Toon posts:

gebroken UTP kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het makkelijkste / netste een UTP kabel repareren die gebroken is?!
Ik wil de kabel niet vervangen, omdat deze netjes achter plinten is weggewerkt en reeds helemaal door de woning loopt.

Beetje dom, maar tijdens het wegwerken is er een spijker doorheen gegaan en zijn een aantal interne draadjes gebroken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
doormidden knippen en er een utp-mondje aan monteren, vervolgens met een utp-koppelstuk weer aan elkaar knopen

zo doe ik het ook

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ehmm ... kun je me misschien uitleggen wat zo'n utp-mondje / koppelstuk precies is en waar kan ik die kopen / wat kosten die?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 01:02:
ehmm ... kun je me misschien uitleggen wat zo'n utp-mondje / koppelstuk precies is en waar kan ik die kopen / wat kosten die?
die mondjes kosten maar een paar kwartjes (eurokwartjes), en die koppelstukjes zon ronde de 1,50

je kan ze halen bij het onderdelenhuis, overigens moet je dan wel een UTP krimptang hebben.... (en die zijn duur!)

A wise man's life is based around fuck you

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
gewoon kleur op kleur door solderen met een krimpkous je er overheen. dat maakt bij afstanden tot 50m weinig uit

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 01:02:
Gewoon een hulpstukje met 2 female rj-45 aansluitingen.
Bij alternate heb ik hem zien staan voor 4 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Deze bedoel je dus: http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/lrzs04.html ?

Damned , dan moet ik nog 2 keer stekkertjes knijpen :(
Solderen dan maar eens proberen ...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 01:08 ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

In dit geval zou ik gaan solderen, 2 stekker-verbindingen zijn storings-gevoeliger dan een (goede) soldeer-verbinding. Je zou kunnen kijken of je alleen paar 1 en 2 (pinnetjes 1,2,3&6 op de connectoren) maar goed hoeft te krijgen, scheelt mogelijk weer wat werk als er ook nog een paar van die draadjes misschien niet beschadigd zijn.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1