Toon posts:

aopen 48speed sloom??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A-open 48 speed cd rom drive gekocht en nadat ik hem geinstalleerd had en ik een paar mappen van een cd naar de hd wou kopieeren dee hij daar heel lang over, zal ik terug naar de winkel gaan??

komt dit vaker voor????

Verwijderd

Hmm, dan doe je iets niet goed want hier issie bikkelsnel. Reboot eens ..

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
mun broertje heeft ook al een jaar die cdrom, maar nooit problemen... check je config nog ff

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem nou net , iedere keer heeeeeeeeeeeel sloom

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

DMA aangevinkt?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 06:58
bij mij 52x AOpen zat ook een DMA-blokkeer jumpertje op de speler, misschien moet je even kijken of die er nog zit. Zo wel, moevelen met die handel

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

IDD, DMA-block jumper eraf slopen!

Systeemspecs
PV Installatie

• ScuL
  • Laatst online: 06:18
bij mij is ie mega rap
ik heb hem al een jaar, maar hij begint volgens mij een beetje te slijten ofzo..

af en toe in divX films dan stopt ie gewoon, of soms als ik een autorun CD erindoe dan spint hij niet op, terwijl ie dat wel zou moeten : gevolg: CD is vuil of onleesbaar error.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb een rappe (mode4) en een langzame UDMA2!!!

De een is in juli gekocht de ander net!!

Goed kijken op de casing van de CDROM leerde mij dat er sprake was van verschillende types!!! Een topic gepost, maar geen reacties!!!

De een was een TKU de ander een AKU?

In sisoft Sandra haalt mij mode4 48x oudere CDROM een score van een dikke 1600 en mijn nieuwe 48x UDMA 2 haalde maar 715!!!

Zie hier de verwarring!! En een firmware/Bios opdate voor dat ding hielp geen sier!!! Ook het verschil van wel of geen UDMA was niet aanwezig!!!

VAAAAAGGGG!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Bij mij werkt die als een trein en ik heb hem ook deze week gekocht!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:37

Gallus

Cheesy

Maakt ie ook rare geluiden? (klikken enzo) Alsof de cd niet goed draait? Opspinnen en dan oppeens weer stoppen enzo..?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

He Cheese_man, welke is dan sneller? Die TKU of die AKU?

Die van mij loopt prima op de UDMA33 controller met DMA aangevinkt en jumper eraf, het is een AKU. Op UDMA66 heb ik wat leesproblemen...

• ScuL
gallus ja..
klikken
net alsof ie doorslipt
echt haperen.. :(

ik heb trouwens een AKU
(een oude..)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Lijkt me een specifiek AKU-probleem (heb er ook een). Klinkt alsof z'n remmen piepen, ik herken 't gelijk zoals jij 't beschrijft. Vooral als je de lade wil openen, ff dat afschuwelijke geluid en dan pas de CD, die dan overigens wel stil ligt.
Je went eraan, ik schrok me de eerste echt rot, dook helemaal in elkaar, had verwacht CD in muur te hebben zitten aan andere kant van kamer. Ik heb 1x een CD op 16 speed een CD-rom-drive zien verlaten (een of ander vaag taiwannie-pannie-goedkopie-merk, onbeveiligd blijkbaar), die haalde de 2 meter al, kan je nagaan met een 48X.
Maar goed, ik zal 'm 'ns openen, garantie is toch verlopen, kijken of ik wat ontdek.
Is jouw AKU ook met een felgroen LED-je en "digitale" volumeregeling?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

hehehe ik moet ineens ff aan heel wat anders denken. Ik moet nooit meer een cd-rom drive waar wazige vervelende en irriterende geluiden uikomen! Het stoorde me ooit es zo erg dat ik die tray opendeed en hem er met me vuist gewoon kijhard terug inramde.. heel de tandwielen enzow verneukt.. toen de tray erweer uitgetrokken en ontzettend hard naar beneden geramd.
donderop met dat kankerding zei ik toen.
hebbem daarna gewoon naar buiten gekickt

• ScuL
ik heb een AKU met oranje ledje en een digitale uitgang..

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
mijn 48 sp. AKU haalt ook maar 837 in Sandra

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Haha, jullie willen nie weten wat er met mijn 52x Aopen is gebeurd. Ik stopte een cd erin, liet hem daarvan wat files kopieren
(totaal 300mb) en ik ging ondertussen ff weg om wat drinken te halen. Hoorde ik halverwege opeens een harde knal, rende toen weer naar mijn pc, en wat bleek, dat ding heeft mijn cdtje gemold !!! Hij was gewoon in de cdspeler ontploft, dus cd+cdromspeler dood !!! Gelukkig had ik nog garantie, maar ik vind deze Aopen echt bagger, lijkt af en toe wel dat er een straaljager opstijgt uit mijn kamer.

P.S Iemand nog interesse in mijn speler, ik wil een andere =)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

gewoon een toshiba nemen geen gezeik met welke cd dan ook en audio rippen met mijn
pIII 650@902 op 10 a 11 speed on the fly lekker hoor !!
ik heb hier nog een aopen 36speed aku liggen
dat ding is echt bagger !
gr

jakob

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04-2025
De nieuwe 48 speeds Aopen's sucks, terwijl de oudere 40 speed de nieuwe er uit trekken qua snelheid............

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Ik heb de 52 speed van Aopen die trekt als een gek, volgens mij ook de enige echte die echt 52 speed draait.
Pagina: 1