Over OCZ zijn de meningen zeer verdeeld, van zeer positief tot mensen die (ondebouwd) lopen te roepen dat ze oplichters zijn die heatsinks op trage DIMMs plakken en dat als snel geheugen verkopen. Ik zou erg goed reviews lezen van specifiek de reepjes die je wil kopen voordat je dit spul aanschaft...Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 01:26:
ik moet even 2 reepjes mem hebben voor mn EPox 8RDA+, en nu is mn oog gevallen op dit:
OCZ Overclock mem
merk geheugen. alleen ik ken het merk helemaal niet...
CAS2 op welke snelheid? Dat is ff relevant. Iha moet je voor CAS2 0.5ns sneller kunnen dan voor CAS 2.5, dus voor PC2100 (133MHz) moet je 7.5ns hebben voor 2.5 en 7 voor 2, voor PC2700 (166MHz) moet je 6ns hebben voor 2.5 en 5.5ns voor 2, en 5ns of sneller voor PC3200 (200MHz), al gaat dat maar erg zelden op CAS2 (meestal ben je bij een Athlon systeem met 166MHz CAS2 sneller uit dan met 200MHz CAS 2.5)ik zoek mem dat iig op Cas2 kan draaien, alleen heb geen zin om kapitalen te gaan uitgeven aan Corsair bijv.
Hoeveel ns je DIMM aankan, kun je op de chips zelf zien, de laatste 1 of 2 cijfers van de eerste getallenrij geven het aan (bijv -75=7.5ns, of -6=6ns). Daarom als je zeker van je RAM kwaliteit wil zijn om te OCen, altijd zelf op de chips kijken
Die 'PC3700' (=totaal geen standaard overigens) zou dus op 233MHz moeten draaien en dus 4.2ns aankunnen... als het geen 4ns-rated chips zijn zou ik er ZEER sceptisch tegenover staan.
nu ondersteund mn moederbord ook Dual Channel DDR, en er staat dus ook geheugen tussen wat volgens Salland Dual channel geheugen is.
nu wil ik graag weten, of dit misschien een goeie koop is, en of iemand al ervaring heeft met dit merk.
Dual channel betekent zoveel als twee kanalen SDRAM naast elkaar draaien, niet meer en niet minder. Dus moet je om het te gebruiken twee modules tegelijk plaatsen, 1 per kanaal. Die modules zijn in het geheel niet anders dan andere DIMMs...
Als je nou eens zegt:heb nu Samsung, maar die kan ik niet hoog genoeg OC'en, dus daarom ben ik op zoek naar wat anders..
1) hoe snel draait het geheel nu
2) welke timings gebruik je daarbij
3) PRECIES welk Samsung geheugen erin zit
Kunnen we oordelen waar je het over hebt...
Ik vertrouw OCZ zelf niet, maar er zijn er genoeg met andere mening toegedaan. Ik zou de PRECIESE modelnr (niet alleen een of andere vage 'OCZ Performance Dual channel PC3700-EL CAS2') via Salland gaan achterhalen en vervolgens een review daarvan (NIET van een andere reep) opzoeken. Geen review=geen koop, IMHO...zou ik voor dit geheugen gaan, of raden jullie me toch de gerenommeerde merken als Samsung of Corsair aan?
Oslik blyat! Oslik!