Toon posts:

vhs -pc probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medemens ,
Ik heb mijn videorecorder aangesloten op mijn pc op deze wijze.
Op de videorecorder zit een scartplug met s-video aansluiting en audio aansluiting en die staat op output(vermelding op videorecorder AV1 in/out ), de ander scartkabel naar de tv heb ik verwijderdt evenals de antennekabel .
OP m'n pc is de s-video kabel aangesloten op de video in van de pctv pro kaart en de audiokabels zijn aangesloten op dezelfde uitgangen als de speakers en de tv kaart .......
resultaat :
zwart/wit beeld op pc ,zowel met het prog. van pctv als met prog. film op pc van magix , en geen geluid.
Ik heb al het een en andere veranderd in de instellingen maar niets blijkt te lukken.

Dankt u bij voorbaat

Verwijderd

Kan het verhaal niet honderd procent volgen, maar volgens mij komt het omdat je een s-video kabel gebruikt en je tv dit niet aankan.
Je zou dan een composite kabel moeten gebruiken ipv. s-video.

Over dat geluid heb ik geen idee.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik weet niet wat voor ingangen je pctv kaart heeft, maar er kunnen een aantal oorzaken zijn:

- hij heeft alleen composiet, en je hebt s-vhs aangesloten (zoals dummydoos al zei)
- hij heeft ook s-vhs, maar je bent vergeten de s-vhs ingang te kiezen
- de kabel is niet goed (dan krijg je ook wel eens z/w beeld)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

de audio moet op de line in en niet op de zelfde als je speakers en je zegt het zelf "uitgangen" dus dat moet natuurlijk een ingang zijn

Verwijderd

Video S-Video [uit] -> PC S-video [in]
Video Geluid [uit] -> PC geluidskaart [line-in]

En Pal B/G op S-video input selecteren met de PC software.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Klinkt alsof je VHS recorder geen SVHS uitgang heeft of dat je secam naar pal stuurt of andersom.

Al composiet geprobeerd vanaf je VHS naar je PCTV?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
De video heeft geen s-video ingang en audio ,maar via een scartplug kan ik s-video en audio aansluiten wat toch hetzelfde is DENK IK ??????????
tv kaart heeft zowel composiet als s-video ,kabel zit in s-video en ook ontvangst op pctv is ingesteld op s-video.
De video en pc staan 10 meter van elkaar en de kabels zitten tussen het vernieuwde plafond ik heb enkel een s-videokabel + audiokabel voorzien.
Pagina: 1