maakt het nu echt zoveel uit AMD of pentium?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ik wil hier GEEN flameware ontketenen, alleen ff antwoord op een vraag wat ik niet in de search of techfaq ben tegengekomen!!!

nu ga ik binnenkort pc prive-en....

en ik heb al het 1 en ander samengesteld (waaronder een mooie 17'' tft van hitachi...)

maar nu raadde een vriend van me een pentium aan, en geen amd (amd is toch weer wat goedkoper.. en ik hoef zowiezo niet top of the bill proc... wel een snelle , maar niet de snelste...)

toen ik vroeg waarom pentium en geen amd zei hij:

pentium is stabieler... amd draait al tegen zijn top en heeft wel eens koeling problemen, dus beveel ik pentium aan...

klopt dit, of maakt dit echt geen bal uit.. want als je naar het geld kijkt is het gewoon AMD

Verwijderd

Pentium is niet stabieler hoor, als je amd op de juiste bus laat lopen is hij gewoon stabiel, amd's worden wel wat heter, maar tis geen drama. Als ik jouw was zou ik gewoon een AMD nemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 11:19 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
- ze zijn iig beide even stabiel
- als je ziet hoe sommigen de tbred B (AMD) al naar 2,8 Ghz krijgen, dan zou ik niet echt zeggen dat AMD al aan zijn top zit.
- als ik me niet vergis wordt de P4 ook aardig heet, enige nadeel van AMD is dat de core niet echt beschermt is, maar als je toch PC prive gaat doen dan maakt dat voor jou niet zoveel uit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

nou tegenwoordig heeft amd het "beter"onder controlle, en is inderdaad goedkoper. veel tweakers kopen een and omdat het goedkoop is en makkelijk over te klokken. daarintegen heb je ook grotere coolers nodig om al die warmte van de cpu af te voeren (meer lawaai). een p4 heeft de warmte beter ondercontrolle, en zal dus voldoen met minder lawaaierige cooler! kwa prestatie, valt het tegenwoordig wel mee, omdat we met GHz werken, hoe hoger de frequentie, hoe groter de stap moet zijn om daadwerkelijk veel preformance verschil te merken. bijde processoren hebben dus voor en nadelen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 11:22:
veel tweakers kopen een and omdat het goedkoop is en makkelijk over te klokken.
Daarvoor blijft de p4 beter hoor :)

De tbred is al beter te klokken dan de palamino, maar de Northwood blijft het best te klokken naar mijn mening.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14
Maar is het nog steeds zo dat de AMD qua prestaties zo veel goedkoper is dan Intel????

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Ik persoonlijk ga voor p4, omdat hij met een STILLERE cooler (goedkopere) :*) voldoet, en dat het op die GHz niet uitmaakt. maar smaken en wensen verschillen..

als je trouwens een P4 in the box koopt heb je goedkoopen een stille coolere bij je p4 en je hebt betere SUPERSNELLE garantie afwikkeling! :*) :*)

Verwijderd

Venkeroz schreef op 29 december 2002 @ 11:29:
Maar is het nog steeds zo dat de AMD qua prestaties zo veel goedkoper is dan Intel????
Bij de 2400 + vs 2.4 ghz scheelt de prijs iig niet veel meer. Maar als je een wat goedkopere pc neemt, dus 2000 + vs 2 ghz is amd nog wel goedkoper.

Verwijderd

Volgensmij had ik pas nog hier een topic over geopend:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/669754

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is al duizend maal besproken, hetzij met flames en anders flamevrij. Hierboven heb je al een voorbeeld van het laatste :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.