DVD Speler die DIVX afspeelt?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb laast gelezen(tenminste dat dacht ik) dat er dvd spelers waren die DIVX filmpjes konden afspelen.

Klopt dit? En welke types zijn dit? Heeft iemand ervaring met dit soort apparaten?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hmm, valt me een beetje tegen, met wat zoeken had je het zo kunnen vinden ;) . Zoek eens op Revoy zouk zeggen.

Vooruit dan maar:KLIK en KLIK

[ Voor 36% gewijzigd door SmartDoDo op 29-12-2002 12:40 . Reden: Iets vergeten... ]

Verwijderd

die bestaan wel, maar dan voor divx 4 en 5

divx 3 wordt niet ondersteund! dus die kan je dan niet afspelen
waren ook wel prijzig... iets van 499 euro ofzo

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

op www.vcdhelp.com kun je zoeken welke spelers bepaalde standaarden ondersteunen. DivX is nog weinig te vinden. Er worden momenteel een 5-tal spelers gevonden. 2 van het merk Kiss (mij totaal onbekend), een Neuston Maestro DVX-1201 (ook onbekend), een Revoy 3200DX, en X-box met Media Player 2.0?

De Revoy heb ik al wel gezien op www.revoy.nl maar ervaringen heb ik er niet mee, dus ik kan er weinig over zeggen of ze goed zijn :?

edit:

Ok, al meerdere reacties dus terwijl ik aan het typen was :P

En ik zie net via een bovenstaand linkje dat de revoy in samenwerking met Kiss gemaakt is ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Yngwie- op 29-12-2002 12:42 ]

• MauriX
Sow, da's gaaf! Die Revoy, is vet! JE kunt er alles mee afspelen! Da's top. Divx Downloaden, stuk of 10 op een dvd-r zetten en maar kijken! :) Ga ik me 's ff aanschaffen dacht ik zo :)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Bij dvd.nl staat wel een preview over die nieuwe Revoy. En ze zijn er wel over te spreken.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
MauriX schreef op 29 December 2002 @ 12:43:
Sow, da's gaaf! Die Revoy, is vet! JE kunt er alles mee afspelen! Da's top. Divx Downloaden, stuk of 10 op een dvd-r zetten en maar kijken! :) Ga ik me 's ff aanschaffen dacht ik zo :)
Let wel op, die ondersteunt geen 3.11.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• MauriX
Hoe zie je dit aan een film die ik bijvoorbeeld download? Vaak de nieuwste films zijn toch wel divx 4 of 5? Neem ik aan? Van het afgelopen jaar?

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Idd een goede review op dvd.nl

Vraag: op deze pagina wordt gesproken over het feit dat de player niet in goed in staat is om bestanden die kleiner dan 720x576 zijn geencodeerd, zonder zwarte balken af te spelen. Is dit iets wat met de smart zoom functie van een breedbeeld TV ondervangen kan worden?

En hoe zit het met het branden van de avi files? In de review zegt men dat je ze als ISO moet branden. Als een DivX als data CD gebrand is, betekent dit dat hij niet werkt in de revoy?

[ Voor 22% gewijzigd door MankE NeliZ op 29-12-2002 12:57 ]

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• MauriX
Neliz,
Ik denk dat er nog weinig mensen zijn die ervaring hebben met dit beestje. Hij is net uit, en behoorlijk prijzig. Misschien moet je ze ff mailen ?

• djmartyn
  • Laatst online: 26-02 11:42
MauriX schreef op 29 December 2002 @ 12:53:
Hoe zie je dit aan een film die ik bijvoorbeeld download? Vaak de nieuwste films zijn toch wel divx 4 of 5? Neem ik aan? Van het afgelopen jaar?
Dit staat altijd vermeld in .nfo file die er bij zit. De meeste films van de laatste tijd zijn niet meer met divx 3.11 gemaakt, maar met xvid. En of dat werkt op zo'n dvd speler weet ik niet.

Het lijkt mij trouwens het handigste om een xbox om te bouwen en die te gebruiken. Is niet zo duur en er zijn veel meer mogelijkheden.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

djmartyn schreef op 29 december 2002 @ 13:06:
[...]

