Toon posts:

PC monitor aansluiten op een apple

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat mijn applevision 17" nogal knettert (mjah hijs dood :'( ) dacht ik dus om mijn gewone pc monitor op mijn powerpc aan te sluiten, mjah dat lukt dus niet 123 door zoon breede gameportachtige vga uitgang. nu weet ik dat er van die convertertjes zijn hiervoor, want ik heb zelf een die anders om is :( wil je ruilen mij goed ! want scheelt me weer prutsen. mjah dat bracht me op t idee om dit gewoon zelf te solderen. Maar heeft er iemand een schematje hiervoor ? ik heb gezocht op google maar daar vind je alleen van die kant en klaare dingen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb laatst zo'n ding gekocht, en volgens mij zat er een schema bij...

Als ik morgen thuiskom zal ik posten wat ik kan vertellen :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 29 december 2002 @ 03:08:
Ik heb laatst zo'n ding gekocht, en volgens mij zat er een schema bij...

Als ik morgen thuiskom zal ik posten wat ik kan vertellen :)
ok :)

schopje

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 15:49 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Overigens, als er op je apllevision gewoon een MAC->MAC kabel zit, en op je PC monitor ook gewoon een losse kabel kun je toch dmv de MAC kabel de monitor aansluiten door ipv tussen je MAC en je PC-monitorkabel het ding tussen de MAC-monitorkabel en de PC-monitro te plaatsen...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik heb hier zo'n orginele converter liggen, en heb daar een schema van gemaakt.
Zal het schema via de meel naar je toe sturen, me ftp server heeft wat probleempjes.

/edit/
Schema neemt afslag zwolle > amersfoort

[ Voor 9% gewijzigd door Diamon op 29-12-2002 17:06 ]

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Diamon schreef op 29 December 2002 @ 17:04:
[...]

Ik heb hier zo'n orginele converter liggen, en heb daar een schema van gemaakt.
Zal het schema via de meel naar je toe sturen, me ftp server heeft wat probleempjes.

/edit/
Schema neemt afslag zwolle > amersfoort
thnx kheb t ontvangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 29 december 2002 @ 16:03:
Overigens, als er op je apllevision gewoon een MAC->MAC kabel zit, en op je PC monitor ook gewoon een losse kabel kun je toch dmv de MAC kabel de monitor aansluiten door ipv tussen je MAC en je PC-monitorkabel het ding tussen de MAC-monitorkabel en de PC-monitro te plaatsen...
mjah ik snap je verhaal... maar erzit een vaste kabel aan dat ding en tevens aan mijn iiyama ook :)

Verwijderd

Zou diegene die dat schema heeft die ook even aan mij willen sturen (ik zoek m namelijk al heel lang) Dank je...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 22:33:
Zou diegene die dat schema heeft die ook even aan mij willen sturen (ik zoek m namelijk al heel lang) Dank je...
hmmzik heb t schema gesoldeerd... maar blijkt niet te werken (monitor is geel en beeld scrollt)

ik heb nog een schema het is iets anders, dat probeer ik nu
http://www.hardwarebook.net/adapter/av/macvideotovga.html

Verwijderd

ik zal ook even kijken .... maar ook bedankt

Verwijderd

Topicstarter
hmmz kleuren zijn nu wel goed (lag blijkbaar aan de moni :X) maar t beeld scrollt vrij snel (naar beneden of boven, dat ken ik niet zien) ligt dit nou aan de monitor of aan de converter ?
op mn iiyama geeft hij trouwens geen beeld, wel op oudere monitoren
de resolutie is 640*480@67Hz

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 23:18:
hmmz kleuren zijn nu wel goed (lag blijkbaar aan de moni :X) maar t beeld scrollt vrij snel (naar beneden of boven, dat ken ik niet zien) ligt dit nou aan de monitor of aan de converter ?
op mn iiyama geeft hij trouwens geen beeld, wel op oudere monitoren
de resolutie is 640*480@67Hz
whoei het werkt :D ik stom ei had het draadje van de v-sync verkeerd aangesloten :P ben nu lekker aant gotten op mn powermac met 21" iiyama monitor :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff een schematje gemaakt zoals het bij mij werkt, want op de andere schema's werden de sense pinnen niet aangesloten of anders, waardoor de monitor als tv of helemaal niet werd aangezien, dit schema werkt gewoon met pc-monitoren. modjes, voel je vrij om dit op te nemen in de FAQ :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11