Toon posts:

Spook Mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een raar probleem, mijn pc start wel/niet, wanneer hij er zin in heeft?!?

Wat heb ik allemaal al geprobeerd, VEEL!

Geheugen,kaarten, eruit, ff schoon gegumd.
Bios update
reset cmos
processor licht aangedrukt (niet eruit gehaald)
OS opnieuw erop

Na dit alles, alles beetje bij beetje er weer in geplaatst, pc wilde steeds niet starten. Fans draaien, maar hij komt zijn POST niet door.

Dan besluit ik de zooi op te ruimen en alles weer terug te plaatsen.

Kijk nog een keer naar de kast, en zie hem langzaam in de container verdwijnen, ga nog 1x op mijn knietjes voor hem liggen _/-\o_ , wrijf hem over zijn bolletje, spreek hem ff lief toe :> .....en......jawel hoor, hij start!!

Er zou iets los kunnen zitten, wat nu dat weer goed zit, ik blij.

Volgende dag......precies hetzelfde probleem, komt zijn POST niet door. Ben het zat....na 20x aan/uit....doet hij het vandaag....dus niet meer uitzetten. Maar wat het is??? wanneer hij er zin in heeft??

PIII 1000 Mhz
512 MB intern sdram
videokaart
Aopen ax34 mobo
netwerkkaart
geluidskaartje
cd/ brander

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
heb ik op het moment hier ook een staan die dat deed. we hebben de oplossing gevonden : de aarde was het probleem. is je systeem wel geaard ?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
nooit geen problemen mee gehad

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

Check ff de aan/uit knop en de bedrading daarvan :)

Hoeveel vv (dubbele V; dus W O-) ) is je voeding ?

En t is misschien ook even handig om je videokaart te vermelden ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Sport_Life op 29-12-2002 01:53 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ja maar is ie geaard? want die ik hier heb staan heeft meer als een jaar goed gewerkt en toen spontaan gekke dingen. en nu achteraf licht het toch aan de aarde.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Voeding, geheugen of moederbord defect is het eerste wat ik zo snel kan bedenken, maar waar blijft hij dan precies hangen? Of blijft het beeld gewoon zwart?

Doe anders ff een ram stress testje

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
aan/uit knop doet het, bedrading is nog geen jaar oud.

Geforce III Nvidia (wazig compaq kaartje voor een autocad station) 64 Mb

Hij komt zijn POST niet door, dus zie het geheugen niet eens tellen, maar dan ineens wel weer. Er kan dus niet echt sprake zijn van een kapot onderdeel, dan is het wel of niet werken toch?

voeding is 250 v

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 00:56 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 00:52:
aan/uit knop doet het, bedrading is nog geen jaar oud.

Geforce III Nvidia (wazig compaq kaartje voor een autocad station) 64 Mb

Hij komt zijn POST niet door, dus zie het geheugen niet eens tellen, maar dan ineens wel weer. Er kan dus niet echt sprake zijn van een kapot onderdeel, dan is het wel of niet werken toch?

voeding is 250 v
Zit je pc in een ge-aard stopcontact :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Zovéééél tips, en je weet nooit of de topicstarter ze nou wel of niet gelezen heeft :P

250W is trouwens aan de zwakke kant voor zo'n config. Is het wel een goed merk :?

Anders is de kans groot dat de voeding het probleem is. De voeding laat fans e.d. wel draaien maar kan de spanning in het begin niet stabiel krijgen zodat de rest van de comp kan starten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
ja......ge-aard stopcontact, met een bespanningsbeveiliging er tussen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:28
Probeer je geheugen eens goed aan te drukken :)

Beetje vaag verhaal, heb hier een Tyan bordje dat een beetje losjes in de geheugenbankjes is. Heb het wel eens gehad met m'n oude kast als'ie wat schokerig verschoven was, en met m'n nieuwe (op wieltjes! ;)) toen ik naar een LAN ging dat'ie niks meer wou doen. Opstarten, piepje, niks. Beetje aan geheugen frotten werkte boven verwachting goed! :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor, al die tips al door geworsteld, maar nix

en....250 w...het kan, ik werk nu op de "spook pc" tis een compaq kast.

Verwijderd

Topicstarter
geheugen, heb ik eruit gehad, alles gegumd (oud trukje) en stuk voor stuk weer terug gezet. Bij 1 bank geen opstart, 2 ook niet 3 ook niet. Dus....??

