Toon posts:

Disk Image 2002 -> bootable cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een image maken van mijn harde schijf met Disk Image 2002 van PowerQuest.
Geen probleem, fat32 partitie gemaakt, backupje veilig.

Nu wil ik nog een image maken, en deze op 1 of meerdere cd's branden. Dit kan heel simpel door een cd te maken met *.pqi t/m backup.001 te gaan branden.

Als ik dan de image wil terugzetten moet ik van Rescue Disk 1-2 van powerquest gaan booten, vervolgens vraagt ie om disk2-2 met het programma Disk Image erop. Weer geen probleem. (sorry duurt lang heh)

MAAR mijn ultieme wens zou zijn: lekker met Nero een bootable cd branden waar ik DI6.0 opzet en de image zelf, zopdat ik helemaal geen diskettes meer nodig heb!

Nu weet ik alleen niet wat voor bootable cd ik moet maken, zodat ik een image naar ntfs kan restoren, vanaf diezelfde cd.

- kan dat van een 98se bootflop (dus die image bootable maken), of moet ik rescue disk 1-2 van DI gebruiken? Of kan DI dan vervolgens niet naar een ntfs partitie restoren?

Gaat deze vervolgens niet zeuren om disk 2-2 (prog). Ik wil dus onder flops een DI image restoren eigenlijk.

Dit staat op die rescue disks van DI

D:\temp\disk1\ DEZE IS BOOTABLE
--------------------------------------------------------------------------------
Autoexec.bat 1.058
CHKDSK.EXE 59.471
CONFIG.SYS 526
DISPLAY.SYS 3.877
EGA.CPI 24.888
FDISK.COM 22.827
HIMEM.SYS 14.887
KEYB.COM 12.187
MODE.COM 16.025
MOUSE.COM 37.681
NWCDEX.EXE 21.756
PARTINFO.EXE 189.996

D:\temp\disk2\ DE ZGN PROGRAMMA DISK
--------------------------------------------------------------------------------
AUTOEXEC.BAT 1.058
DIHELP.DAT 63.042
PQDI.exe 38.450
pqDI.ovl 1.031.462
PQDI.pqg 44.424

D:\temp\disk2\DRIVERS\
ASPI1616.SYS 19.946
ASPI2930.SYS 23.804
ASPI2DOS.SYS 35.340
ASPI4DOS.SYS 14.378
ASPI7DOS.SYS 36.160
ASPI8DOS.SYS

Wat van deze filetjes zou ik tot een boot-image kunnen maken om daarmee via Nero een DI-boot-cd te kunnen maken , inclusief het prog en die image en de bootbaarheid. (als die verrekte rescue disk nou uit 1 disk hadden bestaan :? :? , was alles een stuk simpeler, dunkt me)

Mijn dank is groot, nergens staat hier info over.

Thomas B.

(ik hoop dat dit topic niet als reeds behandeld wordt beschouwd........ ik heb uren gelzen en gezocht, maar slechts algemene info gevonden, niet over mijn specifieke vragies :9

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Disk1 als image gebruiken om te booten.

Flop2 en 3 op de CD gooien als data, paden aanpassen in autoexec.bat en config.sys.
Image erbij, klaar.

Wel zeker weten dat de eerste flop CD ondersteuning heeft.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Khep er ook wel eens aan gedacht om dit te doen, maar op het eind was het toch gemakkelijker om gewoon met diskettes te werken.

Mijn manier van werken: bootdisk van w98 erin voor de cd ondersteuning, dan pqdi.exe op dezelfde diskette starten voor Drive Image, dan de cd erin met de image en dan 20 minuten naar een balkje staren dat zich langzaam vult naar 100% :)

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oja, als je Drive Image 3 gebruikt ipv de nieuwste versie (das versie 6 geloof ik) hoef je maar 1 diskette te gebruiken ipv 2.

Verwijderd

De gemakkelijkste manier is om Drive Image rescue disk1 in te lezen met WinImage, vervolgens de inhoud van disk 2 erbij invoegen. Omdat dit niet past, eerst het formaat van de image wijzigen naar 2.88MB ipv de standaard 1.44MB
tenslotte in Nero kiezen voor BootCD, de 2.88MB image opgeven als diskette-bron, en je image erbij branden.

Als je begrip hebt van DOS systeemconfiguratie kun je de bootdisk naar eigen inzicht aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm geen van jullie tips werkte B) B) 8)7 8)7

Bedankt!

Kep het inmiddels zelf gedaan.... >:)

Verwijderd

leg uit dan! bewijs ons ongelijk en degenen die dit later nog via de Search vinden een dienst.

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Idd, leg uit dan! Ik zit nl. nu met hetzelfde probleem.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Verwijderd

ja ik zou ook graag van je willen weten blowhoofd hoe je dat nu opgelost hebt met dat drive image probleem.

ik heb zelf de image gebrand op dvd-r(w) en nu wou ik dus alles automatisch terug laten zetten middels via dos (heb image gemaakt mbv drive image 2002).

dus zou dolgraag van je willen weten hoe je dat nu gedaan hebt.

Verwijderd

oja ik was nog even vergeten te vertellen dat ik de c schijf (de windows schijf dus), in het NTFS bestandsformaat heb staan. ik geprobeerd om via de diskette's de image trug te zetten, maar dat lukt dus niet. als ik de image wil laden van de andere schijf (onder dosmodus dus), dan krijg ik een error melding dat ie de backup file niet kan laden.

heeft dit te maken met de NTFS indeling van m'n c-schijf, of komt het door het feit dat de image file meer dan 2 gb groot is.

hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven.
Pagina: 1