Toon posts:

VB6enterprise, hoe kan ik data via tcp versturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

weet iemand hoe ik in visual basic 6 enterprise bijvoorbeeld een stuk tekst via tcp kan versturen naar een ip, en dat daar een client draait en dat stuk tekst ontvangt?? Heeft iemand hier ervaring mee? moet ik dan de winsock controls gebruiken ofzo??
Ik heb al een tijdje gezocht maar er zijn volgens mij 100 manieren voor en 3kwart van de dingen die je krijgt is voor netwerken of databases ofzo.. kwil gewoon simpel stuk tekst van a naar b...

iemand??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 02:21:
Ik heb al een tijdje gezocht maar er zijn volgens mij 100 manieren voor en 3kwart van de dingen die je krijgt is voor netwerken of databases ofzo.. kwil gewoon simpel stuk tekst van a naar b...
http://www.aspsimply.com/vb/sockchat.asp

Verwijderd

Topicstarter
is inderdaad wat ik zoek, alleen nu nog de source....

Verwijderd

@#*$(@#* 10.000 samples op internet en ik pik net weer de gene waar geen source bij zit..

linkje wat wel goed is

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:43

johnwoo

3S-GTE

Het makkelijkst is inderdaad het winsock control. Maar als je graag op de C-style code en/of geen dependencies wilt hebben in je VB project, kun je ook de API's declareren in VB en direct de functies uit ws2_32.dll gebruiken.

Wellicht het 'mooiste' is het maken van een eigen WinSock usercontrol dat je in je project opneemt: geen dependencies, en toch het gemak van sleur-en-pleur werk met makkelijke event handlers :)

[ Voor 23% gewijzigd door johnwoo op 29-12-2002 03:36 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Topicstarter
oke dan, dank U :) ik had zelf ook al ff zitten zoeken naar die winsock controls.. en ze werken redelijk..
Pagina: 1