virus dat virusscanner blokt?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
beste mensen,

het volgende is het probleem:

een kennis van me heeft een virus... dat verder wordt verspreid over mail..( met onderwerpen als HOTMAIL HACK enz. )
het virus verkloot de virusscanner, als je een full system scan wil doen met norton, krijg je een foutmelding...

graag zou ik willen weten wat voor virus het is en hoe het is op te lossen (geen reacties als FORMAT C enz)

alvast bedankt

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt 2 dingen doen:

- Zoek op Symantec naar een remove tool.
Lukt dat niet:
- Hang je harde schijf aan een andere PC en scan + verwijder daarmee het virus :)

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 29-12-2002 09:25 ]

🌞🍃

• jefje
jah maar kwee nie hoe het virus heet :S:S

• jefje
hoe kom ik erachter wat de naam van dat virus is?

Verwijderd

Check of in de system dir de volgende hidden files voorkomen: winservices.exe, nav32_loader.exe of tcpsvc32.exe. In dat geval heb je dus yahaa.k.

Wat voor os draait er bij die Kennis ? Wat je ook kan proberen is om b.v. free-av te downloaden, kopieren op die pc -> opstarten veilige modes -> instaleren en laten scannen.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 18:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Heb je of je kennis geen rescue disk gemaakt bij de install van norton? dat zou namelijk een makkelijke manier ervoor zijn.
En als het goed is heeft norton ook een dos-scan die in de installdir komt (weet niet of elke versie dat heeft) zo is het mij al meerdere malen gelukt om een virus te verwijderen als ie dat niet meer vanuit windows wou doen.

Lekker op de bank

Verwijderd

Hotmail HACK is het zo gehete YAHA virus en die schakelt je virusscanner uit. Omdat nu de meeste virusscanners de laatste varianten van het Yaha virus niet tegenhouden (variant J en K) kun je de online virusscan laten doen door MCAfee! Die spoort hem op en verwijdert hem en volgens hun is dan je systeem weer normaal: http://virusscan.nl.nu/

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zal het BugBear wel zijn.

Staat er een vreemd programma'tje in je start-programma's-opstarten ?

Indien zo is het vrij simpel te verwijderen...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Het kan ook anders, de cd van norton is bootable. Gewoon erin doen, de pc opstarrten en full system scan doen voordat het virus geladen is.

• jefje
op de pc draait windows XP... naar die bestanden kan ik dus fftjes gaan kijken..

maar er moet dus in principe wel een remove tool voor zijn?

Verwijderd

Doe anders ff een online virusscan. Ik had een maand geleden hetzelfde probleem en de online virusscan heeft dit weer opgelost...

• jefje
wat is de beste daarvoor dan?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

en die bootable cd van norton is alleen niet te gebruiken met NTFS

[ Voor 9% gewijzigd door PipoDeClown op 29-12-2002 12:02 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• jefje
is voor bugbear een remove tool?

• jefje
hij zit btw ook in de regedit

• jefje
thnx.. dadelijk ff proberen :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jefje schreef op 29 December 2002 @ 09:48:
Als oplossing 1 niet werkt, dan doe je oplossing 2. Iedere normale virusscanner geeft de naam van het virus, dus dan zal je als je de naam weet alsnog oplossing 1 kunnen gebruiken ;)
jefje schreef op 29 december 2002 @ 11:46:
is voor bugbear een remove tool?
Als je nou m'n post beter had gelezen, en had geprobeert wat erin stond had je die dus ook allang gevonden.

Waarom doe je er zo moeilijk over, als gelijk al de eerste reply 2 (simpele) oplossingen geeft? :?

🌞🍃

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 22:48
Ik zit heir met een soort gelijk probleem, mijn virus scanner en firewall, (alles van Norton 2002) starten niet. En dit alles nadat mijn zus een attachment van een mail, afkomstig van een onbekend adres geopend had.

Ik weet dus ook niet welk virus het is, mar ik heb de onile virs scanner van norton en housecall er op los gelaten, maar beide hebben niks gevonden.

tevens heb ik van de meest bekende virussen de removal tools gedraaid. maar ook deze vonden niks ;(

nog wat over mijn systeem

OS ==> Win XP pro nl
virus scanner ==> norton 2002

ik heb nog norton internet securety nog niet opnieuw geinstallerd, maar denk niet dat dit zal werken als het virus er nog is.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

jefje schreef op 29 december 2002 @ 09:48:
jefje schreef op 29 december 2002 @ 11:46:
hij zit btw ook in de regedit
Misschien kun je deze: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif wat vaker gebruiken ;).
Dit is uiteraard de meest logische oplossing en staat daarom genoemd in de SA-FAQ: HELP ik heb een virus!
Mocht je denken een virus te hebben en geen virusscanner geinstalleerd hebben kun je hier online je systeem laten scannen op virussen. Maar voorkomen is beter dan genezen dus zorg voor de volgende keer gewoon dat je een virusscanner hebt en die up-to-date houdt zodat je minder snel besmet raakt.
:)

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:21

Verwijderd

Ik heb nu al weet-ik-het-hoeveel draadjes gezien over dit virus en word er nu een BEETJE moe van...
ga eerst eens goed zoeken...

Voor mensen met NAV:
http://securityresponse.s...c/data/w32.yaha.k@mm.html

Voor mensen met MCafee:
http://uk.mcafee.com/root...spVirus.asp&virus_k=99918

dit is dus voor het W32.Yaha.K@mm virus. (kan je zien door op Cntrl+ALt+DEL te drukken en te zien of 1 van deze proggies loopt: WinServices.exe, Nav32_loader.exe of Tcpsvs32.exe.
Als ze op je systeem staan heb je het virus OOK!

VERWIJDEREN VOOR DINSDAG ANDERS ZIJN JE DOCUMENTEN FOETSIE!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 11:41 ]

Verwijderd

mockingbird:
Ik heb je link ff gefixt: NAV Yaha.k

:)

Verwijderd

bedankt vwk, link was te lang |:(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 11:41 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 11:39:
bedankt vwk, link was te lang |:(
Nee, als links te lang zijn is dat geen probleem, die worden automatisch ingekort. Het probleem was dat de link een "@" bevatte. Dit kun je oplossen door de [url] en [/url] tags er omheen te zetten, of een url-tag te maken als [url=...]Link[/url] :).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wellicht is het handig om het bij een topic over dit virus te houden: [rml][ Virus] het Love screensaver virus (Yaha.k)[/rml]

Zie ook Nieuw virus: Yaha.k :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.