Toon posts:

PS2 Geluid via mn 5.1 Enspire 5300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search al gebruikt... laat ik dat even voorop stellen...

Ik wil dus het geluid van mn Playstation 2 via mn 5.1 set van mn PC laten lopen... Het setje wat ik op mn PC heb zitten is de Creative Enspire 5300, en mn geluidskaart is de Creative SB Audigy...

Het is me wel gelukt mn TV geluid op mn 5.1 set te krijgen... maar nu ik dus ook DVD kijk via mn Playstation 2 zou t leuk zijn hierbij 5.1 geluid te hebben...

Welke bekabeling heb ik nodig.. en hoe werkt t allemaal?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

je hebt een decoder nodig
anders krijg je geen 5.1

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Een Playstation heeft toch een optische uitgang?
Als dat zo is dan moet je een optische ingang op je pc hebben.

En het is trouwens Inspire

Verwijderd

Topicstarter
Als t goed is zit er op mn Audigy een decoder... Dus moet ik via die optische uitgang van mn ps2 naar mn pc? Moet ik dan het decoden op mn kaart uitzetten want volgens mij zit er ook een decoder op mn INSPIRE set..?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 17:07:
Als t goed is zit er op mn Audigy een decoder... Dus moet ik via die optische uitgang van mn ps2 naar mn pc? Moet ik dan het decoden op mn kaart uitzetten want volgens mij zit er ook een decoder op mn INSPIRE set..?
Jah maar de audigy heeft geen optisch ingang (tenzij je breakoutbox hebt).
En de Inspire 5300 heeft geen externe DD.

Verwijderd

Topicstarter
Dus hoe krijg ik t dan voor elkaar? :(

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Tjaa, of je koopt een losse breakout box en ga daar mee klooien. En anders moet je een nieuwe setje halen met een externe DD :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Als het goed is dan zijn er ook convertors van optisch naar spidf. Of je moet een Breakout box kopen voor je audigy kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hm die zijn gewoon te koop in de PC winkels? Weet er nog weinig van dus heeft iemand extra info hierover?

Hoe t werkt ofzo..? :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Help meeeee :)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Even snel een zinnige reactie plaatsen anders gaan die modjes weer roepen dat je je eigen topic binnen 24h gekicked hebt.

Ik heb mn ps2 via een optische kabel verbonden aan mn receiver. Dit werkt perfect, maar als je speakersetje wat je hebt geen digitale optische ingang heeft wordt het een ander verhaal. Dan heb je toch zon conrad kitje optisch -> coaxiaal nodig.

Divide and conquer.

• djmartyn
  • Laatst online: 08-08 08:45
Je zal een Inspire 5500 of 5700 moeten hebben of een DTT3500. Die hebben allemaal de benodigde ingangen en zijn voorzien van een Dolby Digital decoder.

Verwijderd

Topicstarter
Wimpie, zou jij mij de directe URL even kunnen geven op die conrad site... Dan bestel ik em effe online...Heb die hele site suf gezocht :)

Verwijderd

Op je speakerset kun je je ps2 niet aansluiten, je zult hem echt aan je Audigy moeten hangen. Iemand zei hier dat er een converter bestond van optisch naar spdif maar bij mijn weten heeft de Audigy geen normale spdif ingang. Het kan heel makkelijk als je een breakout box hebt zoals al eerder is gezegd. Voor de audigy is die er in 2 smaken: een externe en een interne versie (net zo groot als een floppydrive maar dan vol aansluitingen zoals optisch in en uit, microfoon in, midi in en uit enz). Deze producten zijn echter erg prijzig en wanneer je niet enthousiast muziek bewerkt kun je je afvragen of dat het geld wel waard is.
Nu is het zo dat Creative al sinds de Soundblaster Live! deze breakoutboxen maakt. Bij elke nieuwe generatie kwamen er weer extra aansluitingen op de box. Het is heel goed mogelijk dat je een oude breakoutbox op je Audigy kan aansluiten, en dat scheel natuurlijk behoorlijk in prijs.
Bij de allereerste Soundblaster Live! zat overigens nog geen breakoutbox maar een extra PCI-kaart met daarop optisch in en uit aansluitingen en volgens mij ook nog MIDI. Als je zo'n kaart goedkoop kan vinden en hij kan samenwerken met je audigy kost het natuurlijk nog veel minder.

