Ik heb sinds kort een probleem met het opstarten van Windows 2000. Als ik opstart verschijnt de startbalk en de pictogrammen op het bureaublad niet, maar blijft het scherm leeg. Als ik dan CTRL+ALT+DELETE doe, taakbeheer kies, en vervolgens nieuwe taak kies en daar C: in vul, start hij wel gewoon verder op. Weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe ik dit op kan lossen
Verwijderd
Probeer eens in te loggen als administrator, werkt het dan wel? En kom je er in de Safe Mode wel in?
Verwijderd
Gek, ik heb precies hetzelfde probleem, één en ander onstaan na gedoe met virussen en nadat ik de directory had veranderd van "temp. int. files" in de browser. Na de verplichte restart ontsond dit probleem! Nog geen oplossing? (ook geen opstart mogelijk in veilige modus).
Verwijderd
Virus denk ik, kan me herinneren dat ik het ook ooit eens gehad heb met Win2k, heb het toen maar alles geformateerd.
Kan alleen niet meer op de naam van het virus komen
was er btw ook niet een vrij recentelijk virus die ook dit soort symtonen gaven 
www.symantec.com
Kan alleen niet meer op de naam van het virus komen
www.symantec.com
Verwijderd
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb zojuist hetzelfde probleem gehad
Thank God dat ik deze thread vond....
Ik had trouwens niks bijzonders gedaan voor dit probleem... Norton scant nu de boel, nu maar kijken of het 1 of ander virussie is misschien.
Ik had trouwens niks bijzonders gedaan voor dit probleem... Norton scant nu de boel, nu maar kijken of het 1 of ander virussie is misschien.
Misschien start hij "explorer" niet op bij het opstarten... als je ctrl alt del doet en nieuwe taak en dan "explorer" invult gaat ie verder... misschien staat ie uitgeschakeld ofzo? raar!
Verwijderd
Dit is wat ie nog wel opstart:

Vervolgens doe ik dus de oplossing --> File --> New Task --> C:
Nu start windows wel door, ik krijg dan de volgende foutmelding:

Blijkbaar is dat de oorzaak dus van het probleem
Hoe kan ik dit herstellen en wat kan de oorzaak zijn van dit? (virus? trojan?)

Vervolgens doe ik dus de oplossing --> File --> New Task --> C:
Nu start windows wel door, ik krijg dan de volgende foutmelding:

Blijkbaar is dat de oorzaak dus van het probleem
Verwijderd
Opnieuw een scan gedaan vandaag en vond het volgende:
Date: 1/9/2003, Time: 13:12:06
The file C:\WINNT\system32\v32driver.bat is infected with the IRC Trojan virus.
The file was quarantined.
The file C:\WINNT\Temp\~vis0000\b0000001.063 is infected with the IRC Trojan virus.
Helaas kon ik verders geen info ontrekken welke trojan dit is. Het enige irc net waar ik kom is irc.tweakers.net
Ik vermoed nu dat het te maken heeft met deze Trojan:Sdbot
Date: 12/24/2002, Time: 15:47:22, The file
C:\WINNT\System32\STDE9.exe
is infected with the Backdoor.Sdbot virus.
Unable to repair this file.
Date: 12/24/2002, Time: 15:47:24,
The file
Access to the file was denied.
Blijkbaar is deze file niet verwijderd door Norton/mij en weer actief geworden ofzo want hij staat er nog steeds op
Zoekende met google naar stde9.exe kwam ik op deze site terecht... De informatie op deze site komt meer overeen met de info die ik nu heb dan die van symantec
Ben nu bezig met hun online scanner kijken of zij wat meer weten te vertellen
Kan een modje het topic veranderen in [Win2k]Opstart probleem door trojan
The file C:\WINNT\system32\v32driver.bat is infected with the IRC Trojan virus.
The file C:\WINNT\Temp\~vis0000\b0000001.063 is infected with the IRC Trojan virus.
Helaas kon ik verders geen info ontrekken welke trojan dit is. Het enige irc net waar ik kom is irc.tweakers.net
Ik vermoed nu dat het te maken heeft met deze Trojan:Sdbot
Date: 12/24/2002, Time: 15:47:22, The file
Unable to repair this file.
Date: 12/24/2002, Time: 15:47:24,
The file
Access to the file was denied.
Blijkbaar is deze file niet verwijderd door Norton/mij en weer actief geworden ofzo want hij staat er nog steeds op
Zoekende met google naar stde9.exe kwam ik op deze site terecht... De informatie op deze site komt meer overeen met de info die ik nu heb dan die van symantec
Ben nu bezig met hun online scanner kijken of zij wat meer weten te vertellen
Kan een modje het topic veranderen in [Win2k]Opstart probleem door trojan
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 13:33 ]
Verwijderd
Woehoe!
Win2k start weer normaal op. Was dus toch die Trojan, voor verwijderingsinstructies zie deze pagina. Beetje gaar dat norton het niet fixte...
Pagina: 1