Bij opstarten windows gaat mijn beeld naar standby!

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Zoals in de titel omschreven start mijn pc gewoon op, je ziet de gegevens die in de bios staan ingesteld mijn computers master en zijn slaaf enz enz enz.

Als hij nu naar windows gaat komt mijn beeldscherm in zijn standby mode. Erg irri want dan moet ik hem nog een keer opsctarten voordat ik wel beeld heb.

Specs:

WinXP
Albatron GF4
MSI KT4V

(zie my precious voor verdere specs)

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

FF opstarten met in vga modus, F8 drukken bij het opstarten!

Veel succes.

Verwijderd

Je resolutie die je ingesteld hebt is niet compatible met je monitor.
FF safe modus en veranderen naar bijv 800*600 op 60hz :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35
da verklaart niet waarom het bij de 2e keer opstarten wel werkt. Een monitor kan wél of niet de resolutie aan, niet af en toe wel en af en toe niet ;)

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Het is heel gek want nadat het bios info scherm is geweest en je ziet windows XP pro laden, gaat het scherm op standby waar eigelijk mijn bereaublad tevoorschijn moet komen. pas nadat ik de pc gereset heb loopt hij wel goed door.

een paar dagen geleden had ik dit probleem niet.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

sverzijl schreef op 29 December 2002 @ 12:59:
da verklaart niet waarom het bij de 2e keer opstarten wel werkt. Een monitor kan wél of niet de resolutie aan, niet af en toe wel en af en toe niet ;)
Ooit aan gedacht dat de pc "weet" waar het aan ligt, je krijgt de kans om het probleem te fixen (reso) maar dat doe je niet. Hij gaat er dus van uit dat het zo goed moet zijn.
Onlogische conclusie? In mijn ogen niet :)
vacuumcleaner schreef op 29 december 2002 @ 12:59:
Het is heel gek want nadat het bios info scherm is geweest en je ziet windows XP pro laden, gaat het scherm op standby waar eigelijk mijn bereaublad tevoorschijn moet komen. pas nadat ik de pc gereset heb loopt hij wel goed door.

een paar dagen geleden had ik dit probleem niet.
Als je nou je buroblad hebt of safemodus dan stel je resolutie eens lager in, en je refreshrate ook.
Ik zie nergens staan dat je het geprobeerd hebt :?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Heb je je TV-out nog in gebruik?

Dan zal je monitor idd uitgaan zodra Windows geladen wordt ;)
Je zou je TV aan moeten zetten en daar de instelling wijzigen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Probeer eerst zelf dingen op te lossen voordat je en topic opent (denk bijvoorbeeld aan andere drivers). Als je na gezocht en diverse dingen geprobeerd te hebben nog geen oplossing weet kan je een nieuw topic openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.