Het lijkt mij trouwens het handigste om een xbox om te bouwen en die te gebruiken. Is niet zo duur en er zijn veel meer mogelijkheden.
Klopt, alleen heb ik ergens gelezen dat je met een omgebouwde X-box niet meer online kan spelen (als je dat wilt natuurlijk :) )

[ Voor 26% gewijzigd door MankE NeliZ op 29-12-2002 13:50 ]

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06-2025
KiSS DP-450
Edit: zie nou ineens dat dat dus dezelfde is als die Revoy...

[ Voor 33% gewijzigd door Thanatos op 29-12-2002 17:20 . Reden: Link fix ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

MauriX schreef op 29 December 2002 @ 12:53:
DivX 4 word veel gebruikt, maar er komen ook nog 3.11-rips uit... en ook XviD is een veelgebruikte codec (en terecht :D), dus ik zou even kijken of 'ie die ook kan afspelen ! Mijn tip : Koop een PS2, laat die ombouwen en vind ergens die DivX software ! Die speelt DivX 3.11 ook gewoon goed af, en binnenkort gaan die ook naar XviD :)

Mother, will they like this song?

• MauriX
Hmm, moet ik toch 's uitzoeken hoe dat zit met die PS2 om bouwen. Lijkt me top. Filmpie downloaden en kijken maar. Wanneer gaat ps2 over op dat XviD?

Verwijderd

XboX met Matrix modchip, speelt werkelijk alles, helemaal te gek, goede ondersteuning voor subs en dergelijke, pakt ook een groot aantal codecs

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
De Revoy ondesteunt wel Xvid.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yep, geen ps2 of revoy oid.
Koop een xbox, dan heb je echt zo'n beetje alles in 1 en ben je meteen klaar. Eventueel kan je zelf ook een divx/alles bak maken (staan zoveel voorbeelden hiervan op dit forum) als de xbox te duur is.

[ Voor 7% gewijzigd door Paquito op 30-12-2002 10:04 ]

Verwijderd

Raven- schreef op 30 December 2002 @ 10:04:
Yep, geen ps2 of revoy oid.
Koop een xbox, dan heb je echt zo'n beetje alles in 1 en ben je meteen klaar. Eventueel kan je zelf ook een divx/alles bak maken (staan zoveel voorbeelden hiervan op dit forum) als de xbox te duur is.
Xbox is in verhouding tot zo'n zelfknutsel ding echt niet duur, tevens wordt er voor de Xbox steeds meer leuke software in elkaar gezet! persoonlijk vind ik ook de tv-out kwaliteit van pc videokaarten nou niet echt geweldig

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 22:16

KrL

Doe maar duurzaam..

Die revoy lijkt me wel interessant.. Vraag me alleen af of hij regiovrij te maken is.. Als iemand hier iets over weet ?

Verwijderd

Ik vind het ook spijtig dat geen enkele dvdspeler DivX;-) 3.11 ondersteunt, maar is te verstaan, DivX;-) 3.11 is immers een illegale codec.

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 12:45
www.aci-computers.nl is die te koop

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Verwijderd

Ik heb wel es geprobeerd een vcd te branden. Maar de speler pakt deze wel maar de kwaliteit is best redelijk. Maar soms komt er een onscherp stukje tussendoor. Dat is dan om de 4 seconden. Dit is echt storend. K heb al verschillende instellingen geprobeerd. Maar het wil niet echt lukken. Ik brand de vcd met nero die zet m dan vast om van *.avi naar *.mpeg daarna gaat i pas branden.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

In de nieuwe PC Magazine is er eentje die getest wordt.

Niet echt tevreden...... vaak vastlopers etc etc etc.

Het probleem is dat niet alle formaten ondersteund worden en de prijzen ervan zijn ook niet misselijk.

Het gaat hierom de KISS / REVOY DP450

Te koop voor 448 euro

Ja, DAAAAAAAAAAG mij niet gezien dus.

