Windows XP start niet meer op na 007

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 17:28
Na het spelen van Nightfire op mijn dual AMD 2200 met Ati Radeon 9700 Pro kwam ik op een gegeven moment bij een filmpje in het spel dat vast bleef hangen. Ik kwam op geen enkele manier terug naar windows dus heb maar een reset gedaan.

Vanaf toen wil windows dus niet opstarten. Bij het opstarten gaat hij steeds weer rebooten :? Als ik in safe mode ga zie ik dat het laatste bestand dat hij laat zien "amdagp.sys" is......zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ?

Help; hoe kom ik terug in mijn systeem :'( ?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Kan je misschien 'Laatst bekende werkende situatie' doen? Ook al staat dat uit, bij mij werkte het soms toch wel :)

The devil is in the details.

• Aesculapius
nope, reeds geprobeerd; geen enkele optie uit het opstartmenu werkt :S hij blijft maar restarten :(

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik ben bang dat er dan een belangerijk bestand is verloren, mischien zelfs een beschadigde cluster... het makkelijkst is om XP opnieuw te instaleren... denk ik...

[ Voor 27% gewijzigd door White Dust op 29-12-2002 12:06 . Reden: ik moet voortaan ook de topic titel lezen |:( ]

• Aesculapius
owz damn; zit er echt niets anders op? kan ik die amdagp.sys ofzo niet handmatig terug zetten, system restore of hoe heet dat of scandisk :S? Ik hou niet van opnieuw installeren :( Norton kreeg al geen ghost gemaakt van mijn schijf dus ik moet echt alles opnieuw :'(

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Aesculapius schreef op 29 December 2002 @ 12:07:
owz damn; zit er echt niets anders op? kan ik die amdagp.sys ofzo niet handmatig terug zetten, system restore of hoe heet dat of scandisk :S? Ik hou niet van opnieuw installeren :( Norton kreeg al geen ghost gemaakt van mijn schijf dus ik moet echt alles opnieuw :'(
Hmz, je zou idd systeem herstellen kunnen proberen, maar naar mijn weten is dit toch meer als je softwarematig een fout hebt gemaakt... wat jij beschrijft is gewoon een fout van XP zelf... scandisk zal waarschijnlijk niet veel uitmaken, maar dat kun je ook gaan proberen... systeem herstellen is zoiezo een optie die je kunt gaan proberen ;)

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Heb je geen oud video kaartje (liefst PCI dan) die je niet even erin kan zetten ? (tis maar een idee)

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

• Aesculapius
euhmz :S kank proberen; is wel een agp maar een stuuuuuuuuk ouder idd :D

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook een tijdje gehad achter elkaar, maar dan met random files die ge-delete werden met als gevolg een verneukte windows installatie. Bij mij hielp het om het geheugen er eens uit te halen en er weer stevig in te duwen. Check anders je geheugen is m.b.v. een geheugen check progje.

• Aesculapius
xal et straks proberen; heeft et zin om die amdagp.sys te vervangen - zo ja; waar haal ik em vandaan, of ligt het probleem niet daar :(

edit: welk geheugen-check-proggie bedoel je :?

[ Voor 17% gewijzigd door Aesculapius op 29-12-2002 18:55 . Reden: ff wat vrage ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aesculapius schreef op 29 december 2002 @ 18:54:
xal et straks proberen; heeft et zin om die amdagp.sys te vervangen - zo ja; waar haal ik em vandaan, of ligt het probleem niet daar :(

edit: welk geheugen-check-proggie bedoel je :?
Heeft denk ik geen zin; die fout zal niet eenmalig blijven als je geheugen verrot is.
Test het iig ff met MemTest86.

• Supern00b
http://forums.itrc.hp.com...190050090279cd0f9,00.html

Zoals je kunt zien ben je niet de enige, probeer google effe zou ik segge.

