Aansturing TFT & DSTN

Pagina: 1
Acties:

• Stig
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 10:03
Ik heb thuis 2 laptops staan:

een werkende:
Toshiba 110cs: p100, DSTN scherm (erg verrot)

een dode:
Toshiba 210ct: p120, TFT scherm

Aangezien het (dstn)scherm van de werkende laptop dusdanig verrot is, dat ik niet fatsoenlijk windows kan draaien, en een hoogstwaarschijnlijk goed functionerend TFT scherm van die defecte laptop kan halen, is mijn vraag als volgt:

Hoe zit het met de aansturing van deze schermen. Kan ik deze schermen zonder enige problemen overbouwen, zodat ik een werkend TFT scherm krijg, op de laptop waar ik nu een verrot DSTN scherm heb?

De connectoren van scherm naar vga-module lijken verdacht veel op elkaar. Ook lijkt de connector van de vga-module naar moederbord bij beide laptops erg veel op elkaar.
Ik heb nog niet geprobeerd iets over te bouwen, omdat ik niet het risico wil nemen straks 2 defecte laptops over te houden.

Kort leefde de kamerplant die aan een wilde orchidee.

Verwijderd

wat ik zo heb vernomen in m'n tijd hier op GoT is dat het aansturen van laptop TFT schermen geen leuke bezigheid is, maar als je de vga module kan mee nemen en die op het werkende mobo kan pluggen, lijkt het me geen probleem.... maar "lijken op elkaar" en "zijn het zelfde" is toch anders heh ;) een floppy cable en een IDE cable lijken ook op elkaar :P

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De beste gok is om eens wat dieper te gaan zoeken naar informatie... De meeste toshiba's hebben on-board een videokaart welke de lcd aansturing voor zijn/haar rekening neemt... Ik denk (pure gok) dat als ze qua afmeintg compatible zijn (die schermen) en er in beide laptops dezelfde grafische chip zit (of een erg op elkaar gelijkende) dat dit best moet lukken, wat dan weer in zou houden dat de DSTN/TFT specifieke sturing op het stukje direct daarmee verbonden PCB plaatsvind...

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Met een beetje geluk kun je de LCD's uitwisselen. Je kans is echter wel groot (zeker bij wat oudere LCD's) dat de aansluitingen niet overen komen.
Je moet in ieder geval even de datasheets van de LCD schermen met elkaar vergelijken en dan met name de aansluitingen, de voedingsspanning en de timings signalen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

maar wordt de voedingsspanning en timing niet gedaan door de VGA module? als ie die mee verhuist zou dat moeten werken toch? waar je dan nog mee zit is of de vga module wel aan gestuurd kan worden... toch maar even de spec sheets er bij halen :)

• Kippenijzer

Kippenijzer

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:35:
maar wordt de voedingsspanning en timing niet gedaan door de VGA module? als ie die mee verhuist zou dat moeten werken toch? waar je dan nog mee zit is of de vga module wel aan gestuurd kan worden... toch maar even de spec sheets er bij halen :)
Ik wil niet lullig doen, maar in Toshiba laptops (dergelijke oudere iig) _ZIT GEEN MODULE_. Lees alsjeblieft enzo... Toshiba stuurt zijn laptopschermen aan dmv in de grafische chip (die op het mobo zit vastgesoldeerd) gebakken logica...

Verwijderd

sorry hoor ;)
De connectoren van scherm naar vga-module lijken verdacht veel op elkaar. Ook lijkt de connector van de vga-module naar moederbord bij beide laptops erg veel op elkaar.
maar er is dus weldegelijk [mobo]-[module/aansturings achtig iets]-[display matrix] aanwezig...
nou schijn jij er verstand van te hebben dus misschien kan jij even toeligten hoe dat dan zit
maak anders ff pics, zodat we kunnen kijken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 22:33 ]

• Kippenijzer

Kippenijzer

Die module daarmee bedoelt de topic starter zo ik verwacht gewoon de TFT zelf :-P
Pagina: 1