windows 2000 shares

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hallo!
Even een klein vraagje over win2k shares.
Je kan per share opgeven of iemand via het netwerk met lezen/schrijven. Alleen heeft iemand enig idee hoe ik instel, dat sommige gebruikers wel in een onderliggende map mogen komen en andere niet??

Stel ik wil dus dat alle gebruikers inloggen op \\server\share
Alleen nu hangen hieronder de programma's 'prog1', 'prog2' en 'prog3'

Nu wil ik eigenlijk dat bijvoorbeeld gebruiker X in prog1 en prog2 mag komen, en gebruiker Y in prog1 en prog3.

Uiteraard kan je dit zo uitgebreid maken als je wilt, maar het gaat om het idee.

Hoe zou je dit kunnen regelen???

Alvast bedankt,
Harm-Jan

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit doe je niet via shares, maar door die users op het filesysteem rechten te geven. Dit kan alleen op NTFS. Je klikt dan op het tabblad security en dan op permissions en daar kun je het instellen.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Je moet users/profiles aanmaken en deze users de rechten geven waar ze wel en niet mogen komen.
Wat ook leuk is (maar dan moet je win2k Advanced server draaien) om "roaming" profiles te maken, dan kan gebruiker X op elke pc inloggen op jou domein (ook vereist) en krijgt dan zijn eigen instellingen, doc's, favo's noem het maar op. Leuk om eens te proberen
wil je met roaming profiles aan de slag moet je ff mailen naar mij (hellknight@operamail.com) dan heb ik nog wel een leuk documentje voor je waar het helemaal in staat uitgewerkt.

Verwijderd

waarschijnlijk is het het makkelijkst om mensen in te gaan delen in groepen. bijvoorbeeld:

persoon 1 zit in groep prog1
persoon 2 zit in groep prog2 en prog3

je kunt nu bij het filesystem per directory/file aangeven wie waar op mag. om nu te voorkomen dat je dat per persoon moet doen gebruik je die groepen.