Toon posts:

partitie / recover cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 80 Gb. schijf die verkeerd is verdeeld "vanaf winkel-groothandel geleverd als compleet systeem AMD 2100 xp" 37 Gb. C: en 37 gb D: en recover E: +/- 3 Gb op de E: op deze E: schijf staan de recover bestanden.
Met de bij geleverde recover CD kan ik het systeem weer in de koop toestand terug zetten, dit gaat snel +/- 10 minuten.

Mijn vraag is: ik wil de C: schijf verkleinen "partitie" naar b.v. 10 Gb want meer heb ik niet nodig om XP. e.d. te laten draaien.

Dit wil ik zo doen dat de recover cd ook nog werkt.
Als dit niet gaat weet iemand een programma waar ik een recover cd zelf kan maken.
Bij de helpdesk (van PC) weten ze niet of na het veranderen van de partitie nog alles goed werkt??? hier kan ik dus niet veel mee, zodoende mijn vraag aan jullie.

Pit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het gaat gewoon werken, lijkt me :)

En wat bedoel je met "een programma waar ik een recover cd zelf kan maken" :? Wil je de CD kopieren? Wil je de E schijf op CD zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel een boot cd maken waar windows en de meeste programma's op staan, nu doe ik de recover cd erin, opnieuw opstarten en dan via cd doorstarten en alles word er dan van af cd en schijf E: er opnieuw op gezet.

Op E: schijf staan de recover bestanden "retten exe:die moetten daar blijven staan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, je kunt daarvoor ook gewoon Ghost gebruiken B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil als het kan de recover cd blijven gebruiken.
Als ik de partitie veranderen gaat het dan fout met de opstart sector?
Zodat de recover cd die dan niet meer kan lezen met opstarten.

Is met het programma ghost goed te werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 12:21:
Ik wil als het kan de recover cd blijven gebruiken.
Als ik de partitie veranderen gaat het dan fout met de opstart sector?
Zodat de recover cd die dan niet meer kan lezen met opstarten.

Is met het programma ghost goed te werken.
Met ghost kun je je partities gewoon herstellen. Het werkt hartstikke goed, ik gebruik het zelf ook voor bakken waarvan de hardware niet continu veranderd (want dat gebeurd hier regelmatig :X)
Pagina: 1