Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dit heb ik weer...Gat in monitor fixen..Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu ruik ik net iets vreemds, stonk naar smeulend iets. Ik ruik es goedrond, kwam van me bureaulamp af. Ik kijk, staat ie tegen monitor op. Ik pak lamp weg....zie ik daar een gat in me monitor...!!! Heeft die lamp me een gat in me plastic van me monitor gebrand, kan nu zo me monitor inkijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Gaat-dankzij-kut-lamp.JPG

Hoe kan ik dit opvullen?? Glaschuren en dan met wat opvullen?? Ik heb dit al eens bij een plastic frontje van een computer kast gezien...Dit was een soort plamuurspul...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 01:07 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fiberglas? Of gewoon een stukje ducttape erover :)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Een tux kopen en op het gat zetten ziet er altijd goed uit.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Het was een soort plamuur spul...ik wil het beetje goed maken en dan spuit ik me monitor ook ineenkeer over....

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 13:09
Koop een computer-animal (jawel zo'n fout beestje dat elke wannabee-computer-nerd op z'n monitor heeft staan) en immiteer zo'n wannabee-computer-nerd. Peace of cookie

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn allemaal mogelijk heden, maar weet iemand niet toevallig de naam van dat soort plamuur spul voor plastic?

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 00:55

ZaWoot

Red Is The Color

..wepkem

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DROOG :D

Maar kan je dat idd niet gewoon met duct-tape dichtplakken?

Verwijderd

neonlicht erin, glaswerkje erop, we zijn hier tenminste tweakers.net
:+

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Wat voor een monitor is het :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dit wel met ductape dichtplakken, maar dat ziet niet uit...en we zitten hier toch in Casemodding he :P Uh neonlicht kan ook, maar ik wil het graag gewoon restoreren zodat het weer normaal uit ziet ;) Heb ik al paar keer gezegd, dat ik het met soort plamuur wil opvullen B) B) B) B) B)

En het is een 19"...dus ook nog redelijk prijzig :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 00:59 ]

Verwijderd

Nee he, dit heb ik ook gehad... gremlins..

Afbeeldingslocatie: http://assall.de/movie-prop/gremlins/gre_27.jpg

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ik geloof dat t erm plamuur heet :)

stukkie gaas aan de binnenkant vast plamuren, en dan steeds dunne laagjes plamuur aanbrengen en laten drogen, na elk laagje schuren....komt t helemaal goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Erm plamuur dus...thnx Dennizz...tenminste iemand die een fatsoendelijke reply geeft, lijkt hier wel een halve huiskamer :P

Ik ga ff zoeken of ik dat ergens vindt :)

Verwijderd

je moet een stukje plasic (liefst zelfde kleur) erboven houden en dan laten smelten... dan gaat dat in dat gat zitten.. (wel iets aan de binnenkant v/d monitor houden anders lekt het maybe naar binnen (dat plastic..) je kan gewoon met zo`n gas-brandertje of met een paar kaarsen :D dat andere stukje laten smelte en erop laten vallen (de ONDERKANT dus DICHT met een stukje karton bijv.) en dan ergewoon op laten drooge... en KLAAR :) ... en dan kun je hem ook nog spuiten... dan word hij weer helemaal mooi :P

Verwijderd

wat een lul verhaaltje maar het werkt wel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 01:03:
je moet een stukje plasic (liefst zelfde kleur) erboven houden en dan laten smelten... dan gaat dat in dat gat zitten.. (wel iets aan de binnenkant v/d monitor houden anders lekt het maybe naar binnen (dat plastic..) je kan gewoon met zo`n gas-brandertje of met een paar kaarsen :D dat andere stukje laten smelte en erop laten vallen (de ONDERKANT dus DICHT met een stukje karton bijv.) en dan ergewoon op laten drooge... en KLAAR :) ... en dan kun je hem ook nog spuiten... dan word hij weer helemaal mooi :P
lol, jongens dit heeft helemaal n-i-k-s met electronica te maken, maar een gat in een monitor maken (fixen) met een paar kaarsen en een stukje plastic? WHAHAHA, dat is humor :P Ik wil die zwartgeblakerde misvormde monitor wel eens zien :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 01:05:
[...]