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Dit de voeding stekker echt goed in het mobo?? en maken alle pinnetjes contact?
want ik hed het ook, in eens aan/dan weer niet aan echt irri. maar toen ik de voedings stekker op het mobo aandrukte ging alles weer top :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
jep......alles nagekeken, alles er ff in en uit, met de stofzuiger erdoor....nix

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

W3ird_N3rd schreef op 29 december 2002 @ 01:04:
Zovéééél tips, en je weet nooit of de topicstarter ze nou wel of niet gelezen heeft :P

250W is trouwens aan de zwakke kant voor zo'n config. Is het wel een goed merk :?

Anders is de kans groot dat de voeding het probleem is. De voeding laat fans e.d. wel draaien maar kan de spanning in het begin niet stabiel krijgen zodat de rest van de comp kan starten.
Ehm, eMAeRCe vroeg hierboven naar het aantal V van de voeding, weet niet wat ie daarmee wil bereiken, maargoed :p
Dat de voeding 250v is wil ik best geloven(eerder 230 lijkt me trouwens), maar misschien is het handig om te kijken hoeveel W(watt) de voeding kan leveren?
Ik zie de laatste tijd vaak dat pc's ineens gek gaan doen door zwakke voeding...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, waar vindt ik dat hoeveel een voeding kan leveren? Trouwens, hij werkt nu ook, met een voedingsprobleem zou hij nu toch ook niet werken???

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MadMarky schreef op 29 december 2002 @ 01:35:
[...]

Ehm, eMAeRCe vroeg hierboven naar het aantal V van de voeding, weet niet wat ie daarmee wil bereiken, maargoed :p
Dat de voeding 250v is wil ik best geloven(eerder 230 lijkt me trouwens), maar misschien is het handig om te kijken hoeveel W(watt) de voeding kan leveren?
Ik zie de laatste tijd vaak dat pc's ineens gek gaan doen door zwakke voeding...
Dat bedoel ik, stom van me |:(

Maar in dit geval is 250 watt (er vanuitgaande dat ie dat bedoelde) zeker niet te weinig; ik zit op 235 met een P4 2,53 Ghz, 512 DDR 2700, 120 GB 7200 rpm, gf 4 ti 4200. En dat werkt hier perfect. K had er net alleen ff te snel over gelezen dat je Intel had, met een AMD zou het te weinig zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 29-12-2002 03:16 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga verdrietig naar bed, laat mijn pc-tje maar aan, uit doen durf ik niet op zondag, geen computershops open! En heb maar 1 pc.....*snik*

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MadMarky schreef op 29 December 2002 @ 01:35:
[...]

Ik ging er voor het gemak vanuit dat ze de V en de W door elkaar aan het halen waren, want een 250V voeding (in een Compaq...) dat zie ik niet zo snel.
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 01:47:
Geen idee, waar vindt ik dat hoeveel een voeding kan leveren? Trouwens, hij werkt nu ook, met een voedingsprobleem zou hij nu toch ook niet werken???
Jawel hoor.. Maar kan best dat de voeding opstartproblemen zou hebben.

Btw, kijk even hoeveel watt die voeding dan is (ik twijfel nu of die 250 Volts of Watts zijn), staat op je voeding als het goed is.

Verwijderd

Je zegt dat hij de post niet door komt, maar bedoel je daar mee dat je nog wel beeld krijgt, je ziet wel het opstartscherm.

Als je namelijk niets ziet, en alleen de fans gaan draaien, kan het zijn dat je ide kabel brak is, of niet goed in zijn connector zit. Dit wordt vaak vergeten.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 11:32:
Je zegt dat hij de post niet door komt, maar bedoel je daar mee dat je nog wel beeld krijgt, je ziet wel het opstartscherm.

Als je namelijk niets ziet, en alleen de fans gaan draaien, kan het zijn dat je ide kabel brak is, of niet goed in zijn connector zit. Dit wordt vaak vergeten.
Kan nu ook het geval zijn, dan is met een klein stootje alles weer ff goed.

* Sport_Life denkt dat TS zn pc niet meer aankrijgt... :X

R.I.P :P

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 11:32:

Je krijgt toch wel beeld zonder HDD. Ik startte een keer op zonder HDD en toen zei ie gewoon dat ie geen IDE devices had gevonden :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RammY
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Weet je zeker dat je proc goed gekoeld is.. anders haal jm dr ff uit en zet jm drop nieuw in.. Ook ff op nieuw een kwakje koelprut dr op...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dual-zip schreef op 29 December 2002 @ 23:42:
[...]

