Toon posts:

adsl ip range en gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had ff een vraagje als iemand in dezelfde ip range als ik zit dus ip: 213.10.20.xxx
Betekent dit dan dat die gene in dezelfde buurt/wijkcentrale zit als mij ?
Heb namelijk bij toeval 2 gasten met een ip uit mijn eigen ip range gezien.
Ze zitten dan ook op dezelfde gateway lijkt me ?
Of zit die gateway niet in de dslam, en kunnen ze elders in het land zitten.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ze kunnen overal in het dekkingsgebied van je provider zitten.
Bij het geval van Chello kom je zelfs verschillende ip-ranges tegen in je iegen straat 8)7

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 28 December 2002 @ 23:44:
Ze kunnen overal in het dekkingsgebied van je provider zitten.
Bij het geval van Chello kom je zelfs verschillende ip-ranges tegen in je iegen straat 8)7
Maar staat die adsl gateway in de dslam van de wijk ?
want dan zouden die gasten dus wel bij mij in de buurt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
k weet genoeg slotje.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mxstream wordt er door de provider in /25 per centrale uitgedeeld. Bij BBned achtige providers kunnen de ip's verspreid door heel het land zitten.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT (provider specifiek)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Kabel is grotendeels regiogebonden kwa IPtjes.
DSL zit over het gehele land, omdat de hele structuur anders is, maarehh, /25 per centrale bij MxStream? lijkt me een beetje vreemd, zou elke provider een /25 in moeten leveren 8)7 aan 200 centrales, niet iedereen heeft zo maar ff een /17 ligge om dat in te trappe hoor, laat RIPE ut maar niet horen, ze verbranden je :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08

vertel...

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 12:12:
DSL zit over het gehele land, omdat de hele structuur anders is, maarehh, /25 per centrale bij MxStream? lijkt me een beetje vreemd, zou elke provider een /25 in moeten leveren 8)7 aan 200 centrales, niet iedereen heeft zo maar ff een /17 ligge om dat in te trappe hoor, laat RIPE ut maar niet horen, ze verbranden je :P
Toch is het echt waar hoor. In de begin tijd moest de oplevering van verbindingen regelmatig wachten op nieuwe ip adressen. Als een centrale zonder zat konden er geen verbindigen opgeleverd worden zolang er geen nieuwe ip's toegewezen waren aan die centrale.

Als je me niet geloofd, ga dan maar eens met google zoeken in xs4all.adsl en xs4all.general.
Pagina: 1