Nog een reactie van een of ander forum :

Oh, Okay. Now I understand.
I know how, but you are not going to like it . . .
1. Boot from your XP CD
2. Choose "Repair" at the first opportunity.
3. This starts the Recovery Console. This looks like DOS,but it is not.
A whole new set of commands here.
4. Change to the Windows\System32\Drivers folder
5. type the following lines, pressing ENTER after each line:

ren AMDAGP.SYS AMDAGP.OLD
exit

6. Cross your fingers and reboot.
Other commands you may find useful:
Disable

Punch up the XP help and take a gander before you try this. Approch
Recovery Console the same way as you would the Registry.

http://groups.google.com/...892%40tkmsftngp03&rnum=11

Misschien helpt het wel, je weet maar nooit :)

[ Voor 86% gewijzigd door Supern00b op 30-12-2002 00:40 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waarschijnlijk is de AGP driver corrupt geraakt tijdens een reset. Dat zou eventueel met een safe-mode en dan je drivers opnieuw installeren op te lossen kunnen zijn. Mits ie in safe-mode wil booten. Anders zal waarschijnlijk een recovery/repair vanaf een bootable XP cd uitkomst brengen.
Als je het mij vraagt niet al te ernstig, gewoon een corrupt systeembestandje, moet wel op te lossen zijn zonder complete reinstall..

de betaler vervuilt

• Aesculapius
sank gooooooood :) gak nu meteen om 3:11 nog ff proberen :D

• Aesculapius
hmz, heb de geheugenchips er opnieuw ingedaan --> geen effect
heb recovery console gebruikt --> krijg geen toegang tot c:\windows
heb opstartdisk gebruikt en amdagp.sys gerenamed --> nu blijft hij bij opstarten simpel weg bij een ander bestand hangen (of beter: opnieuw opstarten)......

Ksnap der niks meer van :( Wie red mij?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Werkt safe mode?
Anders XP installatie naar de bestaande XP map laten verwijzen, doet ie ook een recovery.

de betaler vervuilt

• Aesculapius
safe wertkt ook niet; daar zie ik juist dat hij bij amdagp.sys blijft rebooten.

Heb net even een andere graf. kaart erin gezet maar ook die heeft hetzelfde probleem; tis niet de kaart dus;
geheugen verwisseld --> geen effect, ben het nu aan het testen met memtest....

k*t man.....

nougoed; wie biedt help? memtest-86 vindt geen probleem en scandisk fixed wel wat aan de media descriptor maar doet et nog steeds nie |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Aesculapius op 30-12-2002 13:20 ]

• Aesculapius
niemand :S?

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

heb recovery console gebruikt --> krijg geen toegang tot c:\windows
Vreemd dit. Weet je zeker dat je Windows onder de map Windows hebt en niet een custom naam hebt gekozen tijdens de installatie. Dit kun je in de recovery-console checken door onder C:\ "dir /p" te tikken.

• Aesculapius
neej neej; das zekurs c:\windows :)
maar het probleem is inmiddels verholpen --> heb een andere versie van scandisk gebruikt (eentje die ik nog in een oude doos op een windows95 opstartdiskette had staan)....en die heeft behalve de media descripter ook de FAT table gerepareerd.....hij blijft wel hangen bij de directory scan, maar whatever; windows start weer op :D

kan trouwens handmatig ingesteld worden dat XP bij opnieuw opstarten even die disk-check doet? welk commando is dat?

Allen dank voor de tips en suggesties!

• Supern00b
Nou nou, daar moet je ook maar net opkomen dan. :P Wel leuk dat die het weer doet natuurlijk.

Misschien dat Norton Disk Doktor (of beter nog Windows Repair/Emergency Disks) in toekomstige gevallen uitkomst zou kunnen bieden, tenslotte heeft niet iedereen een Windows 95 opstartflop.

• Aesculapius
euhmz; windows doet et wel; maar moet bijna alle drivers opnieuw installeren (directX9, audigy drivers, logitech drv........) want hij kan niets meer vinden :S Maargoed; hij doet weer iets :D

• Supern00b
Tja in dat geval (trouwens zou ik sowieso doen, maar goed :P) kan je beter dan je data saven, opnieuw beginnen en daarna een ghost maken of zoiets.

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
Aesculapius schreef op 29 December 2002 @ 11:44:
Na het spelen van Nightfire op mijn dual AMD 2200 met Ati Radeon 9700 Pro kwam ik op een gegeven moment bij een filmpje in het spel dat vast bleef hangen. Ik kwam op geen enkele manier terug naar windows dus heb maar een reset gedaan.

Vanaf toen wil windows dus niet opstarten. Bij het opstarten gaat hij steeds weer rebooten :? Als ik in safe mode ga zie ik dat het laatste bestand dat hij laat zien "amdagp.sys" is......zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ?

