Toon posts:

waar haal ik een strak waterkoelblok tegenwoordig??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een goed waterkoelblok voor mijn P4 478 processor.
Iets als een maze-3 of een swiftech bijvoorbeeld.
Het enige wat ik tot nog toe heb kunnen vinden hier in nederland zijn van die kant en klare kitjes, maar ik heb alleen een koelblok nodig.
En ik wil niet het blokje van zo'n el cheapo setje, dat schiet niet op imho.

Iemand enig idee waar ik die dingen kan vinden ??

Verwijderd

Er zijn veel IA's hier op GoT van Maze3 replicas.. bijna zelfde kwaliteit voor 40 euro oid .

Verwijderd

er best wat winkels die tegenwoordig losse wc koelblokjes verkopen.

en anders in amerika kopen bij dangerden of swiftech

Verwijderd

gewoon wachten op een nieuw selfmadewaterblok topic, of eens vragen bij Tha mafkees geloof ik

Verwijderd

De swiftech blokkies uit de 5000 en 50 serie (CPU en VGA) zijn zeer interessant. Ik heb geloof ik ergens een round-up gezien waarin deze hoger scoren dan de Maze-3. Maar nagel mij er niet aan vast want ik kan de round-up niet zo snel terug vinden.

Wat in ieder geval wel heel jammer is dat de swiftech blokkies niet in nederland en niet in duitsland verkrijgbaar zijn. Bah.

edit: effe onze naaste buren goed spellen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:37 ]

Verwijderd

Jah.... waar haal je die vandaan....?
Ik ken alleen www.case-mods.nl ...... zij verkopen wel wat.... heb laatst zelfs een bericht gekregen dat ze binnenkort (als het goed is) waterkoeling systemen aan gaan bieden met lichten in de slangen waar het water doorheen loopt... ja je zou ze kunnen emailen denk ik....?

Verwijderd

Hallo ik ken helaas niks van waterkoeling, kan iemand mij een leuke site geven waar ik er meer kan over lezen/leren?

Verwijderd

in google zoeken op waterkoeling ofzo?

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 21:34:
Hallo ik ken helaas niks van waterkoeling, kan iemand mij een leuke site geven waar ik er meer kan over lezen/leren?
www.waterkoeling.nl staat ook in de FAQ trouwnes :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

De swiftech 5000 en 50 serie zijn (als het deze keer wel goed gaat) in januari te koop bij oc-shop.nl

Verwijderd

Zou de swiftech MCA-50 ook op een NB passen van een nforce 2 bordje? Het zijn mooie blokkies die de flow minimaal beperken. Ze lijken mij te koelen op basis van het turbulentie principe. Dus ik verwacht niet veel problemen om met een flow van 600l/uur drie swiftech blokkies te gebruiken.

Verwijderd

ff tussendoor: je mag toch nooit een combinatie van aluminium en koper gebruiken in een watercooling setup? maar die "MCW50™ Graphics Card Liquid Cooler" bestaat uit koper en aluminium :/

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Als je genoeg waterwetter en gedemineraliseerd water gebruikt heb je er niet zo veel last van hoor ik :)

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 15:19

Res-q

Redder in nood?

Op de site van DangerDen staat xxlcases.nl gemeld als importeur/dealer in Nederland. Ik heb laatst xxlcases hierover gemaild. Ik kreeg als antwoord dat zij inderdaad waterblokken van DangerDen leveren, maar dat ze nog niet de tijd hebben gehad om deze op de site te zetten. Ik denk dus dat je xxlcases het best even kunt mailen.

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Res-q --> bedankt voor de tip!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 15:19

Res-q

Redder in nood?

k np. Ik zou zelf iig nooit koper en aluminium door elkaar gebruiken, omdat er dan galvanische corosie optreedt (ook wel bekend als redox-reacties). Hierdoor zal uiteindelijk het minst edele metaal 'oplossen', zie Binas tabel 48 (je weet wel, dat boekje van de middelbare school).

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Res-q schreef op 30 December 2002 @ 20:22:
k np. Ik zou zelf iig nooit koper en aluminium door elkaar gebruiken, omdat er dan galvanische corosie optreedt (ook wel bekend als redox-reacties). Hierdoor zal uiteindelijk het minst edele metaal 'oplossen', zie Binas tabel 48 (je weet wel, dat boekje van de middelbare school).
Klopt, dat is helemaal waar. Maar de blokkies van swiftech zijn van binnen geanodiseerd en volgens swiftech voorkomt deze beschermlaag het corrossie effect. Effe van hun website geleend:

Housing:

CNC machined aluminum L2.5"xW2.5"xH1.5"
Type II, class 2 blue anodized anti-corrosion treatment
Built-in quick-connect fittings for 1/2" OD tubing (3/8" ID)

Verwijderd

alle sites die ik wou noemen zijn al genoemd, en dus is da nie intressant meer.
maar ik zou PROBEREN om alles van koper te krijgen...
want koper geleid beter en als je dan toch moet kiezen tussen koper en alu.

jammer dat zilver, goud en platina zo duur zijn...
de geleiding van die stoffen zijn pas leuk :D

maar ok, xxlcases, oc-shop waterkoeling.nl en rond kijken op dit forum helpen je waarschijnlijk aan koelbokken...
Pagina: 1