Toon posts:

Chaintech Zenith

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Was even wezen shoppen voor de kerst en heb een aantal kleine artikelen in de huishoudtas meegenomen.

1 x 7NJS Zenith mainboard
1 x AMD Athlon XP 2400+
2 x 256mb PC2700 DDR
1 x 400watt voeding

Op dit moment ligt alles op mijn bureau goed aangesloten maar nog niet in een case. De eerste keer dat de stroom erop zat ging alles goed en ging ik de BIOS aanpassen om te kijken wat de mogelijkheden waren. Enige belangrijke wat ik in eerste instantie had veranderd was de FSB frequency op 166mhz zetten. Pc daarna opnieuw opgestart en kwam niet eens meer in de bios omdat ik niks meer op mijn scherm krijg.

Nou was ik er zelf ook wel achter gekomen dat mijn 2400+ chip op 133mhz moest draaien dus dan zit er weinig op dan de BIOS dischargen. Helaas ligt daar op dit moment nog het probleem. De jumper haalt niks uit en de batterij+voeding eraf ook niet, zelfs niet na enige uren.

Iemand nog ideeen ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voedingstekker wel eruitgetrokken tijdens resetten van BIOS :?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, zelfs alles eraf gehaald. Voeding, geheugen, chip, batterij, alle kabels enzovoort enzovoort. Toen weer een uur uitgelaten maar nog steeds niks.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
staat de jumper van 133/166FSB wel goed? dit euvel wordt vaan over het hoofd gezien (net als de 'BY JP3' ofzo -jumper)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
zet je die jumper ff op 100 FBS start je hem op, verander je alles in het BIOS en daarna zet je je jumper weer goed

Verwijderd

Topicstarter
ff checken ... yep die staat op 133/166

bagger

Verwijderd

Topicstarter
BINGO, die tip van de FSB op 100 heeft de klus geklaard

Prachtig, hartstikke bedankt voor de heldere geest op dit late tijdstip

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nu alleen nog even zorgen dat de BIOS mijn 2400+ chip ziet in plaats van de 1800+ die die zogenaamd detecteerd

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje met dit bord. Als ik de nvidia IDE drivers installeer detecteerd windows xp al m'n ide aparaten als scsi. Nu op zich is dat geen probleem want de performance blijkt na wat benches echt wel beter. Maar als ik een cd wil branden met mijn sony CRX 210-E icm met de laatste versie van Nero dan krijg ik altijd een error "ide / scsi problem" zelf voor het schrijven van de lead-in.

Verwijderd

OUTgunned, ff je FSB omhoog, zou de klus moeten klaren, hoop alleen dat ie dan niet weer het zelfde gaat doen :P
mecha, probeer eens je drives op andere IDE poorten te pluggen en wat te spelen met master/slave etc. welke 4in1 heb je? de 4.45 is de nieuwste geloof ik

• Soen
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 00:14:
Hmmm nu alleen nog even zorgen dat de BIOS mijn 2400+ chip ziet in plaats van de 1800+ die die zogenaamd detecteerd
Heb je wel weer die jumper die je op 100 had gezet weer terug gezet naar 133/166?

• euro
  • Laatst online: 09-01-2022
Kan iemand mij vertellen waar het revisie nummer van dit bord staat??

Verwijderd

Topicstarter
euro : check even op de PCI sloten aan de zijkant

AMD lover : Die had ik inderdaad teruggezet naar 133/166. En in de bios niks kunnen vinden om het omhoog te schroeven. De CPU detect tool van AMD geeft ook aan dat het een 1800+ chip is maar op de chip zelf staat 2400+.

Het kan dus zijn dat er inderdaad nu al een nieuwe BIOS overheen moet of het bedrijf waar ik de spullen heb gekocht probeert me op te lichten

Verwijderd

Topicstarter
Oh en nog even een waarschuwing voor mensen ... Voodoo5500 gaat niet samen met de Zenith. Dat kreng past gewoon niet in het AGP slot

Verwijderd

Topicstarter
Oh bagger,

Na het flashen van de BIOS met de nieuste versie doet WinXP het niet meer. Bij opstarten een blue screen en gelijk daarna een auto reboot

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 15:03:
OUTgunned, ff je FSB omhoog, zou de klus moeten klaren, hoop alleen dat ie dan niet weer het zelfde gaat doen :P
mecha, probeer eens je drives op andere IDE poorten te pluggen en wat te spelen met master/slave etc. welke 4in1 heb je? de 4.45 is de nieuwste geloof ik
Zou ik toch denken dat je op een Zenith geen 4in1 nodig hebt omdat er een nForce chipset op zit ;) 8)7
Maar er zijn een tijdje geleden al een aantal keer vlak achter elkaar nieuwe zenith biossen uitgebracht, heb je de laatste al?

