Beeld van de TV stoort na aarding comp.

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Hi

Ik heb ff een klote probleem.
Heb de search al gebruikt maar daar komt niets van belang uit.

Het gaat om het volgende.
Ik heb een nvidia gforce 2 mx400 video kaart met een TV out.

Ik gebruik de tv uit maar op het moment dat ik de comp ga aarden gaat mijn beeld op de tv naar de maan.
maar als ik mijn aarde draad van mijn pc los haal is alles weer oke.
Ik heb niet echt zin in om steeds met die dingen te gaan swichen.

Is er hier een verklaring voor zijn er meer mensen die er mee te maken hebben.

Spec: MSI kt3 ultra1.1
LG CD-brander
Duron 800
128 MB noname mem.
Toshiba dvd
pctv rave
WIN XP (pro)
Noname voeding (300 W) (Dat zegt de sticker op de voeding)

[ Voor 3% gewijzigd door Kres817 op 29-12-2002 02:44 ]

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 08:57

LauPro

Prof Mierenneuke®

Kijk is of die Coax-kabel wel geaard is. En zo niet: aard hem o pde plek waar die het huis binnenkomt met je lokale aardingspunt.

Ik heb op het moment ook gigantisch veel gekloot met de ontvangst, misschien dat ik een tutorial hierover ga maken hoe men dit kan aanpakken. Tipisch iets wat veel voorkomt en waar weinig mensen een antwoord op hebben.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
Ik begrijp je reactie maar er loopt geen coax cabel naar mijn comp op dit moment.

Kan het niet zo zijn dat de aarding van dit huis gewoon slecht is ?

Ik heb het ide dat er hier al apparaten zijn die gewoon een lek hebben en dardoor mijn comp naar de klote stuuren.

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Laatst online: 22-12-2023

madwoody

Connection reset by ME

Nou, bij audio apparatuur heb je weleens dat je een ander apparaat op een andere (of zelfde) groep moet aansluiten om ruis weg te halen. Ik kan me ook best voorstellen dat de aarde van de TV misschien niet goed geaard is waardoor hij via de kabel naar de PC gaat aarden.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Stoffel

Engineering the impossible

madwoody schreef op 29 December 2002 @ 04:26:
Nou, bij audio apparatuur heb je weleens dat je een ander apparaat op een andere (of zelfde) groep moet aansluiten om ruis weg te halen. Ik kan me ook best voorstellen dat de aarde van de TV misschien niet goed geaard is waardoor hij via de kabel naar de PC gaat aarden.
ik heb nog nooit een tv gezien met een geaarde stekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 20:22
_-SToFFeL-_ schreef op 29 December 2002 @ 07:48:
[...]

Waarom denk je dat er zoveel problemen zijn. Ken iemand met een 50" 100hz plat scherm die stoort (quanta costa) :(! Zelf heb ik last van storing als mij verlengkabel op het synthetische tapijt ligt; leg ik er een simpel stuk papier onder dan is de storing weer weg. Het kabelsignaal lijkt zeer ruisgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

code:
1
2
3
  TV================PC
   |                |
 aarde            aarde

Gewoon allebei aarden (PC/TV), of juist de aarde-koppeling scheiden met een filter/condensator (2x: tussen Coax en TV (TV) + Coax en Tuner (Radio))...

Afbeeldingslocatie: http://www.epanorama.net/documents/groundloop/antenna_isolator.gif

Dat je beeld nu slecht is komt door aardlus (slechte aarding, of verschil in potententiaal van de nul)
zie:
http://www.epanorama.net/documents/groundloop/index.html (Engels)
http://documents.epanoram...undloop/home_solving.html (Engels)
http://www.z74.net/FAQ-Brom.txt (Nederlandstalig)
Ken iemand met een 50" 100hz plat scherm die stoort (quanta costa)
Bij 100Hz toestellen moet er een dempingsfilter/retoursperfilter tussen Tv en Video (of TV en CAI-aansluiting) anders stoort het ontvangst van de 100Hz TV (en stoort hij ook op andere toestellen in huis). Iedere goede TV-zaak weet wel wat ik bedoel.
Zelf heb ik last van storing als mij verlengkabel op het synthetische tapijt ligt; leg ik er een simpel stuk papier onder dan is de storing weer weg.
Kijk dan maar eens je verbindingen na - eventueel solderen. Want statische lading is bullshit. Papier is imo geen isolator voor statische electriciteit.
In jouw voorbeeld: wordt je beeld dan slechter als je zonder pantoffels op wollen sokken loopt? :)