Help; hoe kom ik terug in mijn systeem :'( ?
jezus wat heb jij voor aso systeem >:)

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Aesculapius
hehe :)

Verwijderd

Aesculapius schreef op 30 december 2002 @ 13:39:
neej neej; das zekurs c:\windows :)
maar het probleem is inmiddels verholpen --> heb een andere versie van scandisk gebruikt (eentje die ik nog in een oude doos op een windows95 opstartdiskette had staan)....en die heeft behalve de media descripter ook de FAT table gerepareerd.....hij blijft wel hangen bij de directory scan, maar whatever; windows start weer op :D

kan trouwens handmatig ingesteld worden dat XP bij opnieuw opstarten even die disk-check doet? welk commando is dat?

Allen dank voor de tips en suggesties!
Ik denk dat je grote mazzel hebt gehad, want er zijn situaties bekend waarbij een oude Win95 (FAT16) bootflop flinke damage aan de C:-partite (FAT32) heeft aangericht door alleen maar C: in te tikken. Maar misschien had je de latere versie van 95 te pakken die ook FAT32 ondersteunt.

Anyways, scandisk starten voordat XP geladen wordt, kan je vergeten. Scandisk is DOS, en XP heeft niks meer met DOS te maken (het is geen shell rond DOS zoals alle 9x'en), dus dit gaat niet werken.

Maar mooi dat het weer werkt, maar zoals iemand al eerder zei, ik zou het systeem niet echt vertrouwen. Backup je data en herinstalleer.

Waarom lukte een ghost trouwens niet? Als je een FAT32-partitie hebt, mag geen enkele versie van ghost daar problemen mee hebben (alleen NTFS-partities geven nog wel eens problemen, afhankelijk van je Windows- en ghost-versie).

Verwijderd

ik heb hetzelfde (ongeveer) gehad met win2k... alleen heb ik geen dual amd en ook geen radeon 9700 :o

• Aesculapius
heb nu de winternal administrators pack; ideaal voor ditsoort klusjes :) Een ghost lukte niet omdat ik een foutmelding kreeg; allereerst cloonde norton mijn c-drive over waardoor ik niet meer kon opstarten (c werd d, d werd e, etc....en c werd een virtual part.). Daarna kon ik niet ghosten (ben de fout weer vergeten).....misschien iets te maken met die ata100 controller? Ik weet niet; vond et ook vaaaaaaag :(

• Supern00b
Wat ik wel weet is dat wanneer je RAID gebruikt en er een harddisk op de IDE erbij zet is dat ghost die laatste ziet als Harddisk 1 (met bijbehorende schijven) koste mij 1 keer 80 Gb met het terugzetten maar ach... dat went wel :P

Uiteraard had ik een backup.

Verwijderd

zkr geld teveel of niet :D hehehee

Verwijderd

[beetjelaat]
kan je in de recovery console ook niet gewoon het commando diskchk (oid) uitvoeren?

bij mij werkte dat ook
[/beetjelaat]

• Aesculapius
[ergermode]
Die Ghost vertikt het **** gewoon om een image te maken :@
Ik ga toch maar drive image van powerquest gebruiken .....
[/ergermode]

Verwijderd

joostve schreef op 31 december 2002 @ 19:24:
[...]

jezus wat heb jij voor aso systeem >:)
Huhmm daar ben ik het niet echt mee eens. Zit "maar" een AMD2200 in die's echt niet zo heel bijzonder okay die 9700 misschien wel, maar eigenlijk ook niet wacht maar op de FX

• Supern00b
:Z Zeg dan niks
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 12:11:
zkr geld teveel of niet :D hehehee
hehe nou nee alleen een DAT-streamertje. :)
Aesculapius schreef op 04 January 2003 @ 00:48:
[ergermode]
Die Ghost vertikt het **** gewoon om een image te maken :@
Ik ga toch maar drive image van powerquest gebruiken .....
[/ergermode]
Gelukt met Drive Image ? Ik vind het toch wel eng als je al geen ghost kan maken, iets toch nog niet helemaal ok. :? Als je niet meer van een ghost kan uitgaan wat dan nog wel nietwaar ?

[ Voor 54% gewijzigd door Supern00b op 05-01-2003 12:07 ]

Pagina: 1