Je krijgt toch wel beeld zonder HDD. Ik startte een keer op zonder HDD en toen zei ie gewoon dat ie geen IDE devices had gevonden :?
Zonder IDE kabel wel... Maar doe je IDE kabel eens omgekeerd (met HD, dit kan trouwens niet altijd vanwege nokjes op kabel). Met die kabel omgekeerd krijg je echt geen beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 30-12-2002 00:03 ]

Verwijderd

Dat ik ermee kwam was omdat ik zelf een keer een probleempje had met mijn comp. Hij kwam niet meer de bios in, alleen fans draaien en geen beeld. Heb ik alles gecontroleerd met een andere comp. Alles deed het, kwamen ik er achter dat een van de aders van de ide kabel stuk was, kabel vervangen, alles deed het weer.
Maar hoe die kabel nou stuk kwam :?

Verwijderd

Topicstarter
Niet te geloven, mijn pc werkt weer !!! _/-\o_

En wat heb ik nu gedaan?? Ik had zelf het vermoeden dat het batterijtje op het moederbord wel eens op zou kunnen zijn. Ik heb een Aopen, deze kun je ook zonder batterij starten, maar dan moet je wel de EEPROM het werk laten doen. Zo gezegd, zo gedaan. Tot mijn grote verbazing werkte alles weer.

Maar omdat ik er niet helemaal het volste vertrouwen in had, heb ik de C schijft geformateerd, en XP er weer opnieuw opgezet. Wat is ze weer goed hé :P Nu werkt alles weer (voorlopig??), ik zie het wel, toch bedankt voor de tips guys :*)

Verwijderd

heb je de bios al eens een keer ge-refreshed ofzo iets :D:D

dus ff je batterij eruit, stekker eruit. ff pc-knop indrukken.
dan batterij terug, voeding terug en dan aanzetten.

dan staat je bios weer op fabrieksinstellingen.

damn, net te laat gepost. :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 18:04 ]

Verwijderd

Ik gok het ook op de voeding! :) 250W is wat aan de lage kant....

Verwijderd

Topicstarter
misschien is 230W laag, maar waarom werkt het dan wel??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:10:
misschien is 230W laag, maar waarom werkt het dan wel??
Heb je een mazzeltje... maar ja, voor hoe lang werkt het? Waarschijnlijk moet je voeding nu constant het maximale vermogen leveren, en hoe lang zo'n ding dat volhoud durf ik niet te zeggen.... bovendien ontwikkel je dan ook een hoop warmte... (wat natuurlijk wel lekker is in deze "koude" maanden :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 18:14:
[...]

Heb je een mazzeltje... maar ja, voor hoe lang werkt het? Waarschijnlijk moet je voeding nu constant het maximale vermogen leveren, en hoe lang zo'n ding dat volhoud durf ik niet te zeggen.... bovendien ontwikkel je dan ook een hoop warmte... (wat natuurlijk wel lekker is in deze "koude" maanden :+ )
Hmmmm......lekkel warm :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:29:
[...]

Hmmmm......lekkel warm :)
:) Je lacht er om nu.... maar ik zit op een heel klein kamertje, en het is hier altijd steenkoud! Als ik mn monitor de hele dag aan laat staan, dan is het al gouw een paar graden warmer! :D

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 18:02:
Niet te geloven, mijn pc werkt weer !!! _/-\o_

En wat heb ik nu gedaan?? Ik had zelf het vermoeden dat het batterijtje op het moederbord wel eens op zou kunnen zijn. Ik heb een Aopen, deze kun je ook zonder batterij starten, maar dan moet je wel de EEPROM het werk laten doen. Zo gezegd, zo gedaan. Tot mijn grote verbazing werkte alles weer.

Maar omdat ik er niet helemaal het volste vertrouwen in had, heb ik de C schijft geformateerd, en XP er weer opnieuw opgezet. Wat is ze weer goed hé :P Nu werkt alles weer (voorlopig??), ik zie het wel, toch bedankt voor de tips guys :*)
:| Dat meen je! Is dat de oplossing. Arie kanarie vraagt zich af waarom hij zijn 'kapotte' mobo heeft weggegooid.

Jaa ik heb de post nog maar eens bekeken en zag dat jouw pc wel een POST-screen gaf. Maarja dat gaf ie bij mij niet meer laat staan een draaiende fan. Dus dat moet dan ergens anders aan hebben gelegen. :o

[ Voor 13% gewijzigd door Arie Kanarie op 30-12-2002 23:58 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Tja.....Arie, wat moet ik er van zeggen :) Ze is wel blonT....maar nu ook weer niet ZO BlonT :P

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

W3ird_N3rd schreef op 30 december 2002 @ 00:03:
[...]

Zonder IDE kabel wel... Maar doe je IDE kabel eens omgekeerd (met HD, dit kan trouwens niet altijd vanwege nokjes op kabel). Met die kabel omgekeerd krijg je echt geen beeld.
nooit geprobeerd :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 30 December 2002 @ 00:03:
[...]

Klopt zovaak gehad met mijn 486.
Pagina: 1