Wat ik hier allemaal schrijf over Creative weet ik niet 100% zeker dus correct me if I'm wrong.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 23:22:
Wimpie, zou jij mij de directe URL even kunnen geven op die conrad site... Dan bestel ik em effe online...Heb die hele site suf gezocht :)
Het apparaatje heet in ieder geval een Optocoax convertor. Misschien dat je het daarmee wel vindt. Kost dacht ik iets van <10 Euro.

Dan zou het moeten worden:

PS2---optischekabel-->optocoaxconvertor---digitalecoax(tulp)-->Audigy/inspireset

Ik durf niet te zeggen of je audigy een DD decoder heeft, kan je em niet rechtstreeks op je set aansluiten?

Divide and conquer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik die set heb genomen omdat er een decoder op die audigy zit.. (toch? :))

Maar die digital coax tulp die uit de convertor zou komen moet ik dan aansluiten op de line-in van mn audigy ofzo?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ja maar dan moet je audigy wel een digital spdif IN hebben
en geen gewone stereo analoge line in.
zo'n converter van toslink (optisch) naar coax kost 25 euro bij www.electronicaonline.nl
maar volgensmij moet je zowieso een DTS/DD decoder op je kaart hebben om
uberhaupt 5.1 te kunnen luisteren. of op je speakerset en dan rechtstreeks aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 03-01-2003 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet handiger gewoon een BreakOutbox te kopen (al weet ik bij god niet hoe die dingen eruitzien)..

Op conrad staat er 1... maar als info staat erbij productomschrijving:

Controleer een afwijkende pinbezetting van de RS-232 interface snel en betrouwbaar!

Zijn er dan 2 soorten breakout boxen ofzo?

P.S Die site die je me gaf werkt weer niet met auto incasso... Duurt t zeker 2 weken met die kutbank van mij voor t gestort is... Zijn er online bedrijven die wel auto afschrijven? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 11:55 ]

• Dnc1n
w8 ff met bestellen :)
ik ben ff aan het googln.....

rechtstreeks op speakerset gaat sowiezo niet, heeft alleen een analoge input.
http://www.techspot.com/r...e/inspire5300/index.shtml

audigy geen digitale ingang

[ Voor 12% gewijzigd door Dnc1n op 03-01-2003 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.soundblaster.com/products/audigy/specs.asp

dit is de Audigy.. bij de specs staat geen spdif IN, wel een output :(

• Dnc1n
is niet mogelijk met je speakers en geluidskaart.

wat nog wel zou kunnen is een andere geluidskaart,
bv. terratec aureon fun, die heeft een toslink (optische) digitale input en output.
een analoge 6ch output voor je speakers.
alleen weet ik niet of ie het digitale signaal 5.1 doorstuurt naar de anloge output> speakers.
verkoop je je oude kaart.

kaart kost btw 38 euro in de pricewatch.

ik heb de aureon zelf, ik heb alleen nooit de input getest :)

[ Voor 94% gewijzigd door Dnc1n op 03-01-2003 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, weet iemand dan voor de volle 100 procent welke kaart ik nodig heb om : 1. mn 5.1 Set gewoon aan te kunnen sluiten; 2. Op die kaart de mogelijkheid hebben iets met mn PS2 sound te kunnen doen..? :)

• Dnc1n
je 5.1 set kan er sowieso op, dat weet ik gewoon 100% zeker via de analoge 5.1 output naar inspire 5300 (met 3 3.5mm jack pluggen)
ik zal ff kijken wat ik op internet over de aureon kan vinden, ben zelf ook benieuwd :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

ik heb een audigy platinum en die heeft wel in en out van optical.
weet alleen niet of ie ac3 aankan via optical
Pagina: 1