lol, jongens dit heeft helemaal n-i-k-s met electronica te maken, maar een gat in een monitor maken (fixen) met een paar kaarsen en een stukje plastic? WHAHAHA, dat is humor :P Ik wil die zwartgeblakerde misvormde monitor wel eens zien :D
Als je dat stuk PLASTIC laat smelten en dan op je monitor in dat gat laat vallen vult dat weer HELEMAAL op.. heb het ooit zelf ook gedan! _/-\o_

Btw... dat gremlins heeft wel iets met electronica te maken ? :+ :)

Verwijderd

Topicstarter
_Dennizz_ schreef op 29 december 2002 @ 00:58:
ik geloof dat t erm plamuur heet :)

stukkie gaas aan de binnenkant vast plamuren, en dan steeds dunne laagjes plamuur aanbrengen en laten drogen, na elk laagje schuren....komt t helemaal goed :)
google leverde mij nix op met de naam Erm Plamuur

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
je pakt een stuk dakteer, ff warmstoken en voilla! :P

maar sneller (en veel minder rotzooi) is dit:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/GOT/zooi.jpg

gewoon ff wat vage beestjes op je monitor planten, lekker makkelijk en je kan em tijdens het *kuch* modden nog steeds gebruiken!
let niet op de rommel, tweaker @ work :)

Mn 3D printer blogje..

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 01:05:
[...]

We zitten hier op een forum.. heeft denk ik meer met casemodding te maken dan vb.. Dus ijl ff niet.. Tis wel een 19 incher (1600x1200@100hz, welk merk he razor ;) ?) Ga jij maar lekker naar de huiskamer, een forum is om te helpen niet om beetje onzinnige replys te posten :/
Maaruh iets erop laten smelten denk ik dat het beste is, maar hoe :? hoe kan je dat mooi doen ? weet ik ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-12-2002 01:20 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

je krijgt altijd van die extra frontjes erbij voor als je eens een cd-rom eruit haalt die zijn denk ik de zelfde kleur.. je moet gewoon proberen en anders kan je zo weer weg halen..

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik zou er idd een windows in bakke, want echt mooi dicht grijg je ut nie :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
ik neem hem morgen gwoon mee naar oc-days...kijken wat ze me daar kunne zegge

Verwijderd

Polyester plamuur, met glasvezel. Moet je alleen nog een kleurtje geven,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 01:34:
Polyester plamuur, met glasvezel. Moet je alleen nog een kleurtje geven,
thnx...maar neem um morgen al es mee...kijken of de übermodders me kunne helpen ;)

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Naar een goede auto zaak gaan of bij de gamma bij de auto spullen kijken. Daar heb je glasvexel kitjes met polyester plamuur om de boel te maken. Als je de boel wilt gaan spuiten moet je ook even kijken dat je de goed grondverf koopt voor dat plastic. O ja en een tip koop wegwerp handschoenen. Je zit namelijk meestal goed onder van die troep

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Wortelsoft heeft gelijk, dat spul werkt goed. Adem voorzichtig (ventileer goed) en doe niet alleen wegwerphandschoenen aan maar ook de versleten aussie van je broertje. Want het spul gaat overal op zitten (die vezels) en krijg je er niet goed meer van af.

Verwijderd

Bah, ducktape... |:( Mensen, er bestaat geen slechtere rotzooi dan die bende... http://www.nichiban.co.jp/ da's pas echte tape, beter dan die "kijk man, ik ben naar de Gamma geweest, en daar zeiden ze dat die echt goede plakband is!" rommel. Dus stop nou alstublieft met die zeeman-tape, je krijgt er alleen maar hoofdpijn van. (Een echte geluidsman, lichtman, computernerd, Macguyvert kent niet zonder de Nichiban!)