Verwijderd

Topicstarter
er is maar 1 nieuwe BIOS te downloaden van 18 November en die geeft nu het probleem

• euro
kunnen die gene die een Chaintech 7NJS bordje hun overclock resultaten hier is posten?

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik wil dat mobo ook kopen...alleen één vraagje...
Wáár kan ik in goedsnaam mijn Floppydrive aansluiten??? :P

Plaatje van wat ik bedoel

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
SebaZ schreef op 09 January 2003 @ 22:05:
Ik wil dat mobo ook kopen...alleen één vraagje...
Wáár kan ik in goedsnaam mijn Floppydrive aansluiten??? :P

Plaatje van wat ik bedoel
Afbeeldingslocatie: http://www.chaintech.com.tw/eng/products/SOCKA/images/7NJS_b.jpg

links onderaan op het mobo zit de aansluiting voor de floppy drive :+

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Daar aan de linker kant ;)

[edit]
AAAAArch, dit topic stond al langer open volgens mij :+

[ Voor 57% gewijzigd door MikeN op 09-01-2003 22:35 ]

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

OK....en hoe zit het dan met raid :?
:P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SebaZ, ga jij maar gauw de handleiding van de moederbord doornemen. Zulke vragen kan men zelfs op www.beginnersweb.nl met ogen dicht beantwoorden B)

Daarnaast, het is ook niet netjes om vragen gericht op jouw eigen problemen te stellen in andermans topic :/

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 10-01-2003 09:18 ]

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Hmm...sorry dan...was eigenlijk de bedoeling dat ik iemand met ervaring met het plankje vroeg....dan niet :{

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Raid is sowieso een probleem op dit mobo omdat er maar 1 ide connnector is waar die aan kan hangen. Voor een 2e ide-schijf heb je een SATA-ide convertor nodig.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Kijk...dat is nou wat ik wou weten....zal nog wel eens nadenken of ik hem ga kopen of niet :{

• euro
Hoorde net vaniemand dat het overclock tooltje van chaintech niet met de 7njs werkt, kloptdit?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

klopt apogee utility werkt alleen op de apogee-planken. De Zenith heeft wel iets van digi-doc geloof ik.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• euro
werkt dat een beetje behoorlijk, dat digidoc??

[ Voor 3% gewijzigd door euro op 16-01-2003 11:58 ]

• poiuyt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01-2025
Chaintech Zenith 7NJS:

De BIOS versie van 18/11/2002 schijnt bij veel mensen problemen op te leveren. Het klopt inderdaad dat de PC vaak niet meer wil opstarten na de het flashen naar deze versie. Er zit dan niets anders op dan het systeem opnieuw te installeren.

Er is inmiddels ook een nieuwere officiele versie uit van 29/11/2002. Deze is echter alleen te downloaden van de koreaanse Chaintech site en bij een duits forum. In deze BIOS kan je RAID ook uitschakelen.

www.planet-chaintech.net of www.chaintechkorea.com

Op www.planet-chaintech.net vind je een nog nieuwere versie (Advanced 7NJS Zenith Bios Version, versie 3, van 13-1-2003), maar deze blijkt niet officieel te zijn, dus kan je beter voor de versie van 29-11-2002 gaan (7NJS Zenith Bios Version 3 vom 29.11.02 ).

Een goede bron voor meer informatie vind je bij www.ocworkbench.com. Hier hebben ze een apart Chaintech moederborden Forum.

Digidoc is een tooltje dat laat zien hoe warm je processor is, hoe warm het systeem is en nog wat voltage instellingen. Tevens geeft het de warmte van je processor weer op de display van de CBOX-2 in je 5,25" rack

[ Voor 13% gewijzigd door poiuyt op 15-01-2003 23:28 ]

• euro
Kan je met Digidoc ook tweaken??

• Soen
euro schreef op 16 januari 2003 @ 22:41:
Kan je met Digidoc ook tweaken??
Nee met digidoc kun je enkel en alleen de temperaturen zien, de voltages en de CPU fan snelheid.
Voor de rest kan je er niks mee!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat way off-topic :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.