Geluidskaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:38
Ik heb mijn pc aangesloten op de stereo
Nu wou ik vandaag een DVD kijken, en het geluid van de DVD via me stereo beluisteren.
Heb ik het stekkertje (terwijl de pc aanstond) uit me geluidskaart getrokken en in de dvd gestopt.
De DVD is inmiddels afgelopen, en ik wil me stekkertje (terwijl de pc aanstaat) weer in me pc stoppen.
Zet ik een MP3 op, GEEN geluid!! :'(
Ik denk: misschien aansluiting op de stereo verkeerd, heb alles al geprobeerd, zelfs de L en R uitgang andersom gedaan.
Ook alle aansluitingen achter op me pc geprobeerd, niks werkt!
Nu dacht ik: misschien kabeltje brak
Dus ik probeer me koptelefoon van me discman, maar die geeft ook geen geluid
Instellingen van de geluidskaart bekeken, is niks mis mee.
Kan het nu zijn dat me geluidskaart is overleden?

Read the badge, Bitch!

Verwijderd

eerst search gebruiken, dan faq lezen en vervolgens format c :

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
het kan zijn je geluidskaart kapot is doordat je stereo app. niet geaard is en er zo ontlading heeft plaats gevonden door je geluidskaart

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
:/ Wow wat sneu! Ik doe altijd precies hetzelfde, en heb nooit problemen. Hebbie de volume niet op 'dempen' staan in windows?

[ Voor 7% gewijzigd door Arie Kanarie op 29-12-2002 00:30 ]

-

• Zeeuw
Arie Kanarie schreef op 29 December 2002 @ 00:30:
:/ Wow wat sneu! Ik doe altijd precies hetzelfde, en heb nooit problemen. Hebbie de volume niet op 'dempen' staan in windows?
Nope

Het is trouwens een SB Live!

Read the badge, Bitch!

• Zeeuw
Bware81 schreef op 29 December 2002 @ 00:28:
het kan zijn je geluidskaart kapot is doordat je stereo app. niet geaard is en er zo ontlading heeft plaats gevonden door je geluidskaart
Er is idd NIKS geaard hier, heb dat al eens eerder gezegd dat dat schadelijk kan zijn, alleen da geloven ze hier niet

Read the badge, Bitch!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zeeuw schreef op 29 december 2002 @ 00:32:
[...]

Nope

Het is trouwens een SB Live!
Laat ik nou ook eens zoiets gehad hebben...

Ik had m'n pc meegenomen naar een 'feestzaal' waar ik m'n pc zou gaan gebruiken voor een voorstelling. Dus ik sluit de pc aan op de geluidsintallatie daar (waardeloze oude bende daar).

Op een gegeven moment kreeg ik me toch een opdonder van m'n systeemkast waar je u tegen zegt... Wat bleek: m'n geluidskaart (ook een SBLive) werkte niet meer :'(

Ik had de boel 's middags opgesteld; en had dus nog wat tijd om snel een nieuwe geluidskaart te kopen. Zo gezegd, zo gedaan. Nieuwe geluidskaart gekocht en geinstalleerd in m'n pc. 's Avonds dus gebruik gemaakt van die nieuwe kaart.

Thuisgekomen checkte ik de oude vern**kte geluidskaart nog eens; maar ik zag niets; ik rook niets...

Ik besloot om die kaart toch nog maar eens in een pc te drukken... En wat denk je: ding draaide gewoon weer :? en draait nu nog steeds....

Owja: de moraal van het verhaal:

Ga nooit op een stel blaren zitten als je.... ehm... nee, dat is het niet...

Probeer die kaart eens in een ander systeem... misschien issie niet kapot :?

[ Voor 12% gewijzigd door WFvN op 29-12-2002 00:37 ]

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik vrees voor je dat hij toch echt over leden is.

Vergeet niet als je er een nieuwe geluidskaart in zet je comp en rand app. te aarden

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Zeeuw
Ik zal morgen eens kijken in een andere pc!!
Bedankt!

Gelukkig heb ik me Thunderdome cds nog ;) :P

Read the badge, Bitch!

• Zeeuw
Yesh!! Hij doet het weer _/-\o_
Hoe ik het heb gedaan weet ik nie, heb net nog ff met de kabeltjes gespeeld en nu doet ie het opeens weer!! :)
Whoejjjjjj

Read the badge, Bitch!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zeeuw schreef op 29 December 2002 @ 14:04:
Yesh!! Hij doet het weer _/-\o_
Hoe ik het heb gedaan weet ik nie, heb net nog ff met de kabeltjes gespeeld en nu doet ie het opeens weer!! :)
Whoejjjjjj
Errug weird ja... had ik dus ook...

Maar congratz :D
Pagina: 1