PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik denk iig dat die 50 Hz niet schadelijk is voor de tft. Als de frequentie onder het minimum zit, zal hij geen beeld geven.
Waarom zou een te lage frequentie uberhaubt een monitor mollen?
Waarom zou een te lage frequentie uberhaubt een monitor mollen?
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
omdat dat schadelijk is voor een crt... weet niet juist waarom, maar het is schadelijk
Verwijderd
Ik heb nooit gehoord van schadelijkheid voor de monitor.... Ik kan me wel voorstellen dat je ogen niet heel vrolijk worden van een dergelijke frequentie.
volgens mij is het niet schdelijk hoor.. je laat hem alleen maar 'langzamer' draaien dan normaal.. net als een processor die je ondeklokt. Das ook niet schadelijk.
Mijn radeon 8500 doet dat trouwens ook als windows nog niet geladen is. De tv-out wordt tijdens het opstarten automatisch aangezet en alles is dan 50Hz. Niet om aan te zien, maar mn monitor heeft er gene problemen mee. Ik heb gisteren nog een uur of twee dos scandisk zitten draaien op die refreshrate en ik heb nog beeld
Mijn radeon 8500 doet dat trouwens ook als windows nog niet geladen is. De tv-out wordt tijdens het opstarten automatisch aangezet en alles is dan 50Hz. Niet om aan te zien, maar mn monitor heeft er gene problemen mee. Ik heb gisteren nog een uur of twee dos scandisk zitten draaien op die refreshrate en ik heb nog beeld
Maarja bij een proc geven ze geen minimum clock snelheid op en bij een monitor is het altijd een range, wel verdacht vind ikPalomar schreef op 29 December 2002 @ 12:27:
volgens mij is het niet schdelijk hoor.. je laat hem alleen maar 'langzamer' draaien dan normaal.. net als een processor die je ondeklokt. Das ook niet schadelijk.
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
hmja daar heb je idd wel gelijk in. Maar moderne monitoren met een onscreen display enzo schakelen vanzelf uit als je te hoge (en ws. ook te lage) refreshrates gebruikt. Mijn philips 17" crt geeft in het menuutje ook gewoon 50Hz aan en schakelt niet uit. Ik denk dat het dus nog wel binnen het bereik ligt. En als het schadelijk is voor veel monitoren zal ATI zn kaarten denk ik ook niet zo maken dat ze automatisch 50Hz beeld geven.Tonton schreef op 29 december 2002 @ 13:30:
[...]
Maarja bij een proc geven ze geen minimum clock snelheid op en bij een monitor is het altijd een range, wel verdacht vind ik
En bij TFT's hoef je je volgens mij helemaal niet meer druk te maken om refreshrates. TFT's werken heel anders dan CRT's en hebben helemaal geen refreshrate. Bij een TFT blijft het beeld gewoon staan en alleen als er iets verandert in beeld veranderen op je scherm alleen die pixels.
50 Hz kan idd bepaalde monitoren beschadigen het hoe en waarom weet ik ook niet, ik weet dat mn voodoo3 ook altijd ging miepen bij dual display maar mijn monitor had er geen problemen mee.
mmmz ik denk dat als het niet binnen je range van je monitor ligt, dat het dan misschien toch niet 100% voor je monitor is nee idd...
Ik heb een lg en daar ligt 50 hz nog wel in zijn range. duz tja... ik zou het niet weten. en ik heb hem ook altijd op dual (tv-out en normaal).
Maar ik zit nou ook te kijken. Alle crt's van lg hebben een range vanaf 50 hz. En de LCD's (tft's?) vanaf 56.
Weird
Ik heb een lg en daar ligt 50 hz nog wel in zijn range. duz tja... ik zou het niet weten. en ik heb hem ook altijd op dual (tv-out en normaal).
Maar ik zit nou ook te kijken. Alle crt's van lg hebben een range vanaf 50 hz. En de LCD's (tft's?) vanaf 56.
Weird
Pagina: 1