Toon posts:

[WinXP] Installeerd niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister mijn nieuwe kast opgehaald bij CTW, en wilde vandaag even WinXP Pro erop zetten. Dit blijkt echter totaal niet te gaan, want ik krijg constant foutmeldingen :(

Eerst even de specs:

MSI KT4V Bulk VIA KT400 6 PCI 1 AGP - 6.1 SOUND + ATA133 AGP 8X
AMD AthlonXP 1800 PLUS 266MHz FSB Socket A (1530MHz)
512 MB DDR PC-266 / PC2100 Major
40 GB Samsung SP4002H 7200/100 3 jaar garantie
MSI GEFORCE 4 Ti4200 128MB DDR TV Retail
SAMSUNG DVD-ROM 16X48X INT IDE BULK

Als ik m'n computer boot pakt ie netjes de cd, inspecteerd de hardware en ik laat de setup formatteren, na het formateren worden er bestanden gekopieerd en er volgt een reboot. Na deze reboot krijg ik iedere keer een andere foutmelding...

Als eerste kreeg ik:

stop: 0x00(wat nullen)24
NTFS.sys - adress F835......

Als ik dan reboot krijg ik een 'Registery File Failure'.

Ik heb net weer is geformateerd en geinstalleerd, kreeg ik op hetzelfde punt melding '0x(weer nullen)8E', en na een reboot weer een 'Registery File Failure'.

Nu heb ik al wat rondgezocht , maar ik begrijp nou nog steeds niet hoe het kan!

Wat ik al gedaan heb:
- chkdsk /r
- 3/4 keer geformatteerd
- grafische kaart eruit gesloopt en vervangen door een oud pci kaartje
- memtest86 deels gedraait, maar de test duurde nogal lang (draaide al meer dan een uur, zonder errors overigens), dus ik besloot het komende nacht maar te laten draaien, mocht het nog steeds niet werken

Iemand wellicht tips om hem aan de praat te krijgen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 00:01:

Wat ik al gedaan heb:
- chkdsk /r
- 3/4 keer geformatteerd
Daar zit je probleem :D Je moet je HDD wel helemaal formatteren :+

Okee, nu serieus; ik begrijp je wel...

Heb je al eens geprobeerd om te booten met je WinXP-CD en van daaruit te partitioneren en formatteren?
Ik kan dit namelijk niet uit je verhaal halen

Verwijderd

Topicstarter
wfvn schreef op 29 december 2002 @ 00:04:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om te booten met je WinXP-CD en van daaruit te partitioneren en formatteren?
Ik ben niet zo goed in fomuleren ;), maar ik boot dus telkens vanaf m'n WinXP-CD en partitioneer en formatteer via de cd. Maar 1 keer niet, toen heb ik via system recovery (ofzo) chkdsk gebruikt, las in een andere topic dat dat handig kon zijn :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Search al gebruikt?

Ik kwam in ieder geval dit topic tegen:

NTFS.SYS-probleem tijdens installatie XP

Misschien dat je hier wat aan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook al gevonden ja :) Ik heb dat programma al op een floppy inmiddels, ga ik vanacht aanzetten als het dan nog niet werkt...

Ik kan me alleen niet voorstellen dat het geheugen kaduuk is, want comptechworld zou er een duurtest (zonder os) op hebben uitgevoerd, als het dan kapot was zouden ze het wel merken neem ik aan?

Verwijderd

kan je er wel een andere os op installeren??
misschien is je cdtje kapot...heb ik ook gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond nog een, euhm, verse cd gehaald ;), dus dat kan het probleem niet zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 00:16:
Die had ik ook al gevonden ja :) Ik heb dat programma al op een floppy inmiddels, ga ik vanacht aanzetten als het dan nog niet werkt...

Ik kan me alleen niet voorstellen dat het geheugen kaduuk is, want comptechworld zou er een duurtest (zonder os) op hebben uitgevoerd, als het dan kapot was zouden ze het wel merken neem ik aan?
lijkt me sterk dat ze dat doen... als ze 50 dimmetjes per dag verkopen x 10 minuten per stuk, zijn ze alleen daar al een dag meebezig. of je moet een gebruikte gehad hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 00:38:
lijkt me sterk dat ze dat doen... als ze 50 dimmetjes per dag verkopen x 10 minuten per stuk, zijn ze alleen daar al een dag meebezig. of je moet een gebruikte gehad hebben
Dat denk ik ook, ze gaan heus niet elk dimmetje wat ze binnen krijgen testen hoor, dat duurt allemaal veel te lang. Als het niet goed is dan komen de klanten er wel weer mee terug. Het enige wat ze willen is verdienen, verdienen, verdienen :)

Verwijderd

gooi memtest er even over, dan weet je eht

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo maar is slapen en zet memtest maar aan :) Weet ik morgenochtend of het aan het geheugen ligt of niet, zo niet dan zien we wel weer verder... :z

Verwijderd

Topicstarter
Memtest86 is inderdaad een paar errors tegengekomen, heb één van de ddr-modules eruit gehaald, en na nog een keer omwisselen doet hij het inmiddels :)

Morgen dus maar even comptechworld gaan pesten ;)
Pagina: 1