[winXP] ontbrekende optie onder rechtermuisknop*

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Als ik rechtermuisknop inklik, dan kan ik onder nieuw van alles kiezen, behalve het belangrijkste: een nieuw textdocument!! Van de ene op de andere dag zat deze optie er niet meer in terwijl ik deze vaak gebruik!

Ik gebruik Win xp home edition. Weet iemand hoe ik deze optie weer terug kan krijgen??

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Is het bestandstype 'text document' nog wel geregistreerd? Oftewel is er nog een programma gekoppeld aan bestanden met de extentie *.txt?

Mijn weblog

• marsian
Ja. Ik heb daarnet notepad xp geinstalleerd omdat ik hoopte dat die optie dan terug kwam, maar helaas... niet geholpen. Denk dat ik een key moet aanpassen in het register, maar ik heb geen flauw idee welke en hoe.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
tweakui? :)

• marsian
Heeft tweakui de optie om dit weer aan te zetten??

Verwijderd

marsian schreef op 29 december 2002 @ 12:17:
Heeft tweakui de optie om dit weer aan te zetten??
Weet ik zo niet, maar waarom zou je daar niet even zelf naar kijken?

Verder mis ik in je topictitel het OS, deze zien wij daar graag tussen [] staan, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10. Ik zal even een modje vriendelijk verzoeken jouw topictitel te voorzien van deze tags. Denk hier de volgende keer even aan!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 12:20 ]

• marsian
tnx, zal er volgende keer opletten.

Heb inmiddels tweakui geprobeerd. Functie zit er inderdaad in onder templates. Maar het gekke is: txt staat al aangevinkt! Hij zou hem dus moeten weergeven! Ik heb de template weggegooid en een nieuwe gecreeerd, maar ook dan geeft windows hem niet weer in het menu. Om uit te proberen of ik iets foud deed heb ik ook maar ff een template aangemaakt voor html (word ook geopend in notepad) en deze doet het wel!!! Ik snap er niks meer van!

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 22:18

MWP

download eff: http://24.132.94.138/reg.reg en voeg de waarde in het register toe(dubbelklik)
Als het goed is doet ie het dan weer :)

Wat hij doet :?
Hij voegt de waarde voor "text document" toe aan HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetup\ShellNew (is een binary waarde, dus kon ik hier niet 1 2 3 posten

[edit]
mocht hij niet werken, hier manier twee:

http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q140333

[ Voor 16% gewijzigd door MWP op 29-12-2002 19:16 ]

• marsian
link naar eerste optie doet het niet. Komt mischien doordat je nu offline bent. 2e optie helpt helaas niet. Ik zal morgen nog een keer proberen om de eerste link te downen. Alvast bedankt voor de moeite!!
Pagina: 1