Verwijderd

koop nou maar gewoon een XboX
check de volgende site

www.xboxmediaplayer.com

is dat tof of niet, en geloof me, het werkt als een trein!

Verwijderd

Ik snap niet waarom mensen klagen dat dit soort apparaten geen DiVX 3.xx afspeelt, we hebben allemaal een snelle bak(anders kun je ze op de PC ook niet afspelen) wat belet je dan om met VirtualDub the hercoderen naar 5, dat neemt bij mij op een TB 1333 ergens tussen 1/2 en 3/4 van realtime in beslag dus voor de meeste hier moet dat nog sneller gaan( heb ASUS A&A266 met SDRAM dus niet de snelste configuratie voor deze CPU)

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 08:57:
Ik snap niet waarom mensen klagen dat dit soort apparaten geen DiVX 3.xx afspeelt, we hebben allemaal een snelle bak(anders kun je ze op de PC ook niet afspelen) wat belet je dan om met VirtualDub the hercoderen naar 5, dat neemt bij mij op een TB 1333 ergens tussen 1/2 en 3/4 van realtime in beslag dus voor de meeste hier moet dat nog sneller gaan( heb ASUS A&A266 met SDRAM dus niet de snelste configuratie voor deze CPU)
Tuurlijk KAN je zo'n film opnieuw encoden, maar ik denk dat je toch kwaliteitsverlies hebt tijdens dit proces? Ik denk trouwens ook dat het bij de meesten niet om 3 of 4 CDs gaat dus je bent dan toch een paar weken bezig met het re-encoden van al je films.

[ Voor 3% gewijzigd door MankE NeliZ op 10-01-2003 12:13 ]

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

ik zie trouwens dat er een nwe firmware is voor de revoy. Let op het laatste punt in de changelog:
Ogg Vorbis support (Alleen audio files - geen AVI's).
Da's dus ook 3x nix want er zijn echt wel een hoop DivX films die ogg codecs gebruiken!

zie http://www.revoy3200dx.nl (firmware)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 22:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

MankE NeliZ schreef op 10 januari 2003 @ 12:12:
[...]

Tuurlijk KAN je zo'n film opnieuw encoden, maar ik denk dat je toch kwaliteitsverlies hebt tijdens dit proces? Ik denk trouwens ook dat het bij de meesten niet om 3 of 4 CDs gaat dus je bent dan toch een paar weken bezig met het re-encoden van al je films.

Het is niet alsof je een videoband aan het kopieren bent. Kwaliteits verlies heb je zelf in de hand. Waneer de encode instellingen op een vergelijkbare of hogere kwaliteit staat hoeft er geen verlies op te treden.

Daarnaast ben je langer bezig met kijken dan met converteren. 1x een film converteren en tijdens het kijken je comp alvast laten crunshen op de volgende en die paar weken zijn best te overbruggen :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 10:39

Adonias

Oe! Buttons :9

Alleen jammer dat die revoy geen 5.1 analoge uitgang heeft.... en ach... als je dan toch van internet films download, waarom dan niet de SVCD versie? Die hebben iig een stuk mooier beeld...

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 14:23
dvix kun je wel weer omzetten in vcd die je zeker kan afspelen met een dvdspeler

Verwijderd

De KiSS DVD Player DP-500 heeft nu een ethernet (10/100) aansluiting!

(had beter hier kunnen staan, sorry)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 13:33 ]

Verwijderd

koop gewoon xbox :D

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op 29 December 2002 @ 12:43:
Bij dvd.nl staat wel een preview over die nieuwe Revoy. En ze zijn er wel over te spreken.
LOL ja vind je het gek ze kregen hem van revoy nederland :P

ik kreeg ook zon ding :S wantee zaad ding, heel veel bugs liep vaak vast met dvd films + dat hij veel te duur is

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Zo'n Xbox is daar gewoon perfect voor.... _/-\o_
Zeer zeker de beeldkwaliteit, is gewoon tig X beter/mooier dan die ik van mijn Nvidia-TV-out krijg.
En perfect bedieningsgemak, geen vage kabeltjes enz..
(én, de Xbox zit meestal toch al op je TV aangesloten. ;) )

Nee ik heb geen aandelen bij Billy....

