Heb de eerste stappen gezet in het ontwikkelen van een forum. Ik maak hiervoor gebruik van twee tabellen, een voor de postings en een andere voor de replies.
(forum en forum_replies)
Het volgende SQL statement gebruik ik om een overzicht te genereren voor alle topics in een bepaalde categorie:
Het werkt allemaal zoals het moet, alleen ik wilde ook aangeven hoeveel replies er zijn op ieder topic, en daar ben ik nog niet helemaal uitgekomen.
In eerste instantie dacht ik gewoon een join te maken van de twee tabellen maar dit levert niet het gewenste resultaat, hij geeft dan namelijk alle topics van alle categorieën ipv van de categorie die in de WHERE clausule is opgenomen.
Onderstaande code heb ik hiervoor gebruikt:
Ongetwijfeld doe ik iets fout, de vraag is nu alleen nog wat
Iemand een idee?
(forum en forum_replies)
Het volgende SQL statement gebruik ik om een overzicht te genereren voor alle topics in een bepaalde categorie:
code:
1
2
3
| sqlString = "SELECT ID, DATE_FORMAT(datum, '%e-%m-%Y %H:%i') as datum, member, memberID, title, open FROM forum WHERE actief='True' And forumID=" & forumID & " ORDER BY open, datum DESC" |
Het werkt allemaal zoals het moet, alleen ik wilde ook aangeven hoeveel replies er zijn op ieder topic, en daar ben ik nog niet helemaal uitgekomen.
In eerste instantie dacht ik gewoon een join te maken van de twee tabellen maar dit levert niet het gewenste resultaat, hij geeft dan namelijk alle topics van alle categorieën ipv van de categorie die in de WHERE clausule is opgenomen.
Onderstaande code heb ik hiervoor gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
| sqlString = "SELECT Count (forum_replies.ID) AS Count, forum.ID, DATE_FORMAT (forum.datum, '%e-%m-%Y %H:%i') as datum, forum.member, forum.memberID, forum.title, forum.open FROM forum, forum_replies WHERE forum.forumID=forum_replies.forumID And forum.actief='True' And forum.forumID=" & forumID & " ORDER BY open, datum DESC" |
Ongetwijfeld doe ik iets fout, de vraag is nu alleen nog wat
Iemand een idee?
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones