[win98se] probleem met opstarten en bureaubladinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 07:36
ik heb dus een probleem met opstarten van win98se.
(houd er maybe rekening mee dat ik beginner ben)

Mijn probleem is dat win98se niet normaal opstart, hij blijft hangen in het opstartscherm. (dat is als hij het logo win98 weergeeft)
Soms heb ik hier niet last van en als ik hier geen last van heb dan geeft ie zwart beeld aan. (hij hoord dan het bureaublad te gaan laden)
Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik kom nu in win98 door autoexec.bat en config.sys niet op te laten starten. maar nu heb ik dus 640x480 en 16 kleuren, want als ik nu naar de beeldschermeigenschappen ga en klik op instellingen gaat ie ook helemaal gek doen. Hij geeft dan allemaal rare kleuren dus moet ik weer opnieuw opstarten.

Dit is dus mijn probleem, maybe dat iemand mij hiermee kan helpen.
ik had nog wel afgelopen donderdag nieuwe drivers uitgepakt voor mijn videokaart (geforce 2 mx 100/200) en ook directx8.1 voor win98.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden door jullie,
als jullie nog verder info moeten weten over mijn computer ofzo, wil je het dan ff vragen. want dit is namelijk de eerste keer dat ik een topic open.

alvast bedankt kaat

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan zal er een fout in de config.sys en de autoexec.bat staan he? ;)
Controleer die ff, kijk of er toevallig tikfouten of REM's voor staan, en probeer het dan nog eens ;)

Oh, en heb je de laatste tijd nog iets geinstalled? Een programma of hardware? Daardoor kunnen er ook conflicten optreden in de AE.bat en de config.sys

[ Voor 33% gewijzigd door Plague op 29-12-2002 13:03 ]

Verwijderd

kaat17 schreef op 29 December 2002 @ 12:54:
want als ik nu naar de beeldschermeigenschappen ga en klik op instellingen gaat ie ook helemaal gek doen. Hij geeft dan allemaal rare kleuren dus moet ik weer opnieuw opstarten.
"Helemaal gek doen" en "rare kuren"? Mja, kun je ons misschien uitleggen wát er dan gebeurd? En controleer idd even je autoexec.bat en config.sys.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 13:09 ]

• NLoldebroek
als ik dus op dat tabblad klik word de achtergrond zwart en geel met rood enzo en doet ie niet meer normaal, ik kan nog wel met de muis bewegen. maar ik kan niet meer terug.
wat moet ik daar precies controleren?

• NLoldebroek
ja ik d8 dat het ook aan de videokaart zou kunnen liggen, omdat ik nieuwe drivers had gedownload en misschien dat ie het niet zou doen.
dus toen heb ik in veilige modes de videokaart verwijderd, en opnieuw erop gezet.

Verwijderd

kaat17 schreef op 29 december 2002 @ 13:34:
als ik dus op dat tabblad klik word de achtergrond zwart en geel met rood enzo en doet ie niet meer normaal, ik kan nog wel met de muis bewegen. maar ik kan niet meer terug.
Kun je er nog wel in komen in de Veilige Modus?
wat moet ik daar precies controleren?
Zie reply Plague :)

Verder wijs ik je even op het gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop, deze kun je gebruiken om je bericht te wijzigen, en hoef je dus niet steeds een reply te posten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 13:38 ]

• NLoldebroek
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb us,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys

SET MAGPIE_HOME=e:\ondertitel programma
SET MAGPIE_SYSDIR=C:\WINDOWS\SYSTEM

dit staat in autoexec.bat

• NLoldebroek
ja in de veilige modus doet ie alles nog wel normaal.

• NLoldebroek
DEVICE=C:\WINDOWS\setver.exe
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=031,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

dit staat in config.sys

(ik heb het zojuist gezien van dat je het kan wijzigen het bericht, thnx doe dit namelijk voor het eerst vandaag dat tweakers.net)

[ Voor 31% gewijzigd door NLoldebroek op 29-12-2002 13:40 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken om je bericht te wijzigen aub!! Lees jij uberhaupt de reply's wel die in dit topic worden gegeven? Plague geeft uitleg over wat je even moet controleren in je autoexec.bat en config.sys en dan is het dus niet nodig om hier de volledige inhoud van die bestanden te posten. Het is de bedoeling dat je ook zelf iets doet, en GoT niet als een helpdesk gaat zien, want dat is het niet.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 13:43 ]

• NLoldebroek
ja ik lees alles wel. en ik gebruik dit namelijk voor het eerst vandaag, daarom snapte ik dit nog niet echt. en ik zal vanaf nu wijzigen.

ja maar ik snap dat niet van rem's en ik had wel dus mijn videokaart opnieuw geinstallt zou het daar aan kunnen liggen ?

[ Voor 32% gewijzigd door NLoldebroek op 29-12-2002 13:46 ]

Verwijderd

kaat17 schreef op 29 december 2002 @ 13:42:
ja ik lees alles wel. en ik gebruik dit namelijk voor het eerst vandaag, daarom snapte ik dit nog niet echt. en ik zal vanaf nu wijzigen.
Prima :)
ja maar ik snap dat niet van rem's en ik had wel dus mijn videokaart opnieuw geinstallt zou het daar aan kunnen liggen ?
Als er ergens REM voor staat, betekent het dat dat niet geladen wordt.