Verwijderd

Gat groter maken en gelijk een window erin met ccfl >:)

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
beton storten

heb je hem gelijk dicht

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
whoei... leipe shit! ik zou direct een nieuwe monitor kopen :P

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

1 oplossing is heel makkelijk = nix eraan doen en als iemand vraat wat het is dan zeg je "stijl"

2 Met kaarsvet vullen

3 een van de vele andere oplossingen die genoemd zijn ;)

Verwijderd

Het lijkt mij dat zo'n monitor behuizing van PS (polystyreen) of zo gemaakt is.
De beste manier om het nog goed te krijgen (leuk al die onzin !) is bij een modelbouwzaak langs te gaan, daar verkopen ze dat plastic in verschillende diktes
en hebben ze ook de geschikte plamuur en lijm. O-)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Ik zou er een vierkant omheen uitsnijden, dan een stukje plastic op dezelfde groote snijden, aan de binnenkant vastplakken en dan met die plamuurshit de voegen opvullen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

ik zou het gewoon zo laten en wat rommel op leggen, de kans dat je het erger maakt met stukken plastic laten smelten en zo is best wel groot.
Ze de lamp er anders gewoon weer op en laat hem uit.... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 00:51:
Het was een soort plamuur spul...ik wil het beetje goed maken en dan spuit ik me monitor ook ineenkeer over....
zou er eerst een matje polijester erachter plakken

Verwijderd

Eerst ff aan de ontderkant van het gat een tapeje doen, dan vol laten stromen met iets vloeibaars dat na een tijdje weer hard wordt!

Verwijderd

Meschien is dit wat http://www.pimprig.com/se...p?op=viewarticle&artid=71

Is wel bedoeld voor acryl maar meschien werkt het ook wel op je monitor.
Stukje acryl uitzagen en zo op het gat lijmen.

Verwijderd

Gewoon van die bison zooi kopen, kneedbare epoxyhars ofzo. Het is wel grijs spul, maar je kan het er wel weer een stuk netter mee krijgen. Wel de kap eraf halen voor je het gaat gebruiken natuurlijk en dan iets te grof erop zetten zodat je het later met een schuurpapiertje weer mooi bij kan werken. Het is daarna wel de moeite waard om je monitor ook van een kleurtje te voorzien trouwens.
Dit heb ik ook gedaan bij een hoekje van mn casefront, waar ik een hoekje uitgetikt had :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 01:56:
Bah, ducktape... |:( Mensen, er bestaat geen slechtere rotzooi dan die bende... http://www.nichiban.co.jp/ da's pas echte tape, beter dan die "kijk man, ik ben naar de Gamma geweest, en daar zeiden ze dat die echt goede plakband is!" rommel. Dus stop nou alstublieft met die zeeman-tape, je krijgt er alleen maar hoofdpijn van. (Een echte geluidsman, lichtman, computernerd, Macguyvert kent niet zonder de Nichiban!)
Sorry, ik spreek geen japans.
* insan1ty O+ Ducktape

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 06:56
:( whaaa! K weet wat je bedoelt ja. Had dat g*d ook bij mijn oude 17" Comprak. Denk wat ruik ik toch? Zie ik die lamp in de zijkant zitten. Heel gat erin, maar was gelukkig niet door. Bij mijn nieuwe 19"Iiyama heb k er maar een halogeen lampje naast gezet, daar zit een glasplaatje voor het lampje. Gebeurt me niet nog eens!

[ Voor 3% gewijzigd door Kayz op 29-12-2002 14:12 ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 01:56:
Bah, ducktape... |:( Mensen, er bestaat geen slechtere rotzooi dan die bende... http://www.nichiban.co.jp/ da's pas echte tape, beter dan die "kijk man, ik ben naar de Gamma geweest, en daar zeiden ze dat die echt goede plakband is!" rommel. Dus stop nou alstublieft met die zeeman-tape, je krijgt er alleen maar hoofdpijn van. (Een echte geluidsman, lichtman, computernerd, Macguyvert kent niet zonder de Nichiban!)[/quote]
Dat spul is echt overal goed voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.nichiban.co.jp/medical/product/medical/images/illust.gif

(Of heb ik het nou verkeerd gelezen?)

Pesoonlijk zou ik voor de polyester plamuur gaan. Dit is niet echt fijn spul, maar beter dan zelf plastic gaan smelten.
Je moet het iets te dik opbrengen en na uitharding kun je het dan met een los afbreekmesje mooi vlak maken. Nog even glad schuren en het is klaar om te spuiten.

[ Voor 20% gewijzigd door McFizban op 29-12-2002 15:52 ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1