is. Ook naar deze directory kun je verwijzen tijdens het installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door frankvdtillaart op 30-12-2002 14:38 ]

Happy Blessings <3

Pagina: 1