• NLoldebroek
ja maar er staan dus geen Rem's voor en geen typfouten, dus het zal dan zker moeten liggen aan mijn videokaart die ik opnieuw had geinstalleerd, zou het aan de driver's liggen? maar die drivers heb ik wel gedownload van nvidea :S

shit misschien zou het ook aan de update voor win98se kunnen liggen, ik had dat geupdate omdat het bekende probleem van afsluiten bij win98se niet werkt, die patch had ik ook gedownload, maar dat die daardoor niet start lijkt me sterk.

[ Voor 36% gewijzigd door NLoldebroek op 29-12-2002 14:00 ]

Verwijderd

kaat17 schreef op 29 December 2002 @ 13:56:
ja maar er staan dus geen Rem's voor en geen typfouten, dus het zal dan zker moeten liggen aan mijn videokaart die ik opnieuw had geinstalleerd, zou het aan de driver's liggen? maar die drivers heb ik wel gedownload van nvidea :S

shit misschien zou het ook aan de update voor win98se kunnen liggen, ik had dat geupdate omdat het bekende probleem van afsluiten bij win98se niet werkt, die patch had ik ook gedownload, maar dat die daardoor niet start lijkt me sterk.
Weet je wat? Probeer 98 er eens overheen te installeren, je behoudt dan al je instellingen en programma's, alleen hij zet de bestanden die niet goed zijn of beschadigd terug door de goede. Misschien dat dat helpt. Of je downloadt even de nieuwste Detonators en installeert die weer opnieuw.

En wat is :S :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 14:02 ]

• NLoldebroek
ik zal eerst die nieuwe Detonator downloade. En ff proberen.
en als dat niet wil moet je dan windows 98se gewoon installeren via cd ? en dan moet je dus de game's en rommel maybe ook opnieuw moeten installen (voor cd-keys enzo) ?

dat :S = bedoel ik gewoon :?

:*)

misschien heb je hier ook nog wat aan, toen ik die driver's erop nieuw instalde toen gaf die de melding nvidia- chips ontbreken ofzo.

alvast thnx

[ Voor 61% gewijzigd door NLoldebroek op 29-12-2002 14:15 ]

Verwijderd

kaat17 schreef op 29 december 2002 @ 14:04:
ik zal eerst die nieuwe Detonator downloade. En ff proberen.
Is goed :)
en als dat niet wil moet je dan windows 98se gewoon installeren via cd ? en dan moet je dus de game's en rommel maybe ook opnieuw moeten installen (voor cd-keys enzo) ?
Inderdaad, via de CD ja. Nee, zoals ik al zei behoudt je dan al je instellingen en programma's.
dat :S = bedoel ik gewoon :?
Ja, weet ik ook wel, maar we zijn hier op GoT niet echt gediend van het gebruik van MSN smiley's :+
misschien heb je hier ook nog wat aan, toen ik die driver's erop nieuw instalde toen gaf die de melding nvidia- chips ontbreken ofzo.
Weet je zeker dat je een Geforce videokaart hebt dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 14:21 ]

• NLoldebroek
ja ik weet 100 % zeker dat ik een geforce mx 100/200 videokaart heb. en ik heb het net geprobeerd met andere driver's hij start nu in ieder geval normaal weer op maar nu als ik naar de bureaubladinstellingen gaat die weer gek doen.

ik zie nu net ook dat bij de keuze voor een monitor staat
1. standaardmonitor op nvidia GeForce 2 MX 100/200
2. standaardmonitor op nvidia GeForce 2 MX 100/200

[ Voor 28% gewijzigd door NLoldebroek op 29-12-2002 14:35 ]

Verwijderd

kaat17 schreef op 29 december 2002 @ 14:28:
ja ik weet 100 % zeker dat ik een geforce mx 100/200 videokaart heb. en ik heb het net geprobeerd met andere driver's hij start nu in ieder geval normaal weer op maar nu als ik naar de bureaubladinstellingen gaat die weer gek doen.
Welke drivers heb je geprobeerd dan? Ik zit nu toch meer te neigen naar een nieuwe installatie hoor.

• NLoldebroek
deze 2 heb ik geprobeerd,

eerst had ik deze 41.09_win9x van rond de 13mb
en deze had ik net geprobeerd Win9x-ME_4109

ik moest wel voor WIN98se

ik heb zojuist ook ff een standaardmonitor verwijderd

[ Voor 30% gewijzigd door NLoldebroek op 29-12-2002 14:54 ]

Verwijderd

kaat17 schreef op 29 december 2002 @ 14:37:
deze 2 heb ik geprobeerd,

eerst had ik deze 41.09_win9x van rond de 13mb
en deze had ik net geprobeerd Win9x-ME_4109
Is dat niet dezelfde dan? Ga eens een stapje terug met de Detenator drivers, en probeer eens een lagere versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 14:41 ]

• NLoldebroek
probleem is opgelost. thnx iedereen

[ Voor 106% gewijzigd door NLoldebroek op 29-12-2002 15:14 ]

Verwijderd

kaat17 schreef op 29 December 2002 @ 14:56:
probleem is opgelost. thnx iedereen
Hoe dan? Wel zo netjes om dat er dan ook even bij te melden :)

• NLoldebroek
het lag aan de driver's voor de videokaart.
ze waren niet officeel die ik allemaal had getest.

[ Voor 43% gewijzigd door NLoldebroek op 16-01-2003 17:24 ]

Pagina: 1