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 15:58

Atmoz

Techno!!

apestaartje schreef op 25 March 2003 @ 15:12:
Zo'n Xbox is daar gewoon perfect voor.... _/-\o_
Zeer zeker de beeldkwaliteit, is gewoon tig X beter/mooier dan die ik van mijn Nvidia-TV-out krijg.
En perfect bedieningsgemak, geen vage kabeltjes enz..
(én, de Xbox zit meestal toch al op je TV aangesloten. ;) )

Nee ik heb geen aandelen bij Billy....
Idd, Xbox is hier echt PERFECT voor. (is zowieso supervet als je mogelijkheden/prestaties van de Xbox ziet) Ik heb er zelf 2 (allebij met de NitroXX-chip erin) en DivX/DVD/(s)VCD/MP3/WMA gaat allemaal perfect!!!

En natuurlijk de supervette spellen zoals HALO, DOA en de rest van de bubs...
super gewoon!

P.S. met de gewone XBOX-DVD-remote kun je je DivX bedienen.... ;)

Verwijderd

er is nu een nieuwe kiss divx / xvid speler deze heeft een 10/100 mbit ethernet aansluiting om rechtstreeks te streamen dat lijkt mij wel interessant ook kan hij web radio weergeven hoe denken jullie daar over dan
ok ....kost wel 449 euro

• Smarron
  • Laatst online: 22:50

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 11:48:
er is nu een nieuwe kiss divx / xvid speler deze heeft een 10/100 mbit ethernet aansluiting om rechtstreeks te streamen dat lijkt mij wel interessant ook kan hij web radio weergeven hoe denken jullie daar over dan
ok ....kost wel 449 euro
Opzich erg leuk, maar dan snap ik het verschil niet meer zo met dit:
TV-out + TVTool of nView

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

het kan nogal handig zijn als je je pc ergens anders (bv boven ) hebt staan dan heb je met utp geen kwaliteits verlies met tv out wel bv met s-vhs kabel

• Smarron
  • Laatst online: 22:50

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 12:52:
het kan nogal handig zijn als je je pc ergens anders (bv boven ) hebt staan dan heb je met utp geen kwaliteits verlies met tv out wel bv met s-vhs kabel
Moet je mij dat even uitleggen, want als het al zo is, zal het niet te zien zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 14:18

HellFish

Hang The DJ

Dit vond ik op de site van revoy:
Revoy en KISS kondigt ondersteuning voor DivX 3.11 aan voor hun Divx spelers

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

w00t dit is erg stoer....maar hoe doen ze dat dan met copyrights? was toch niet echt een legale codec?

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 21:03
ik heb afgelopen week de kiss 500 gekocht. Is best wel een mooi ding. Heel mooi beeld. De zoom functie werkt ook naar behoren. Het enige wat ik nog mis is de ondersteuning voor divx3 en je kan niet vooruit of achteruit spoelen bij een divx film. Je werkt met een time search. het eerste keer deed hij het wel met de time search en daarna niet meer. Het mooie is dat je hem zelf kan updaten

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
c0rneel schreef op 10 January 2003 @ 14:14:
dvix kun je wel weer omzetten in vcd die je zeker kan afspelen met een dvdspeler
Yep, maar dan is je kwaliteit al helemaal bagger...gemiddelde divx heeft minstens een breedte van 640 pixels....vcd maar 3xx pixels...dus niet echt fijn...svcd kan nog wel...480x480...maar je kunt dan beter je tv-out maar eens aan de praat helpen.

Verwijderd

Goeieavond, ik sta op het punt een DVD Divx player aan te schaffen, welke raden jullie aan in de prijsklasse rond de 200 euro? ik had zelf de Philips DVD 737 in gedachten, weten jullie of die Divx3 ondersteund?

Als je meer info hierover weet meld het dan even, tlrol16@xs4all.nl

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
In plaats van deze oude topic tot leven te brengen had je deze ook kunnen vinden met de search funktie van dit forum.
Pagina: 1