[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 29-12-2002 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

nou das handig hij mag van jouw geen aardlus maken maar je laat hem wel beide kanten aan aarde hangen, das dan toch een aardlus ???????

nou dan edit ik ook mijn berichtje maar maar goed als je zoals eerder vermeld je cai in de MK aan aarde legt is dat wel de zelfde aarde als je PC tenminste als je een goede elektricien in huis hebt gehad

[ Voor 44% gewijzigd door Der_Rudy op 29-12-2002 11:13 . Reden: bericht waar op gereageerd werd is ook ge-edit ]

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Der_Rudy schreef op 29 december 2002 @ 08:36:
nou das handig hij mag van jouw geen aardlus maken maar je laat hem wel beide kanten aan aarde hangen, das dan toch een aardlus ???????
2x dezelfde aarde (aarde in ster-topologie, niet daisychaining)
en niet 1x aarde van de meterkast + 1x aarde van de CAI.
Dat zijn namelijk 2 verschillende "aarde's" met een verschil in potentiaal. Zet je multimeter er maar eens op...

In mijn voorbeeld is de groundloop 2 meter (zo groot als de afstand is van PC naar TV en meterkast onderling).
Bij 1x aarde van de meterkast + 1x aarde van de CAI is de groundloop tussen 50 meter en 5 kilometer (de afstand tussen aardpunt in meterkast/electrabedrijf en aardpunt van de CAI)...
als je zoals eerder vermeld je cai in de MK aan aarde legt is dat wel de zelfde aarde als je PC tenminste als je een goede elektricien in huis hebt gehad
Niet helemaal, je coax aarden terwijl hij binnenkomt vindt je CAI bedrijf niet fijn. Beter is om gelijk bij binnenkomst je CAI-aarde te ontkoppelen middels een ferrietfilter of scheidingstrafo (die zitten vaak ook in verdeelversterkers geïntregeerd zoals een goede electriciën inderdaad ook zou gebruiken indien het antennesignaal naar meerdere kamers verdeelt moet worden).

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 29-12-2002 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
De de kabel die ik gebruik is een scart cabel.
Een platte. Daar kan ik ook beeld en geluid er aan hangen. Mijn geluid loopt via mijn stereo toren. Ik zal ff kijken wat er gebeurt als ik mijn stereo los koppel.
Kom er zo op terug.

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 19:10
kijk dan meteen ook eens wat er gebeurt als je je antenne kabel los koppeld

de kans is idd vrij groot dat je via de cai een akelige lus aan't creeren bent

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 03-06 08:57

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik las ff fout, TV-out en 'TV' zijn heel wat anders ;).

Overigens kan je de meeste tv's wél aarden alleen niet standaard. Vaak zit er een schroefje waar je dan de aardingsdraad aan vast kan zetten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 15:30
is het niet veel makkelijker om van de coax kabel die naar je tv gaat de aarding (buitenste gewoven gebeuren) te isoleren?? op deze manier los je ook min of meer de aardlus op... lekker makkelijk, en de moeite van t proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

_-SToFFeL-_ schreef op 29 december 2002 @ 07:48:
[...]

Aard misschien via de mantel van de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70513

ik heb dat probleem ook!
ik hebdezelfde videoplank, en ik krijg ook geen deftig tv-beeld... had er nog niet aan gedacht dat dat de oorzaak kon zijn...
oplossingen altijd welkom dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26324

mantelstroomfilter plaatsen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

is een bekend probleem; balken in beeld? paarse vlekken etc?
oplossing: je computer niet aarden zo schadelijk is et nou ook weer niet imo
(zelf computer niet geaard, geen problemen whatsoever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57490

Firestorm schreef op 31 december 2002 @ 02:32:
voor de werking zal het geen gevolgen hebben nee maar mocht er in je voeding wat verkeert gaan dan wens ik je veel plezier met het opnieuw aan schaffen van je systeem. Tenminste als je daar dan nog toe in staat ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Firestorm schreef op 31 December 2002 @ 02:32:
Aarding is dus echt wel belangrijk vooral met meerdere PC's aan een netwerk. Vroeger was het namelijk bij mij zo dat de stroom kon uitvallen als ik een netwerkkabel, stroomkabel of vga-kabel aansloot. Nu ik m'n PC's heb geaard heb ik daar geen last meer van.

Pagina: 1