[3ds max 5] reactor

Pagina: 1
Acties:

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
Voor mijn 3d contest inzending wil ik water in mijn scene gebruiken meer een blubberige vieze sloot eigenlijk met bellen etc.. dat wil ik zo realistisch mogelijk maken, dus ben ik wat aan het testen met reactor in 3ds5 (mbv de discreet tutorial) dat gaat allemaal prima en doet wat ik wil todat ik ga renderen...

in 'havok' is alles perfect mooie voorvertoning, maar ga ik een stilstaand beeld renderen in max gaat alles goed behalve het water, dat is niet meer aanwezig in de render, wel als object in max, mn nieuwe 3ds max 5 bible gaat helaas niet ook verder dan de 'havok' voorvertoning.

1. wat doe ik fout? moet ik nog iets aanpassen?
2. als punt is opgelost 1. is het mogelijk om op een of andere manier het water een texture te geven, die optie staat nu uit de material editor.

voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://thamar.bitfactory.nl/posts/reactor.jpg

thams portfolio: www.thamar.nl

Verwijderd

Wellicht bij het waterobject 'do not show when rendering' aangezet? Klinkt een beetje voor de hand liggend, maar ik kan zo snel ook niks bedeken :)

Overigens, om mooi en goed water te krijgen moet je de tutorial in de 3dMaxFaq eens lezen:
http://www.geocities.com/maxfaq/maxfaq.txt
En dan nummer 12.1

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
bij de properties van het waterobject staat inderdaad renderale uit maar die kan ik niet aanzetten :(

ik weet hoe je water moet maken, dat heb ik vaker gedaan, maar er moeten nu 'rimpels' inkomen van een object dat door het water beweegt en daar wil ik een still van maken.
vandaar dat ik aan reactor dacht.. toch bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tham op 29-12-2002 23:32 ]

thams portfolio: www.thamar.nl

Verwijderd

Tham ik weet niet of je het in je bezit hebt maar anders kun je realflow nog eens proberen. Vind ik een beter oplossing voor vloeistof effecten dan reactor. Reactor kan veel meer das duidelijk en realflow alleen vloeistoffen maar de testen die ik ermee gedaan hebt kwam veel leuks uit.
Sorry dat ik je niet kan helpen met reactor....